تبیان، دستیار زندگی
یوز، سارا و سامان، کلاس اولی‌ها،‌ رقص قاصدک‌ها، اولیای خدا، دشت تمشک و این چیه؟ عنوان هفت انیمیشنی هستند که مرکز پویانمایی صبا قصد دارد اوایل بهمن ماه از آنها رونمایی کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از هفت انیمیشن برای کودکان و نوجوانان


"یوز"، "سارا و سامان"، "کلاس اولی‌ها"،‌ "رقص قاصدک‌ها"، " اولیای خدا"، "دشت تمشک" و "این چیه؟" عنوان هفت انیمیشنی هستند که مرکز پویانمایی صبا قصد دارد اوایل بهمن ماه از آنها رونمایی کند.

انیمیشن

انیمیشن سه‌گانه‌ی "یوز" که هر قسمت آن 45 دقیقه است با تکنیک دو بعدی به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد و نویسندگی علی مینایی ساخته شده است.

کارگردان این سه‌گانه هدف از ساخت این انیمیشن را توجه به از بین رفتن حیواناتی که تنها گونه‌ی آنها در ایران یافت می‌شود عنوان کرده است.

قسمت اول این سه‌گانه تاکنون از شبکه پویا به روی آنتن رفته است.

انیمیشن

دیگر انیمیشن مرکز پویانمایی‌ صبا که قرار است رونمایی شود مجموعه 13 قسمتی "سارا و سامان" است که به کارگردانی ناهید صمدی تولید شده است، این مجموعه انیمیشن با زبان طنز ترس‌هایی را که در سنین خردسالی و کودکی بچه‌ها رخ می‌دهد را به تصویر کشیده است.

سارا و سامان در این انیمیشن خواهر و برادری هستند که به عنوان شخصیت‌های اصلی و ثابت حضور دارند، همچنین یک راوی در این مجموعه وجود دارد که به نوعی صدای درون سارا محسوب می‌شود، امیر صمصامی به عنوان این راوی در انیمیشن «سارا و سامان» صحبت کرده است.

در حال حاضر کارگردان این مجموعه انیمیشن در حال تدارک ساخت سری دوم «سارا و سامان» در 13 قسمت است؛ به گفته‌ی صمدی در سری اول این انیمیشن به مشکلات و دغدغه‌ی کودکان در درون خانه پرداخته می‌شود اما در 13 قسمت دوم این انیمیشن، ماجراها فراتر از خانه و خانواده رفته و به مشکلات بچه‌ها در محیطی فراتر از آن پرداخته خواهد شد.

انیمیشن

انیمیشن «کلاس اولی‌ها» نیز به کارگردانی محمدرضا امانی در قالب طنز ساخته شده است. «کلاس اولی‌ها» ماجرای 12 دانش‌آموز را در کنار معلم خود به تصویر می‌کشد که با تکنیک سه بعدی و در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای برای گروه سنی پنج تا 10 سال تهیه شده است.

تولید «کلاس اولی‌ها» با توقف دو ساله و در بازه‌ِ زمانی پنج سال به سرانجام رسیده است، فیلمنامه‌ی آن را سید مهدی ابوهاشم نوشته و مدیر دوبلاژی آن نیز بر عهده شوکت حجت بوده است.

انیمیشن

سینمایی "رقص قاصدک‌ها" عنوان دیگر انیمیشن پویاست که در نوبت رونمایی است. این سینمایی درباره‌ی روزهای آخر عمر شهید احمد کشوری و آخرین عملیات اوست.

در این فیلم سعی شده علاوه بر شجاعت و دلاوری شهید کشوری در عرصه ی نظامی به جنبه‌های دیگر شخصیت او نگاهی ویژه شود. "رقص قاصدک‌ها" با تکنیک سه بعدی رایانه‌ای در سال 91 ساخته شده است و مدت زمان آن 40 دقیقه عنوان شده است.

انیمیشن

مجموعه کلیپ‌های انیمیشنی "اولیای خدا" با موضوع مناسبت‌های مذهبی را احمد عربانی کارگردانی کرده است. 13 قسمت چهار دقیقه‌ای است و با تکنیک دو بعدی تولید شده است.

هر قسمت "اولیای خدا" شعر مخصوص به خودش را دارد که توسط افشین اعلایی سروده شده‌اند.

انیمیشن

ششمین انیمشینی که مرکز پویانمایی صبا آن را رونمایی خواهد کرد، مجموعه "دشت تمشک" به کارگردانی و نویسندگی زحل رضوی است که با تکنیک دوبعدی کلاسیک و با روش قدیمی در 26 قسمت 12 دقیقه‌ای با محتوای آموزشی و سرگرمی تهیه شده است.

ایده اولیه‌ی "دشت تمشک" از یک کتاب خارجی با عنوان "آنچه که در مورد حشرات باید بدانیم" گرفته شده است ضمن اینکه رضوی به همراه لیلی خاتمی این کتاب را ترجمه کرده و نگارش فیلمنامه‌اش نیز یک سال و نیم زمان برده است.

انیمیشن

داستان مجموعه انیمیشن "این چیه؟" نیز که توسط بهروز یغماییان کارگردانی شده است، درباره هفت موجود عجیب و غریب در یک سیاره ناشناخته است.

"این چیه" با تکنیک دوبعدی در 117 قسمت 10 دقیقه‌ای تولید می‌شود و تا به حال 40 قسمت از آن تولید شده است.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: جوانه های ایرانی

مطالب مرتبط:

بی‌بی قصه‌گو با «چهار صندوق شادی» در راه هگمتانه

برنامه های کودک در فصل پاییز

پسرجان به مدرسه جنگل می‌رود

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.