تبیان، دستیار زندگی
کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، اسامی 25 داور و هشت زوج داوری ذخیره برای رقابتهای جام جهانی 2014 را اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داوران ایران هم به جام‌جهانی رسیدند


کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، اسامی 25 داور و هشت زوج داوری ذخیره برای رقابتهای جام جهانی 2014 را اعلام کرد.


در این میان هرچند تیم داوری ایران نتوانست به عنوان داوران اصلی انتخاب شوند اما دو عضو این تیم به عنوان داوران ذخیره راهی برزیل خواهند شد. کمیته داوران فیفا روز 14 ژانویه به ریاست "جیم بویس" از ایرلند شمالی تشکیل جلسه داد و طی آن اسامی 25 داور و هشت زوج ذخیره از 43 کشور جهان اعلام شد. علیرضا فغانی به همراه حسن کامرانی فر از ایران زوج ذخیره داوران از منطقه آسیا هستند.

بر پایه گزارش سایت فیفا، از هم اکنون تا جام جهانی، گروه برگزیده داوری در سه سمینار در ماه های فوریه، مارس و آوریل شرکت خواهند کرد.

اسامی تیم‌های داوری آسیا در جام جهانی به شرح زیر است:

1- راوشان ایرماتوف (داور) و عبدوخامیدلو رسولوف و باخادیر کوچکاروف (کمک‌ها) از ازبکستان

2- یوئیچی نیشیمورا (داور) و تورو ساگارا و توشی‌یوکی ناگی (کمک‌ها) از ژاپن

3- نواف شکرالله (داور) و یاسر خلیل عبدالله و ابراهیم مبارک صالح (کمک‌ها) از بحرین

4- بنجامین ویلیامز (داور) و ماتئو جیمز کریم و هاکان آناز (کمک‌ها) از استرالیا

داور و کمک ذخیره: علیرضا فغانی (داور) و حسن کامرانی‌فر (کمک داور) از ایران

فغانی: در پنج ماه آینده خیلی اتفاقات می‌افتد

فغانی

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران که به عنوان داور ذخیره مسابقات جام جهانی انتخاب شده است، می‌گوید ممکن است تا 5 ماه دیگر اتفاقات زیادی رخ بدهد و همه چیز به سمینار داوران در جزیره قناری بستگی دارد.

علیرضا فغانی ، درباره انتخابش به عنوان داور ذخیره جام جهانی به همراه حسن کامرانی فر با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: ما تلاش کردیم جزو تیم اصلی داوران جام جهانی باشیم. قبلا هم گفته بودم سعی کردیم کارها و قضاوت‌ها را به نحو احسن انجام بدهیم و بقیه موارد دست فیفا است.

وی افزود: ان شاءالله باید در فرصت باقی مانده فشرده‌تر و سخت‌تر از قبل کار کنیم و منتظر بمانیم تا ببینیم تا 5 ماه آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.داور بین المللی فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال که آیا امکان دارد به عنوان تیم اصلی داوری جام جهانی به برزیل برود، گفت: تا پنج ماه دیگر خیلی اتفاقات می‌افتد. قرار است سمینار داوری از روز بیستم تا بیست و پنجم بهمن در جزایر قناری برگزار شود و داوران کلیه تست‌ها را پشت سر می‌گذارند. ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم و امیدواریم که اتفاقات دیگری رخ بدهد.

فغانی درباره حضور نواف شکرالله داور بحرینی در تیم اصلی جام جهانی و ارتباط آن با رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تاکید کرد: فکر نمی‌کنم چنین مسئله‌ای باشد. به هر حال هر دوره از منطقه غرب آسیا یک داور حضور داشته است. قبلا الغمدی داور عربستانی بود که به خاطر مطلوب نبودن شرایط فیزیکی، نتوانست این دوره خودش را برساند. به هر حال نواف هم عملکرد خوبی داشته است. وی در پایان درباره اینکه کمک داور دومش چه کسی خواهد بود، تصریح کرد: کامرانی فر که به عنوان کمک داور اول حضور دارد؛ درباره کمک دوم هم باید اصفهانیان (رئیس کمیته داوران) مثل ما در فرصت باقیمانده سخت تلاش کنند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فیفا