تبیان، دستیار زندگی
بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل در آن زمان گفته بود توافق ‌نامه ژنو «نه یک پیمان تاریخی» بلکه یک «اشتباه تاریخی» است و افزوده بود که «دنیا از امروز به مکان خطرناک ‌تری تبدیل شده است». او بر این موضوع که تهران را خطری بسیار بزرگ برای اسرائیل و حتی جه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتش ایرانی رژیم صهیونیستی!


بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل در آن زمان گفته بود توافق ‌نامه ژنو «نه یک پیمان تاریخی» بلکه یک «اشتباه تاریخی» است و افزوده بود که «دنیا از امروز به مکان خطرناک ‌تری تبدیل شده است». او بر این موضوع که تهران را خطری بسیار بزرگ برای اسرائیل و حتی جهان می ‌داند در فرصت ‌های گوناگون تاکید کرده است.


بنیامین نتانیاهو

بنا بر یک گزارش رسمی در اسرائیل، بخش اطلاعاتی ارتش آن کشور برای رفع «نیاز زیاد» خود به فارسی‌ زبانان، «به ‌طور گسترده‌ ای» در حال جذب شهروندان ایرانی‌ تبار در اسرائیل است. رادیو فردا با اعلام این مطلب افزود: بنا بر یک گزارش رسمی در اسرائیل، بخش اطلاعاتی ارتش آن کشور برای رفع «نیاز بالای» خود به فارسی‌ زبانان، در حال جذب شهروندان یهودی ایرانی ‌تبار در اسرائیل است. گزارش خبرنامه رسمی ارتش اسرائیل در عین حال به ‌شکل کم‌ سابقه ‌ای اطلاعاتی را در بر می ‌گیرد که نشان می‌ دهد، 20 درصد از ایرانی ‌تبارهایی که برای خدمت سربازی فراخوانده می ‌شوند، به بخش اطلاعاتی آن فرستاده می ‌شوند.

رادیو فردا در ادامه می ‌نویسد: این خبرنامه در ضمن می ‌گوید «ده‌ ها» شهروند ایرانی ‌تبار اسرائیل هر سال به خدمت سربازی فراخوانده می ‌شوند. شمار ایرانی ‌تبارهای ساکن اسرائیل چندان زیاد نیست اما خبرگزاری رویترز در گزارشی در همین مورد، این رقم را تا 25 هزار نفر عنوان کرده است. همین خبرگزاری از قول یک فرمانده بخش آموزش ارتش که نامش را فاش نکرده می‌گوید «لازم داریم همه چیز را [درباره ایران] بدانیم، از سلاح ‌ها تا آموزش ‌های معمول تا اصطلاحات و علائمی که استفاده می ‌کنند.»

در ادامه این گزارش آمده: سپتامبر سال گذشته نیز «کانال 2»، یک شبکه مشهور تلویزیونی در اسرائیل، تصاویری را نشان داده بود که سربازان سازوکار اطلاعاتی ارتش اسرائیل را در کلاس ‌های پیشرفته زبان فارسی نشان می‌ داد. تازه‌ترین گزارش ‌ها در مورد جذب فارسی ‌زبان ‌ها به بخش اطلاعاتی ارتش اسرائیل در حالی منتشر می ‌شود که دولت آن کشور به ‌ویژه پس از توافق‌ اتمی سوم آذر ماه میان ایران و گروه 5+1، بارها نگرانی خود را از تازه‌ترین رخدادها در فضای سیاسی میان تهران و دیگر کشورها نشان داده است. حائز اهمیت آن که در عصر کنونی رسانه ها بزرگترین و موثرترین ابزار جنگ نرم محسوب می شوند که آمریکا و اسراییل سردمداران آن در سطح جهان می باشند.

بنا بر یک گزارش رسمی در اسرائیل، بخش اطلاعاتی ارتش آن کشور برای رفع «نیاز بالای» خود به فارسی‌ زبانان، در حال جذب شهروندان یهودی ایرانی ‌تبار در اسرائیل است

رادیو فردا آورده است: بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل در آن زمان گفته بود توافق ‌نامه ژنو «نه یک پیمان تاریخی» بلکه یک «اشتباه تاریخی» است و افزوده بود که «دنیا از امروز به مکان خطرناک ‌تری تبدیل شده است». او بر این موضوع که تهران را خطری بسیار بزرگ برای اسرائیل و حتی جهان می ‌داند در فرصت ‌های گوناگون تاکید کرده است. هر دو کشور در موارد گوناگونی از خرابکاری‌ ها و ترورها، دیگری را متهم به نقش داشتن در آن کرده است. برای نمونه ایران، اسرائیل را عامل ترور محققان و دست ‌اندرکاران هسته ‌ای خود می‌داند، اسرائیل نیز ایران را -از جمله- مسئول طرح‌ ریزی حملات تروریستی به دیپلمات ‌های آن کشور در برخی پایتخت‌ ها معرفی کرده است. دولت اسرائیل می‌گوید هر توافق اتمی با ایران باید به برچیده شدن کامل برنامه اتمی آن کشور بیانجامد. مقام‌ های ایرانی برنامه اتمی خود را حقی ملی و غیرقابل گذشت می ‌دانند.

نتانیاهو و ایران

در واقع ‌به نظر می ‌آید اسراییل با عقب ‌نشینی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران به دنبال براندازی نرم و از درون است. ‌‌از این رو درصدد برآمده است تا توسعه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را از طریق حمایت از آشوب‌های داخلی کنترل کند. ‌‌در روز شانزده آذر که برخی از مخالفان نظام به خیابان‌ها کشیده شدند، ‌‌نتانیاهو از واشنگتن تقاضا کرد که از فضای مجازی بخصوص تویتر علیه حکومت ایران استفاده کرده و از آنها برای جنگ (fight) علیه این نظام بهره ببرد. ‌‌نتانیاهو به مقامات آمریکا ‌‌توصیه کرده است که برای از بین بردن مشروعیت حاکمیت در ایران از سایت های اجتماعی استفاده کرده و با ارائه اطلاعات خاص آشوب‌های داخلی را هدایت کنند. ‌‌شیمون پرز، ‌‌‌رئیس رژیم صهیونیستی نیز در سفر اخیر خود به آمریکای جنوبی در برزیل خطاب به رهبران این منطقه گفته بود اگر به رابطه با ایران دل بسته ‌اید، بدانید که مردم این کشور علیه حاکمیت دست به شورش زده‌‌اند و به‌زودی جمهوری اسلامی ایران سقوط خواهد کرد. ‌از این رو تل آویو با عقب نشینی از جنگ رودرو و تحرکات نظامی علیه مراکز هسته ‌ای ایران که می‌تواند هزینه‌ های زیادی برای این رژیم داشته باشد، ‌‌به «جنگ مجازی» (Virtual War) روآورده و قصد دارد فعالیت‌ های هسته ‌ای جمهوری اسلامی ایران را از طریق نبرد سایبری کنترل کند که افق آن را براندازی نظام می ‌بیند.

فرآوری: آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: مشرق / هراز نیوز

مطالب مرتبط:

آخرین برآورد آمریکا از توان سایبری ایران