تبیان، دستیار زندگی
پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام منظم ورزش های عمومی می تواند بدن شما را در بالاترین سطح از توان خود قرار دهد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

50 روش طبیعی برای افزایش انرژی
50 روش طبیعی برای افزایش انرژی

همه ی ما در طول زندگی، هر چند وقت یک بار دچار کسالت و بی حالی شده ایم. در زندگی پر تب و تاب امروزی، نیز یافتن زمانی برای این که بتوانیم باتری های خود را شارژ کنیم، کار دشواری به نظر می رسد. آهنگ زندگی در قرن بیست و یکم هر لحظه سریع تر می شود و بعضی از ما با تعجب این سوال را از خودمان می پرسیم : از کجا می توانم انرژی لازم برای انجام این همه کار را به دست آورم ؟ آیا زمانی هم برای خودم باقی خواهد ماند؟

همسر،خانواده ، شغل ، تحصیل ، سلامت و فراغت ، نیازهایی هستند که همواره ذهن ما را به خود مشغول می کنند. هر گاه احساس آشفتگی و بی حالی می کنید ، به یاد داشته باشید که می توانید همه ی کارها را انجام دهید و تنها باید افراد و کارهایی را انتخاب کنید که اهمیت بیشتری برایتان دارند.اگر مراقب خودتان باشید می توانید اطمینان داشته باشید که انرژی کافی برای انجام کارها و رسیدن به شادی را نیز خواهید داشت. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام منظم ورزش های عمومی می تواند بدن شما را در بالاترین سطح از توان خود قرار دهد .

این کتاب به شما کمک می کند تا ذخایر فزاینده ی انرژی خود را چه از لحاظ جسمی و چه روحی کشف و از آنها استفاده کنید . با یادگیری تنظیم امور زندگی،می توانید تمام کارها و وظایف خود را انجام دهید و در نهایت،وقت اضافه نیز داشته باشید.

کتاب حاضر در قالب  50 روش طبیعی برای افزایش در بخش های بسیار ساده و قابل دسترسی آورده شده است.روش های سریعی را برای راه اندازی مجدد اندام های بدن، تقویت و بالا بردن انرژی خود و ذخیره ی آن حتی بدون استفاده از مواد کافئین دار می آموزید . رژیم غذایی و تامین مواد مغذی و تامین مواد مغذی برای بدن ، یکی از مهم ترین مایحتاج روزمره برای داشتن یک زندگی سالم و فعال است . در این کتاب ، اطلاعات مفیدی را در مورد فواید گوشت قرمز ، ماهی و ماکیان ، میوه و سبزیجات ، دانه ها و غلات به دست می آورید . هم چنین طرز تهیه برخی نوشیدنی ها و جوشانده های مقوی،ورزش، رایحه درمانی و شیوه های ماساژ و غیره را به شما معرفی می کند که هر یک از این رهنمود ها با به کار گیری روش های سالم و طبیعی برای تقویت و بازیابی جسم و روح شما طراحی شده اند و جریان انرژی در شما افزایش می یابد به علاوه روش های سریع برای بازیابی انرژی مانند پاک کردن ذهن را به شما یادآوری می کند که این قدرت را دارید که بتوانید به بهترین شکل ممکن زندگی کنید. قسمت هایی از کتاب حاضر و توصیه های آن به قرار زیر می باشد :

افزایش انرژی با تغذیه

کنترل دقیق رژیم غذایی روزانه ، استفاده متنوع از غذاهای تازه و فرآیند نشده ی حیوانی ، آب پوش کردن بدن با مصرف فراوان آب ، استفاده ی محدود از قهوه و دیگر جوشانده های گیاهی کافئین ار ، پرهیز از مصرف الکل ، شما را در شرایطی بسیار متعادل و هماهنگ نگاه می دارد مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های a,c,e شما را از آلودگی های مضر شیمیای و زیست محیطی و همین طور یورش بیماری هایی که در کمین شما هستند ، مصون نگاه می دارد.

با ورزش دوباره جوان شوید.

بسیاری از مردم از نتایجی که از ورزش و فعالیت های بدنی به دست می آوردند به راستی شگفت زده می شوند و با این کار نه تنها انرژی آن ها تقلیل نمی یابد بلکه بیشتر نیز می شود ورزش باعث می شود اکسیژن بیشتری به جریان خون راه یابد و از این طریق سوخت و ساز بدن و در نتیجه انرژی را افزایش می دهد ، هم چنین برخی از آثار دراز مدت انجام ورزش های منظم عبارت اند از : تنظیم کار ماهیچه ها و قلب ، جلوگیری از چاق شدن و هم چنین با آزاد کردن اندورفین ، نشاط را به ارمغان می آورد تا بهتر و راحت تر بتوانید مشکلات روزمره ی خود را حل کنید.

اگر مراقب خودتان باشید می توانید اطمینان داشته باشید که انرژی کافی برای انجام کارها و رسیدن به شادی را نیز خواهید داشت. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام منظم ورزش های عمومی می تواند بدن شما را در بالاترین سطح از توان خود قرار دهد .

برای دست یافتن به سلامتی ، بهتر است هر دو نوع ورزش های ایروبیک و غیر ایروبیک را انجام دهید.ورزش های ایروبیک باعث بالا بردن ضربان قلب ، آب کردن چربی ها ، افزایش مقاومت و مصونیت بدن می شوند. پیاده روی ، شنا ، تنیس ، دوچرخه سواری بازی هایی که با توپ انجام می شوند از جمله ی این ورزش ها هستند که علاوه بر تاثیر بسیار مطلوب منجر به شادی و نشاط نیز می شوند.

ورزش های غیر ایروبیک ، باعث تنظیم و تقویت ماهیچه ها و افزایش چگالی استخوان و همین طور جلوگیری از درد کمر و مفاصل می گردند.وزنه برداری ، اسکواش و تمرین های مختلف وزنه برداری از این دسته ورزش ها هستند.

احساسات

فراموش نکنید که اهمیت دادن به احساسات یکی از ضروری ترین قسمت های برنامه ی افزایش انرژی است . روش های ارائه شده در این کتاب ، به شما کمک می کند تا با زیبایی ، لطافت و بهترین احساس با دنیای بیرون مواجه شوید .

باتری های خود را شارژ کنید

مخالفت در برابر برخی باورهای عمومی و انجام کارهای خرق عادت ، بهره وری شما را چه در خانه ، محل کار و یا هنگام مواجهه با مشکلات خانوادگی افزایش می دهد. بخصوص زمانی که تحت فشار هستید و نیاز به شارژ کردن باتری های خود دارید ، این کار بسیار موثر است . انجام تمرین هایی برای کمک به خویش بسیار ساده است.

از روش های تنفس گرفته تا یک پیاده روی کوتاه در اطراف منزل . هم چنین انجام کارهای نشاط آور مانند خندیدن روح شما را تازه می کند و روحیه ی لازم را برای انجام کارها و مسئولیت های تان به شما می دهد.

افزایش انرژی

با استفاده از روش های ارائه شده در این کتاب با خستگی و فرسودگی به مبارزه برخیزید و نشاط و سرزندگی خود را هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت افزایش دهید.با انتخاب غذاها ، نوشیدنی ها ، ویتامین ها ، ورزش ها و فعالیت های زیبایی ، سلامت جسمی خود را تثبیت و از تفکر سالم و کارآمد برخوردار شوید.

تنظیم و فرآوری : مریم تجریشی

مرکز مشاوره

        


مشخصات کتاب

نویسنده:تریسی كلی

مترجم:لیلی بهنام

ناشر:نسل نواندیش