تبیان، دستیار زندگی
شهر ریو دو ژانیرو که اختصاراً به آن ریو می گویند مرکز استان ریو دو ژانیرو و دومین شهر بزرگ برزیل است و با حدود 6.3 میلیون نفر جمعیت سومین کلان شهر برزیل و آمریکای جنوبی و ششمین کلان شهر قاره آمریکا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدنی‌های جام جهانی
برزیل


شهر ریو دو ژانیرو که اختصاراً به آن ریو می گویند مرکز استان ریو دو ژانیرو و دومین شهر بزرگ برزیل است و با حدود 6.3 میلیون نفر جمعیت سومین کلان شهر برزیل و آمریکای جنوبی و ششمین کلان شهر قاره آمریکا است. جاذبه های ریو فراوان است و گردشگرانی که برای تماشای مسابقات جام جهانی 2014 فوتبال راهی این شهر می شوند، می توانند از این جاذبه ها دیدن کنند.

مجسمه مسیح منجی (The Christ Redeemer)

این بنا که نماد مسیحیت است تبدیل به یکی از نمادهای شهر ریو و برزیل در سطح بین المللی شده است. این مجسمه دومین مجسمه بزرگ دنیا از مسیح است که 38 متر ارتفاع دارد و روی تپه کورکووادو قرار گرفته است. سه آسانسور پانورامیک با دیوارهای شیشه ای که هر کدام 13 نفر ظرفیت دارد، و چهار پله برقی برای بالا رفتن از تپه تعبیه شده است.

برزیل

بنابراین نیازی نیست که از 220 پله بالا بروید تا به پای مجسمه برسید. این مجسمه در سال 2007 یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا نامیده شد. هزینه ورودی آن 36 رآل برزیل است.

ساحل ایپانما (Ipanema Beach)

یکی از مشهورترین سواحل ریو، ساحل ایپانما است که نوار پهنی از شن های نرم دارد و امواج در این ناحیه نسبتاً قوی هستند. این ناحیه نماد موسیقی، هنر و هنرمندان است و زیباترین نماهای شهر را از آنجا می توانید ببینید. در کل تاریخ، زیبایی این ساحل به شاعران، نویسندگان و آهنگسازان زیادی الهام بخشیده است.

برزیل

از این ساحل برای ورزش های مختلف از جمله موج سواری، راکت بال، والیبال، فوتبال و ... استفاده می شود و پیست دوچرخه سواری بزرگی نیز دارد. کنسرت های فضای باز نیز اغلب در این ساحل برگزار می شوند.

موزه هنر معاصر نیتروی (Niterói Contemporary Art Museum)

این موزه در سال 1996 ساخته شد و مجموعه معماری آن با ویژگی های جسورانه معاصر و خطوط منحنی باعث شده که شبیه یک جام یا بشقاب پرنده شود. این موزه ساختمانی 4 طبقه است و 16 متر ارتفاع دارد.

برزیل

روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر با پرداخت ورودی 5 رآل برزیل می توان از این موزه در شهر ریو دیدن کرد.

پارک لیج (The Parque Lage)

پارک لیج از پارکی عمومی در شهر ریو و در محله جاردیم بوتانیکو و در کوهپایه کورکووادو است. دو دروازه دارد و درست شبیه قصرهای رومی است. عمارت آن دور یک استخر ساخته شده و کف و دیوارهای آن از کاشی و مرمر ایتالیایی است.

برزیل

باغ های اطراف نیز به سبک رمانتیک اروپایی و بطور متقارن و هندسی ساخته شده اند. آکواریوم های زیادی با ماهی های متنوع آب های شیرین برزیل، آبگیرها، جزیره های مصنوعی، آبنماها و نیمکن ها و مسیرهای ماسه ای این پارک گردشگران را به خود جذب می کند.

یکی از مشهورترین سواحل ریو، ساحل ایپانما است که نوار پهنی از شن های نرم دارد و امواج در این ناحیه نسبتاً قوی هستند. این ناحیه نماد موسیقی، هنر و هنرمندان است و زیباترین نماهای شهر را از آنجا می توانید ببینید. زیبایی این ساحل به شاعران، نویسندگان و آهنگسازان زیادی الهام بخشیده است

ساحل کوپاکابانا (The Copacabana Beach)

این ساحل یکی از مشهورترین سواحل دنیاست و ترکیبی از سنت، شکوه و جذابیت دارد. این ساحل که در راستای خیابان آتلانتیک واقع شده است، میزبان رویدادهای بزرگی همچون جام قهرمانی فوتبال و والیبال ساحلی بوده و کنسرت های فراوانی میلیون ها نفر را در این ساحل گرد هم آورده است.

برزیل

سنگفرش موجی شکل سیاه و سفید پیاده روی آن در دنیا مشهور است که از پیاده روهای لیسبون الهام گرفته شده است.

کلیسای جامع ریو (Cathedral of Rio de Janeiro)

کلیسای جامع ریو دو ژانیرو بین سالا های 1964 و 1979 ساخته شد و وقف سنت‌سباستین، قدیس حامی ریو دو ژانیرو، شد. ظرفیت آن 20 هزار نفر و قطر داخلی 106 متر و ارتفاع آن 96 متر است. سازه آن مخروطی شکل است و درب اصلی آن از 48 پلاک برنزی با لوح های نقش برجسته تشکیل شده است.

برزیل

زیبایی داخلی آن شامل پنجره هایی بزرگ با شیشه های رنگی می شود. در زیرزمین آن نیز موزه هنر مقدس قرار دارد که شامل کلکسیون مجسمه ها، دیوارنقش ها، تابلوهای هنری و خطوطی می شود که برای غسل تعمید شاهزاده های خانواده سلطنتی پرتغالی به کار می رفته اند. این کلیسا از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 7 صبح تا 5 بعدازظهر به روی عموم باز است.

پارک گیاهشناسی ریو دو ژانیرو (Jardim Botânico do Rio de Janeiro)

این پارک یکی از بزرگترین باغ های گیاهشناسی استوایی دنیا و یکی از زیباترین و محافظت شده ترین فضاهای سبز شهر ریو است.

برزیل

این پارک 140 هکتار مساحت دارد و در کوهپایه کورکووادو قرار گرفته است و با 6000 گونه مختلف گیاهان و درختان استوایی و نیمه حاره ای و با 900 گونه درخت نخل، نمونه ای از تنوع گیاهی بزریل است.

باغ گیاهشناسی ریو از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر باز است و ورودی آن 5 رآل برزیل است.

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از برترین ها