تبیان، دستیار زندگی
چهارشنبه هجدهم دی ماه سال جاری مراسمی با مشارکت بنیادشهید و امور ایثارگران و شرکت پالایش نفت بندر عباس در سالن شهرک مروارید این شرکت آغاز به کار کرد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسل تشنه دفاع مقدس


چهارشنبه هجدهم دی ماه سال جاری مراسمی با مشارکت بنیادشهید و امور ایثارگران و شرکت پالایش نفت بندر عباس در سالن شهرک مروارید این شرکت آغاز به کار کرد .

نسل تشنه دفاع مقدس

در این مراسم که با خیر مقدم مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس همراه بود ،  حجت الاسلام والمسلمین موذنی ، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران طی سخنانی گفت : هدف از شناسائی ، سطح بندی و فراهم آوردن زمینه گسترش دانش هنری گروها ، و ارزیابی کیفی سرودهای صبر و استقامت در اسارت گاها کشف نشانه های صبر و استقامت در تحکیم مبانی دینی و ملی است .هم خوانی شکوه سلحشوری و تقویت روحیه رزمی را افزایش میدهد.

روحیه مقاومت در اردوگاهای بعثی در این سرودها متجلی میشود در همه دوران تاریخ ،ایجاد هیجان جمعی و شورآفرینی باشعر و شعار عجین بوده ، با بیان هنر شعر دینی و موسیقی امکان تقویت استقامت و مقاومت در مقابل دشمنان را میتوان مهیا كرد.

نسل جستجوگر ما نیازمند بیان هنر دینی و اسلامی است . نسل بعد از جنگ ما تشنه بیان هنرمندیهای دوران دفاع مقدس است ، بشرطی که بتوانیم هنر مقاومت آن دوران را با بیان و ادبیات امروز مطرح كنیم.

بیش از صد گروه فعال در حوزه شهید و شهادت در بخش سرود داریم ، یکی از نمونه های سرودهای تاثیر گذار در دوران دفاع مقدس گروه سرود آباده بود که چه هیجان و سروری را در بین رزمندگان ایجاد می کرد.

500 هنرمند در رشته هنرهای تجسمی در جامعه ایثارگران وجود داردکه اگر اعتبارات حوزه هنری این معاونت افزایش یابد ظرفیتها و استعدادهای زیادی در جامعه ایثارگری شکوفا خواهد شد.

یکی از نمونه های سرودهای تاثیر گذار در دوران دفاع مقدس گروه سرود آباده بود که چه هیجان و سروری را در بین رزمندگان ایجاد می کرد

در ادامه مراسم هنرمندان آزاده از کارگاه های آموزشی و سخنرانی اساتید فن همچون پیروز ارجمند (رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری) و حسین دی پیر (کارشناس موسیقی سیمای جمهوری اسلامی ایران) بهره مند شدند .

همچنین 50 نفر ازخانواده معظم شهدا و ایثارگران بندر عباس که در این مراسم دعوت شده بودند با اهدا لوح تقدیر مورد تکریم و تقدیر قرار گرفتند و از برنامه هایی همچون بازخوانی سرودهای دوران اسارت ، نماهنگ ، سرود ، و تئاتر بهره بردند .

در پایان روز نخست همایش آزادگان سرافراز آثار خود را در حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایش گذاشتند.

پس از اتمام مراسم در روز اول همایش ، حاضران از پالایشگاه نفت بندر عباس بازدید کردند و با نحوه فعالیت این پالایشگاه از نزدیگ آشنا شدند.

بخش فرهنگ پایدار ی تبیان


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس