تبیان، دستیار زندگی
کتاب «انتخاب رشته، انتخاب شغل» تالیف احمد امامی منتشر شد. این کتاب راهنمای جامعی برای مشاوران است و بهره‌گیری از آن می‌تواند امکان تصمیم‌گیری درست را درباره یکی از انتخاب‌های بزرگ زندگی که همان انتخاب رشته و انتخاب شغل است به هر فرد بدهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شغل و رشته تان را انتخاب كنید

کتابی که به انتخاب بهترین رشته تحصیلی کمک می‌کند


کتاب «انتخاب رشته، انتخاب شغل» تالیف احمد امامی منتشر شد. این کتاب راهنمای جامعی برای مشاوران است و بهره‌گیری از آن می‌تواند امکان تصمیم‌گیری درست را درباره یکی از انتخاب‌های بزرگ زندگی که همان انتخاب رشته و انتخاب شغل است به هر فرد بدهد.

تاب «انتخاب رشته، انتخاب شغل

کتاب «انتخاب رشته، انتخاب شغل» حاوی سه بخش با عناوین «بسوی انتخاب رشته و شغل»، «رشته‌های تحصیلی دبیرستان، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی آن» و «رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها» است.

از امتیازات این کتاب دارا بودن «تست اصلاح شده رغبت سنج تحصیلی هالند»، «تست شانزده تیپ شخصیتی مخصوص انتخاب شغل» و «اطلاعات رشته‌های دبیرستان، دانشگاه، حوزه علمیه و مراکز تخصصی و موسسه‌ها» است.

«عوامل موثر در انتخاب رشته تحصیلی»، «مشکلات انتخاب رشته و شغل و راه حل‌های آن»، «مهارت‌های حل مساله در انتخاب رشته و شغل»، «رشته‌های تحصیلی دبیرستان»، «حوزه‌های علمیه»، «مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه» و «موسسات آموزشی حوزه‌های علمیه»، «گروه علوم ریاضی و فنی»، «گروه علوم تجربی»، «گروه هنر»، «گروه فنی و حرفه‌ای»، «گروه زبان‌های خارجی» و «مراکز تربیت معلم(دانشگاه فرهنگیان)» سر فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در واقع توضیح دقیق شاخص‌ها و معیارهایی که به انتخاب رشته مناسب کمک می‌کند می‌تواند مهارت‌های وسیع‌تری را نیز در اختیار خواننده قرار بدهد زیرا معیارهایی به ما می‌آموزد که در آینده چگونه رشته تحصیلی و تخصص دانشگاهی خود را انتخاب کنیم.

همچنین مهارت‌های دیگری را نیز در اختیار ما قرار می‌دهد که با فراگیری آن‌ها می‌توانیم در هر زمینه‌ای درست‌ترین تصمیم را اتخاذ کنیم. این کتاب به طور جامع و کامل مسایلی را که هر فرد برای داشتن انتخاب رشته‌ای مناسب باید در نظر بگیرد ذکر کرده است.

این نوشتار که به «مهارت‌های انتخاب رشته و شغل» می‌پردازد، در تسهیل این انتخاب کمک شایانی خواهد کرد. با شناسایی عوامل موثر در انتخاب رشته تحصیلی و شغل و مقدار اهمیت هر یک، و همچنین تطبیق آن‌ها درباره خود، می‌توانید در انتخاب بهتر رشته تحصیلی و شغل خود گام بردارید.

فصل سوم کتاب شامل دو پرسش نامه است. «رغبت سنج تحصیلی شغلی» که رغبت افراد را در زمینه تحصیلی و شغلی ارزیابی می‌کند و پرسش نامه «چهار بعد تیپ شخصیتی» به بررسی شخصیت هر فرد و تطابق آن با شغل مناسب می‌پردازد.

نویسنده در پیش گفتار این کتاب می‌نویسد:‌ «این نوشتار که به «مهارت‌های انتخاب رشته و شغل» می‌پردازد، در تسهیل این انتخاب کمک شایانی خواهد کرد. با شناسایی عوامل موثر در انتخاب رشته تحصیلی و شغل و مقدار اهمیت هر یک، و همچنین تطبیق آن‌ها درباره خود، می‌توانید در انتخاب بهتر رشته تحصیلی و شغل خود گام بردارید.»

چاپ نخست کتاب «انتخاب رشته انتخاب شغل» تالیف احمد امامی در 440 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه و بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات موسسه فرهنگی اشراق و عرفان راهی بازار کتاب شده است.

بخش كتاب و كتابخوانی تبیان


منبع:خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)

مطالب مرتبط:

100 کتاب برای منتقد شدن

مُسکن جامعه بیمار کتابخوان