تبیان، دستیار زندگی
ساعت هوشمند Toq خیلی چیزی برای دوست داشتن ارائه نمی کند! اگر تمام ویژگی های Toq را کنار هم بگذاریم، به یک ترکیب «خوب، بد، زشت» خواهیم رسید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک فناوری: خوب، بد، زشت!


ساعت هوشمند Toq خیلی چیزی برای دوست داشتن ارائه نمی کند! اگر تمام ویژگی های Toq  را کنار هم بگذاریم، به یک ترکیب «خوب، بد، زشت» خواهیم رسید.

یک فناوری: خوب، بد، زشت!

حتماً در مورد ساعت هوشمند کوالکام –Toq- شنیده اید. کوالکام این ساعت را شروعی برای تغییر نامیده ولی خود در پی تسخیر بازار نیست، بلکه می خواهد با Toq قدرت تکنولوژی های اش را برای استفاده در محصولات پوشیدنی به رخ بکشد.

این ساعت هوشمند قادر است تا تلفن‌های هوشمند اندرویدی ارتباط برقرار کند. این ساعت از فناوری صفحه‌ی نمایش میراسول استفاده می‌کند که مصرف انرژی بسیار پایین تری دارد.

این فناوری درواقع جدید نیست اما کوالکام با استفاده از آن در ساعت هوشمند خود توانسته عرض اندامی بین سایر شرکت ها کند و نشان دهد که این فناوری در هر وسیله ای قابل استفاده است.

با تمام اینها Toq خیلی چیزی برای دوست داشتن ارائه نمی کند! اگر تمام ویژگی های Toq  را کنار هم بگذاریم، به یک ترکیب «خوب، بد، زشت» خواهیم رسید:

خوب

*عمر باتری: عمر باتری Toq را می توان «فوق العاده» نامید.

*پیام ها: شاید مهم ترین سۆالی که متقاضیان ساعت هوشمند از خود می پرسند این باشد، که آیا می خواهند تمام پیام ها را روی مچ دست خود دریافت کنند یا خیر! به هر صورت گوشی هوشمند شما هم در جیبتان است و تمام پیام ها از همه جا را به دست شما می رساند. پس دیگر چه نیازی به ساعت هوشمند است؟

یک فناوری: خوب، بد، زشت!

Toq با اندروید سازگار است. تمام اپلیکیشن هایی که پیام ارسال می کنند، می توانند آن را به ساعت شما ارسال کنند؛ شما می توانید تنظیم کنید که از چه برنامه هایی پیام دریافت کنید. به هر حال تمام پیام ها مفید نیستند، و یا بسیار طولانی هستند که نمی توانید روی ساعت آن را بخوانید، حتی ایمیل را هم نمی توان به درستی چک کرد؛ ولی به هر حال می توانید به مچ دستتان یک نگاه بیندازید و ببینید از چه کسی یا برنامه ای پیام دارید و چه پاسخی می خواهید بدهید.

هم چنین هنگامی که کسی با شما تماس بگیرد، ساعت و گوشی شما به طور همزمان زنگ می خورند (ولی شما نمی توانید از مچ دست به تماس پاسخ دهید).

* ارسال پاسخ سریع: اگر شما پیامکی دریافت کنید، نمی توانید روی ساعت تایپ کنید یا پیام صوتی بفرستید؛ اما می توانید از قابلیت «پاسخ سریع» استفاده کنید، از «بله» و «خیر» گرفته تا «در جلسه هستم بعداً تماس می گیرم» به طور پیشفرض تعریف شده است.

کاری که Toq نمی تواند بکند: پاسخ به فرمان صوتی، تایپ کردن (چیزی به نام کیبورد وجود ندارد)، پاسخ به تماس ها (می توانید تماس بگیرید و یا دریافت کنید، اما نمی توانید با ساعت صحبت کنید!)، جستجو در اینترنت یا ورود به لینک ها

*کنترل موسیقی: هنگامی که با گوشی هوشمند خود موسیقی گوش می دهید، از طریق ساعت هوشمند می توانید موسیقی را قطع یا پخش کرده، و یا به موسیقی قبلی و بعدی بروید.

بد

* مشکلات ارتباطی: استفاده از Toq گاهی می تواند ناامیدکننده باشد! نقاطی روی ساعت وجود دارد که برای کاربری های مختلف باید یک یا دو بار فشار دهید. اما گاهی دوبار فشار می دهید و هیچ اتفاقی نمی افتد. یا فشار می دهید، منو باز شده و بلافاصله بسته می شود. خب زیاد جالب نیست که وقتی ساعت هوشمندتان را به کسی نشان می دهید، آنطور که باید کار نکند! حتی نوع ظاهر شدن پیام ها روی صفحه نیز چندان جالب نیست و بعضاً مزاحمت ایجاد می کند.

* فاقد ورودی: کاری که Toq نمی تواند بکند: پاسخ به فرمان صوتی، تایپ کردن (چیزی به نام کیبورد وجود ندارد)، پاسخ به تماس ها (می توانید تماس بگیرید و یا دریافت کنید، اما نمی توانید با ساعت صحبت کنید!)، جستجو در اینترنت یا ورود به لینک ها.

یک فناوری: خوب، بد، زشت!

اگر شما ساعت هوشمند داشته باشید، هرکس ببیند می گوید: «اوه این همان ساعتی است که می توانید با آن تلفن حرف بزنید؟؟» و شما می گویید: «نه»!

شما می توانید تلفن را جواب دهید، اما تنها از طریق بلوتوث و یا گوشی خود می توانید صحبت کنید.

* قیمت: درست است که این ساعت خوبی های زیادی دارد، جدید است، زیباست، با اندروید سازگار است و غیره، اما نه به اندازه 349 دلار!

زشت

*بند ساعت: بله کوالکام جان! ما می فهمیم که این گجت پدیده ای تازه است و ابزارهای مصرفی ملاک کار تو نیستند و غیره، اما بند ساعتی که ارائه کرده ای به معنای واقعی «زشت» است!

حتماً دیده اید که بند تمام ساعت ها به گونه ای است که در یک سمت آن تعداد سوراخ دارد و میخ کوچکی در سمت دیگر در یکی از این سوراخ ها قرار می گیرد؛ خب Toq اینگونه نیست! بند این ساعت در هر سمت دو تسمه لاستیکی دارد با یک قلاب فلزی بزرگ که این دو را به هم وصل می کند. هنگام بستن این ساعت، شما باید بند را به اندازه مچ دستتان کنید و سپس با قیچی (اصلاً شوخی نیست!) مازاد پلاستیک را ببُرید.

اگر زیادی ببُرید بند ساعت ا بین رفته است! اگر بخواهید ساعت را بفروشید، خریدار عملاً باید بند دیگری بخرد! برای ساعتی که از سایر جهات خوش‌طرح است چنین بندی واقعاً کابوس است!

راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: readwrite

مطالب مرتبط:

هیاهوی ساعت‌های هوشمند

کدام را بخریم: تبلت یا گوشی هوشمند؟

هوشمندترین ابزار ساخت بشر