تبیان، دستیار زندگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است: مدارس براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نباید در روز پنجشنبه تعطیل می شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر آموزش و پرورش درصدد اجرای واقعی مصوبه ساماندهی زمان آموزش است

وزیر آموزش و پرورش درصدد اجرای واقعی مصوبه ساماندهی زمان آموزش است


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است: مدارس براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نباید در روز پنجشنبه تعطیل می شد بلکه باید فعالیتهای فوق برنامه، پرورشی،هنری و ... در این روز برای دانش آموزان اجرا می شد که وزیر فعلی آموزش و پرورش هم مصمم بر اجرای واقعی مصوبه ساماندهی زمان آموزش است.

جبار کوچکی نژاد با بیان این مطلب گفت: لغو تعطیلی پنجشنبه های مدارس در نیمه تحصیلی سال امکانپذیر نیست و وزیر آموزش و پرورش باید برای سال تحصیلی جدید برای روزهای پنجشنبه برنامه ریزی کند.

وی درباره اینکه سند تحول به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و سپس به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است تصریح کرد: لغو تعطیلی پنج شنبه ها نیز باید با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش باشد. شورای عالی هیچگاه مصوبه ای را برای تعطیلی کامل پنجشنبه های مدارس تصویب نکرد. قرار بر ساماندهی زمان آموزش بود و اینکه در روزهای پنجشنبه به هیچ عنوان فعالیتهای آموزشی و درسی در کلاسهای درس انجام نشود.

به گفته کوچکی نژاد، همانگونه که تعطیلی پنجشنبه ها به صورت کامل مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نبوده است، لغو این طرح نیز نیازمند مصوبه شورا نیست. وزیر آموزش و پرورش هم مصمم به اجرای صحیح مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است. فانی درصدد است تا برنامه های فرهنگی، هنری، پرورشی، آموزش ضمن خدمت معلمان و ... را در روزهای پنجشنبه اجرا کند.

فانی درصدد است تا برنامه های فرهنگی، هنری، پرورشی، آموزش ضمن خدمت معلمان و ... را در روزهای پنجشنبه اجرا کند.

طرح تعطیلی پنج شنبه های مدارس از 20 فروردین سال 90 در دبستان هایی که امکان تعطیلی در روزهای پنج شنبه را داشتند به صورت آزمایشی اجرایی شد و در پایان همان سال، آموزش و پرورش اعلام کرد از این طرح استقبال شده است و در نهایت این طرح در مهر ماه 91 در تمام دبستان های کشور به صورت سراسری اجرا شد. همچنین تعدادی از مدارس راهنمایی و متوسطه نیز که یک نوبته بودند و امکان تعطیلی پنج شنبه مدارس را داشتند این طرح اجرا شد.

اما در دولت یازدهم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به تازگی از لغو تعطیلی پنج شنبه های مدارس برای سال تحصیلی آینده خبر داده است.


منبع: خبرگزاری مهر

بخش سفیران تبیان