تبیان، دستیار زندگی
بخش مهمی از زندگی، تصمیم گیری درباره ی آدم هایی است که قرار است دور و برمان باشند یا نباشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرهی که با دست باز می‌شه
دختر

با کی نباشم؟

بخش مهمی از زندگی، تصمیم گیری درباره ی آدم هایی است که قرار است دور و برمان باشند یا نباشند.

بعضی وقت ها شانس تعیین می کند که چه آدمی پا به زندگی تو بگذارد. اما در نهایت خود تو تصمیم می گیری چه کسی در زندگی ات باقی بماند و چه کسی نه. اگر می خواهی از بودن در جمع آدم های اطرافت احساس رضایت داشته باشی، سعی کن آن ها را با دقت انتخاب کنی. در این جا چهار هشدار مهم می خوانیم، درباره ی آدم هایی که نباید با آن ها باشیم!

حوصله ات را «گاهی» دارند

بعضی ها فقط وقتی تو را دور و برشان می خواهند که حال و حوصله اش را داشته باشند و در بقیه ی اوقات علاقه ای به بودن با تو ندارند. وقتت را برای ارتباط با این جور آدم ها تلف نکن.

تو نمی توانی کسی را مجبور کنی در زندگی اش جایی برای تو بسازد؛ اگر کسی واقعاً برای تو ارزش قایل باشد، خوشحال می شود جایی در زندگی اش به تو بدهد.

گذشته ات را به رخ می کشد

بعضی آدم ها نمی خواهند بپذیرند تو همان آدمی نیستی که در گذشته، مرتکب اشتباهی شده ای. آن ها نمی خواهند بپذیرند که تو بزرگ شده ای و مدام سعی می کنند گذشته ات را جلوی چشمت بیاورند. به این جور آدم ها با سکوت و تأیید رفتار غلطشان کمک نکن! اگر کسی مدام تو را مورد قضاوت قرار داد و از گذشته ات بر علیه ات استفاده کرد، سعی کن آینده ات را با ترک کردن او بسازی.

می خواهد کسی دیگر باشی

وقتت را با آدم هایی بگذران که تو را آن طور که هستی می خواهند، نه آن طور که آن ها آرزو دارند! بیش تر وقتت را به کسانی اختصاص بده که تو را خوب می شناسند، دوستت دارند و به هرحال برایت احترام قایلند. اگر کسی از تو توقع دارد که کسی جز خودت باشی، یک قدم به عقب بردار. عاقلانه تر است که رابطه ات را از دست بدهی، اما شبیه خودت باقی بمانی.

بیش از حد به تو حسادت می کند

یک ذره حسودی اشکالی ندارد، اما وقتی کسی بیش از حد به تو حسادت می کند، احتمالش هست که بخواهد چیزهای خوب زندگی ات را بدزدد! معنی حسادت بیش از اندازه این نیست که کسی تو را تحسین می کند، این یعنی که فرد حسود خودش را دوست ندارد. اگر می توانی، سعی کن به دوست حسودت کمک کنی و او را بالا بکشی، اما مواظب باش او تو را به پایین هل ندهد.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: دوچرخه (ترجمه ی عباس تربن)

مطالب مرتبط:

کار عجیب مرد حسود

اخلاق خوب داشته باشیم

بلدیم مراقب خودمان باشیم؟

مواظب باش شادی‌هایت را کِرم نخورد!

خوش‌تأثیر باشید!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.