تبیان، دستیار زندگی
اگر بتوانید کنترل خودتان را بر روی استرس های زندگیتان بیشتر کنید ، می توانید احساس بهتر و زندگی طولانی تر داشته باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنترل استرس

کنترل استرس

استرس واکنش هایی است که در مقابل تنش ها ، اضطراب ها و اجبارهایی که در زندگی روزمره به ناچار با آنها روبه رو می شویم . در بدن به وجود می آید . برخی اوقات ، زمانی که فشارهای وارد آمده بر بدن ما بیش از اندازه می شود دچار بیماری و علائم دیگر می شویم.استرس تحمیل شده، انرژی بدنی و ذهنی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به دنبال استرس كاهش انرژی ذهنی و بدنی، خستگی، بی خوابی، تحریک پذیری و احساس افسردگی، افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، افت قندخون، آسیب پذیری سیستم ایمنی و تغییر در وضعیت اشتها ایجاد می‌شود.

اگر بتوانید کنترل خودتان را بر روی استرس های زندگیتان بیشتر کنید ، می توانید احساس بهتر و زندگی طولانی تر داشته باشید.سیستم ایمنی تان قوی تر می شود ، مقاومتتان در برابر استرس ها بالاتر می رود بهتر می توانید تصمیم گیری کنید و از همه مهم تر آن که کیفیت زندگیتان به حد چشم گیری بالا می رود.

هر کسی در زندگیش با فشارها و استرس هایی مواجه است اما به ندرت کسی پیدا می شود که مهارت کنترل آن را داشته باشد، این حیرت آور است که 50 درصد افرادی که به پزشک مراجعه می کنندمشکلاتشان به استرس مربوط شود و یکی از تحقیقات اخیر نشان می دهد که در شرایط اقتصادی کنونی ، بیشتر افرادی که کارشان را از دست می دهند ، قبل از هر چیز علت اصلی اخراجشان مشکلات مربوط به استرس شان می باشد.

نویسنده کتاب بیان می کند که "تکنیک هایی که در این کتاب موجود می باشد ، عصاره و چکیده ای است از آنچه که برترین و سرآمدترین پزشکان دنیا برای ارتقا سلامتی می گویند و آنچه که مدیران اقتصادی مطرح در جهان برای افزایش کارآمدی و بازدهی در محل کار بیان می نمایند.این کتاب تنها برای کسانی نیست که از مشکل استرس در زندگیشان رنج می برند و یا بسیار نگرانند . بلکه برای آنانی است که می خواهند آرامش بیشتر ، بهبود و برگشت سریع تر به حالت طبیعی داشته باشند و با تمام وجود لذت واقعی زندگی را حس نمایند.این کتاب علاوه بر آنکه یک کتاب است ، برنامه و سیستمی برای کنترل استرس نیز هست."

اگر بتوانید کنترل خودتان را بر روی استرس های زندگیتان بیشتر کنید ، می توانید احساس بهتر و زندگی طولانی تر داشته باشید.سیستم ایمنی تان قوی تر می شود ، مقاومتتان در برابر استرس ها بالاتر می رود بهتر می توانید تصمیم گیری کنید و از همه مهم تر آن که کیفیت زندگیتان به حد چشم گیری بالا می رود.

مطالعات علمی گسترده نشان می دهد که هیپنوتیزم یکی از سریع ترین و با دوام ترین درمان برای افرادی است که از استرس و مشکلات مربوط به آن رنج می برند.در این کتاب هم چنان که می آموزید که چگونه عکس العمل هایتان را نسبت به استرس و نگرانی تغییر دهید . قادر خواهید بود که سریع تر از قبل بهبود یابید و طولانی تر و بهتر در این حالت باقی بمانید.

کتاب "کنترل استرس " دارای 14 فصل و 154 صفحه می باشد و مباحثی در باب شناخت استرس و چگونگی برخورد با آن را بیان می کند.

این اثر، بر مبنای آخرین یافته‌های روان‌شناسی و تحقیقات گسترده نگارنده تدوین شده و تلاشی در راستای غلبه انسان بر استرس‌های زندگی و بالا بردن سیستم ایمنی بدن در جهت مقابله با استرس‌های مختلف است. نویسنده، در این کتاب پس از توضیحاتی دربارة استرس، راهکارهایی علمی و کاربردی را برای کنترل و تغییر عکس‌العمل‌ها نسبت به نگرانی و استرس ارائه می‌کند. وی می‌کوشد، در هر فصل کتاب با پیشنهاد تمرین‌ها و تکنیک‌هایی ساده، مخاطب را در غلبه بر مشکل خود و دستیابی به آرامشی دائمی در زندگی یاری کند. مشخصه کتاب، ارائه تکنیک‌ها و تمرین‌هایی برای دستیابی به آرامش و هدایت مخاطب در کنترل استرس کسب انرژی بیشتر و تأثیر مثبت در تمام مراحل زندگی است.

تنظیم و فرآوری: مریم تجریشی

مرکز مشاوره تبیان


مشخصات کتاب

نویسنده : پل مک‌كنا

مترجم: فرشته موسوی

ناشر: ناس