تبیان، دستیار زندگی
هر مردی باید حداقل یک کت‌و‌شلوار مجلسی و رسمی داشته باشد. حتی معمولی‌ترین افراد نیز به یک مراسم رسمی دعوت می‌شوند و چه بهتر آنکه در یک مراسم رسمی نیز لباس رسمی به تن داشته باشیم، نه اینکه با یک لباس معمولی و هر روزه به آن مهمانی برویم. لباس تمام رسمی جای
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حسین جوادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرك كشیدن در كمد لباس‌های ستاره های فوتبال!


هر مردی باید حداقل یک کت‌و‌شلوار مجلسی و رسمی داشته باشد. حتی معمولی‌ترین افراد نیز به یک مراسم رسمی دعوت می‌شوند و چه بهتر آنکه در یک مراسم رسمی نیز لباس رسمی به تن داشته باشیم، نه اینکه با یک لباس معمولی و هر روزه به آن مهمانی برویم.
لباس ستاره های فوتبال

لباس تمام رسمی جایی برای نشان دادن علاقه شخصی و مدل‌های عجیب نیست، بلکه فرم و قالب خاصی دارد: کت‌و‌شلوار مشکی با پیراهنی سفید رنگ. بازهم تاکید می‌کنیم که لباس تمام رسمی مشکی رنگ است. این قانونی است که در تمامی مراسم رسمی بین‌المللی مهم رعایت می‌شود. اما این دلیل نمی‌شود که در این تنوع بازار به سراغ رنگ‌های دیگر نرویم و کمد لباس‌هایمان پر از انواع کت‌و‌شلوارهای مشکی باشد. رنگ‌هایی با طرح‌های مختلف در بازار عرضه شده است که دست کمی از کت‌و‌شلوار رسمی مشکی ندارند و به راحتی جای کت‌و‌شلوار مشکی را گرفته‌اند. این تنوع رنگی موجود را به راحتی و با کمی سلیقه می‌توان با ملزومات دیگر کت‌و‌شلوار ست کرد. كریس رونالدو كه معمولا در تمام مراسم رسمی از كت‌وشلوار استفاده می‌كند به شما نكاتی را می‌گوید كه حتما باید رعایت كنید...

1- به راحتی و به طور مرسوم این کت را با پیراهن یقه‌دار سفید با سرآستینی که با دکمه‌های سردست تزئین شده‌ است، بپوشید. پیراهن سفید بهترین انتخاب برای این نوع کت‌و‌شلوار است.

2- جلیقه‌های نخی سفید رنگ که با تنوع در طرح در بازار موجود می‌باشد تنها مدل مناسب برای یک لباس تمام رسمی است که به راحتی می‌توان آن را با یک دستمال‌گردن با همان طرح جلیقه ست کرد.

3- با این کت‌و‌شلوار حتماً کمربند و کفش چرم مشکی براق بپوشید.

4- به یاد داشته باشید با کفش چرم برقی مشکی خود جوراب سفید نپوشید، بلکه جوراب مشکی بهترین انتخاب است.

5- جوان‌ها به یاد داشته باشند که استفاده از جلیقه مشکی مناسب سن آنها نیست و ظاهری نامناسب به آنها می‌دهد.

لباس تمام رسمی جایی برای نشان دادن علاقه شخصی و مدل‌های عجیب نیست، بلکه فرم و قالب خاصی دارد: کت‌و‌شلوار مشکی با پیراهنی سفید رنگ. بازهم تاکید می‌کنیم که لباس تمام رسمی مشکی رنگ است. این قانونی است که در تمامی مراسم رسمی بین‌المللی مهم رعایت می‌شود

اما نکات کلی در مورد انتخاب کت‌و‌شلوارهای دیگر

1- رنگ و مدل و طرح کت‌و‌شلواری را که شما انتخاب می‌کنید با توجه به مکانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید متنوع است. کت‌و‌شلواری که مخصوص مهمانی است را هر فردی بر اساس سلیقه خود انتخاب می‌کند؛ اما بهترین رنگ کت‌و‌شلوار برای محیط کار، مشکی، آبی تیره زغال سنگی یا خاکستری تیره است.

2- رنگ‌های تیره شما را لاغرتر و کوچک‌تر می‌کنند. رنگ‌های روشن شما را بزرگتر و حجیم‌تر می‌کنند.

3- سعی کنید کت‌های 2دکمه بخرید. البته چنانچه از این مدل کت خوشتان می‌آید. این کت‌ها تمام خصوصیات برازنده شما را مشخص‌تر می‌کند و از کاستی‌های شما را پنهان می‌کند. کت‌و‌شلوار 2دکمه هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد.این است که شما را لاغرتر نشان می‌دهد و پیراهن‌تان نیز بهتر به نظر می‌رسد.

4- مدل کت‌های 2دکمه برای مردان کوتاه قد مناسب است. البته این دلیل نمی‌شود که افراد بلندقامت از این مدل کت استفاده نکنند. اما تا آنجاییکه می‌توانید از خرید کت‌هایی که در دوطرف دکمه دارند یا بیش از 3دکمه دارند خودداری کنید.

5- مشکلی که بیشتر آقایان دارند این است که بر این باورند کت‌و‌شلوار باید در تن آنها آزاد باشد، اما این آزادی معنای گشاد بودن را به خود گرفته است. در حالی که سرشانه‌های کت باید جذب شانه‌های شما باشد نه بزرگتر از شانه‌هایتان.

6- آستین‌های کت نباید تا انگشتان دستتان برسد بلکه باید تا مچ برسد اینگونه به راحتی می‌توانید از دکمه‌های زیبای سرآستین استفاده کنید.

7- اندازه‌ای که آستین از زیر کت خارج می‌شود نباید بیشتر از دو سانتیمتر باشد. هرچند مدل‌هایی از کت‌و‌شلوار روانه بازار شده است که تا 5 سانتیمتر هم سرآستین دارند.

8- قد شلوار نه آنقدر بلند باشد که زیر پاشنه کفش‌تان برود و نه آنقدر کوتاه که هنگام نشستن بالاتر تمام پای شما را نشان دهد. البته شلوار هم از همان قانون کت تبعیت می‌کند. شلوار هم نباید گشاد باشد. البته آنچنان جذب هم نباشد که نشست و برخواست برای شما مشکل باشد.

9- شلوار راسته ساده بهترین انتخاب برای بلندتر و درشت‌تر نشان دادن افراد لاغر و کوتاه‌قد است. شلوارهای تنگ یا شلوارهایی که از بالا گشاد و در پایین تنگ می‌شوند، فرد را لاغر و کوتاه جلوه می‌دهند.

10- سعی کنید جنس کفش‌تان از چرم طبیعی باشد که علاوه بر زیبایی، دوام بیشتری هم دارند. کفشی که انتخاب می‌کنید باید با رنگ کت‌و‌شلوارتان همخوانی داشته باشد.

9- آقایان قد بلند توجه داشته باشند به جای کفش‌های نوک تیز، کفش‌های پنجه گرد به پا کنند تا متناسب‌تر به نظر برسند.

11- هیچ‌گاه برای صرفه‌جویی در هزینه کت‌و‌شلوارتان را خودتان نشویید، با این کار هم از عمر کت‌و‌شلوار می‌کاهید و هم آن را از ریخت می‌اندازید. در وهله بعد سعی کنید تا لباس‌هایتان بدون آهار شسته و خشک شود.

راهنمای خرید کت اسپورت مردانه

کت‌ اسپورت از جمله کالاهایی است که در پوشش مردان، نیاز به فکر کردن و انتخاب دارد.

1- تصمیم بگیرید که به چه نوع کت اسپورتی نیاز دارید، یک کت اسپورت پارچه‌ای، مخملی و یا پشمی و...؟

2- اسپورت با رنگ‌های ثابتی مانند مشکی، سرمه‌ای، آبی تیره، شتری (قهوه‌ایی روشن، نسکافه‌ای، کرم تیره) و معمولاً با دکمه‌هایی برنجی در بازار موجود می‌باشند. این نوع کت را می‌توانید با یک شلوارجین، خاکی یا ارتشی ست کنید، و حتی می‌توانید با یک شلوار پارچه‌ای آن را بپوشید.

3- سایز خودتان را برآورد کنید. کت‌های اسپورت با توجه به بالاتنه‌ مردان (قفسه سینه و شانه‌ها) برش خورده و دوخته می‌شوند. آنها باید به طور مناسبی بر روی شانه‌‌هایتان قرار بگیرند و باید به‌گونه‌ای باشند تا شما بتوانید به راحتی حرکت کنید و دستان خود را آزادانه حرکت بدهید.

4- به بلندی کت دقت کنید. کت‌ها معمولاً در اندازه‌ای منظم دوخته می‌شوند. کت‌های اسپورت یا بلند هستند و یا کوتاه. به جزئیات آن توجه کنید. یقه‌ و پهنای آن، مدل جیب و نوع دکمه‌ها. بهترین انتخاب، یقه‌های برگردان قدیمی با پهنای 6 تا 8 سانتیمتر می‌باشد. دقت داشته باشید که نوک یقه‌ها باید بین شانه و گردن شما قرار بگیرد.

5- چاک‌های پشت ‌کت به حرکت شما کمک می‌کنند. کتی که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند حداکثر دو چاک داشته و یا اینکه بدون چاک باشد.

حسین جوادی

بخش ورزشی تبیان