تبیان، دستیار زندگی
حجت‌الاسلام پناهیان با طرح این موضوع که پدران شهید، فرزندان خود را بیشتر از بقیه دوست داشتند، گفت: دلیل اول آن‌ها را برای رفتن به جبهه، ناشی از سطح درک بالای آنان بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به شهادت، عقلانی نگاه کنیم


حجت‌الاسلام پناهیان با طرح این موضوع که پدران شهید، فرزندان خود را بیشتر از بقیه دوست داشتند، گفت: دلیل اول آن‌ها را برای رفتن به جبهه، ناشی از سطح درک بالای آنان بود.

به شهادت، عقلانی نگاه کنیم

حجت‌الاسلام پناهیان با ذکر حدیثی از امام علی (علیه‌السلام) خطاب به این دانشجویان گفت: اگر پدران شما شهید نمی‌شدند به نوع دیگری می‌مردند، این باید افتخار شما باشد که پدرانتان بهترین نوع مرگ را انتخاب کردند.

وی اظهار کرد: باید به موضوع شهادت، عقلانی نگاه کنیم چون که شهیدان افرادی تیزهوش بودند و از یک فرصت الهی بهترین بهره را بردند و فرزندان شهدا باید دعا کنند که آن‌ها نیز شهید شوند. البته جانبازان هم مقام والایی دارند.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه گفت: فرزندان شهدا، بزرگ‌ترین نعمت، یعنی پدران شهید و جانباز را دارند و باید مسئولیت‌های خود را به بهترین نحو انجام بدهند و منتظر مسئولان برای انجام کار نباشند، در واقع فرزندان شهدا باید جهاد پدرانشان را ادامه بدهند و تا ظهور امام زمان (عج) در مقابل دشمنان آرام نباشند.

فرزندان شهدا چرا باید از امتیازات خود استفاده کنند؟

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: فرزندان شهدا باید احساس خوشبختیشان را به دیگران نشان بدهند و مردم ایران نیز به شهدا مدیون هستند.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در پاسخ به این سۆال که چرا یک فرزند شهید باید از امتیازاتش استفاده کند، پاسخ داد: فرزندان شاهد و ایثارگر به جهت مسئولیتی که دارند وظیفه‌شان است که از این امتیازات استفاده کنند. فرزند شهید بودن برای تفریح کردن نیست.

با این تعداد فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها، دیگر نباید مشکل فرهنگی داشته باشیم. طعم انقلاب را فرزندان شاهد چشیده‌اند؛ فرزند شاهد و ایثارگر باید سایت و وبلاگ داشته باشند، تا به وسیله آن‌ها مشت کوبنده‌ای به دهان ضد انقلاب بزنند، و فرزندان شهدا نباید در مقابل دشمنان نظام ساکت باشند.

فرزندان شهدا باید احساس خوشبختیشان را به دیگران نشان بدهند و مردم ایران نیز به شهدا مدیون هستند

فرزندان شاهد در جبهه انقلاب تانک‌سوار هستند و ما تک تیرانداز آنان هستیم. وقتی خانواده شهدا یک حرف برای دفاع از نظام بزنند دشمنان خاموش خواهند شد.

وی اظهار داشت: اگر ببینیم که فرزند شهیدی در دانشگاه‌ها غوغا می‌کند، باید بدانیم که این امر، امری طبیعی است؛ باید این کار را بکند، زیرا خدا به او نور بیشتری داده است.

فرزند شهید یعنی کسی که باید به او برسند و فرزند شهید باید زندگی‌اش سخت‌تر از دیگران باشد زیرا دارد تلاش می‌کند.

اردوهای جهادی را چه کسانی باید راه بیندازند؟

در واقع اردوهای جهادی را فرزندان شهدا باید راه بیندازند و به مردم بگویند نباید از شهدا جدا بود و جدا زندگی کرد فرزندان شهدا نباید بگویند تصور کنند که چون پدرانشان شهید شده‌اند، باید دست از کاربر دارند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری شاهد