تبیان، دستیار زندگی
بیژن مغانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با خبرنگار تبیان راز موفقیت را همدلی دانست.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مغانلو: تکواندو  به همدلی نیاز دارد


بیژن مغانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با خبرنگار تبیان راز موفقیت را همدلی دانست.


تکواندو انتخابات سخت و خوبی را پشت سر گذاشت. در رقابت به وجود آمده رئیس قبلی موفق بود و هادی ساعی با توجه به قانون حق شرکت نیافت. قطعا انتخاب رئیس فعلی با 34 رای از 38 رای ممکن نشان می دهد که او مورد اعتماد هیات هاست و این باید مورد توجه همه باشد.

به نظرم همه طرف های درگیر در انتخابات به فکر خدمت به تکواندو هستند و اکنون ما با گذر از این مرحله باید در اندیشه کمک به این رشته باشیم. حتی کسانی که بیرون ماندند باید با فدراسیون همکاری کنند تا این رشته رونق بیشتری به خود بگیرد.

اکنون و با انتخابات تازه ما کسی را بر کرسی ریاست می بینیم که تجربه خوبی در این زمینه دارد. او در شروع تازه برنامه های خوبی را هم مدنظر دارد. در جلسه انتخابات پولادگر به نکات خوبی هم اشاره داشت. برنامه تازه فدراسیون در خصوص توجه جدی به اخلاق مداری هم یکی از نیازهای اساسی است. این مشکل داخلی رفته رفته در خارج هم برای تکواندو ایران دردسرساز می شود که باید با آن مقابله شود.

مغانلو

ما باید کاری کنیم که همه اجزای تکواندو خود کنترلی را بیاموزند. در این راه حتما رئیس فدراسیون اصلاحاتی را در برنامه های قبلی لحاظ خواهد کرد. مهم این است که خانواده تکواندو دنبال پیشرفت این رشته باشند.

یکی از مهم ترین اهداف ما در بخش مسابقات کسب سهمیه المپیک است. در این باره باید گفت که شرایط نسبت به گذشته تفاوت اساسی دارد. در گذشته با فعالیت یک ساله می توانستیم در راه کسب سهمیه موفق باشیم اما با توجه به برنامه ریزی جدید فدراسیون جهانی باید طی چهارسال تلاش کنیم. شرکت در مسابقات مختلف با امتیازات متفاوت نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

مدتی فدراسیون روی جوانگرایی اندیشه داشت اما شرایط فعلی ایجاب می کند که ما این کار را به شکل تدریجی انجام دهیم. این تفکری است که من از قبل هم آن را دوست داشتم. متاسفانه به دلیل برنامه قبلی ما چند چهره نخبه خود را کنار گذاشته بودیم که با روش جدید آنها هم به چرخه کار ما اضافه می شوند.

با حضور در مسابقات منچستر ما فهمیدیم که در کجای بازی هستیم. این مسابقات اطلاعات جالبی برای ما در بر داشت. وقتی ما برای کسب سهمیه باید نفری در جمع شش تکواندوکار برتر جهان داشته باشیم باید طوری کار کنیم که در این رده بندی دو نماینده داشته باشیم تا سهمیه انفرادی از دست نرود. شرایط به گونه ای است که امکان دارد یک تکواندو کار دارای سهمیه به هر دلیلی نتواند به المپیک برود. پیش بینی من این است که  اگر درست برنامه ریزی کنیم ، می توانیم بین سه تا چهار سهمیه در بخش آقایان به دست آوریم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان