تبیان، دستیار زندگی
رئیس شورای سیاست‌گذاری ورزش در صداوسیما گفت: برای پخش لیگ جهانی والیبال با چالش رو‌برو هستیم که برای گریز از آن نیازمند همکاری تمام نهادها هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطر سقوط والیبال به گروه دوم لیگ جهانی


رئیس شورای سیاست‌گذاری ورزش در صداوسیما گفت: برای پخش لیگ جهانی والیبال با چالش رو‌برو هستیم که برای گریز از آن نیازمند همکاری تمام نهادها هستیم.


یکی از مصوبات مهم اجلاس فدراسیون جهانی والیبال الزام بر وجود سیستم فیلمبرداری تلویزیونی HD و ویدئو چلنج بود و مقرر شد در صورتی که تیمی نتواند این تجهیزات و امکانات را برای میزبانی فراهم کند، از گروه اول (هشت تیم برتر) به گروه دو (12 تیم دوم) منتقل شود.

در همین راستا چندی پیش محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال طی نامه‌ای خطاب به مقداد نجف‌نژاد رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری خانه ملت برای تخصیص بودجه لازم برای پخش مسابقات لیگ جهانی والیبال به صورت «HD» شده است.

والیبال

نشست هم اندیشی وزیر ورزش و جوانان با اعضای شورای سیاست گذاری ورزش صداوسیما روز گذشته تشکیل شد. در این جلسه در مورد راهکاری ایجاد بستر مناسب همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما بحث و تبادل نظر شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ورزش در صدا و سیما در این نشست گفت: لیگ جهانی والیبال و جام جهانی فوتبال از جمله برنامه‌های مهم سال آینده ورزش ایران هستند که باید به طرز شایسته‌ای پوشش داده شوند.

زین العابدین با بیان اینکه تجهیزات سازمان با محدودیت روبه رو است، ادامه داد: تحریم‌ها ما را از نظر فنی فرسوده کرده است. سیستم HD میلیون‌ها یورو هزینه دارد؛ ما برای خرید حق پخش بازی‌های جام‌جهانی فوتبال، لیگ جهانی والیبال و بازی‌های آسیایی هزینه هنگفتی باید بدهیم. رقم‌هایی که مطرح است در حدود 30 تا 40 میلیون دلار برای هر یک از این رویدادهای ورزشی است. رقبای ما به سادگی چنین هزینه‌هایی می‌کنند، اما ما مشکلات زیادی داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه پرهزینه‌ترین برنامه تلویزیون پخش مسابقات فوتبال است، خاطرنشان کرد: حتی تولید سریال‌های فاخر هم از فوتبال کم خرج‌تر است. البته معمولاً این موضوع  مطرح نمی‌شود چون برای برنامه‌سازان تبعات دارد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: فارس