تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور به‌ویژه استان کردستان نیازمند همکاری و تلاش کارشناسان این عرصه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توسعه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همکاری کارشناسان این عرصه است

حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده

مدیرکل فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور به‌ویژه استان کردستان نیازمند همکاری و تلاش کارشناسان این عرصه است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده، مدیرکل فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی در جمع کارشناسان فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: تلاش فعالان فرهنگی باید در راستای ارتقای سطح فرهنگی ‌باشد و با تمام ظرفیت‌ها و امکانات باید در این راستا تلاش کرد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی و رسانه توسط مجموعه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: همه ما به‌عنوان سربازانی هستیم که باید فقط برای خدمت به مردم گام برداریم.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: فعالیت‌های گسترده‌ای در استان کردستان در بخش فرهنگی و دینی صورت گرفته که احداث مجتمع‌های فرهنگی ـ دینی در شهرهای استان کردستان که از مصوبات سفر رهبری به استان است از جمله فعالیت‌های عمرانی در حوزه فرهنگی است.

وی ثبت 590 هیئت مذهبی در کردستان، ساماندهی550 مداح، راه‌اندازی 265 خانه قرآن شهری و روستایی و فعالیت 54 کانون فرهنگی و تبلیغی در استان از جمله خدمات صورت گرفته توسط تبلیغات اسلامی استان ‌است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به راه‌اندازی جمعیت بانوان فرهیخته استان، مجمع فاطمیون، مجمع‌الذاکرین، مجمع هیئتیون و اتحادیه مۆسات قرآنی را از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده توسط این اداره‌کل عنوان کرد.

وی همچنین به فعالیت‌های فضای مجازی صورت گرفته توسط تبلیغات اسلامی کردستان پرداخت و اعلام کرد: راه‌اندازی سایت‌های اطلاع‌رسانی و خبری باعنوان تبیان نوز، تبیان کردستان، تبیان کوردی، بانوان فرهیخته، سفیران نور، ستایشگران، دارالقرآن و گفتمان‌های دینی از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در عرصه فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری همچنین به چاپ 70 عنوان کتاب در طول چهار سال اخیر در استان اشاره و بیان کرد: این کتاب‌ها با موضوعات مختلف به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان منتشر شده که از این تعداد چهار جلد به زبان کردی چاپ شده است.

وی همچنین به تدوین نرم‌افزارهای دینی و فرهنگی و تهیه و چاپ بروشور، پوستر و نشریات توسط این اداره‌کل پرداخت و یادآور شد: این اقدامات در راستای ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی استان انجام شده است.

یادآور می‌شود، در این نشست کارشناسان فرهنگی حوزه‌های تشکل‌های دینی، اعزام مبلغ، گفتمان‌های دینی، رسانه، بانوان و طرح و برنامه به بیان اقدامات انجام شده در حوزه‌های کاری خود پرداختند.

تنظیم: هومن بهلولی