تبیان، دستیار زندگی
در حالی که فیس‌بوک در تلاش برای جذب کاربران جدید است، هجوم عده زیادی از پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به این سرویس، احتمالا بهترین راه حل برای مشکل کاهش کاربران نوجوان نیست. اما با توجه به نظر سنجی جدیدی که توسط پروژه اینترنت مرکز تحقیقات پیو انجام شد، این دق
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محبوبیت فیس بوک برای کاربران خاص!


در حالی که فیس‌بوک در تلاش برای جذب کاربران جدید است، هجوم عده زیادی از پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به این سرویس، احتمالا بهترین راه حل برای مشکل کاهش کاربران نوجوان نیست. اما با توجه به نظر سنجی جدیدی که توسط پروژه اینترنت مرکز تحقیقات پیو انجام شد، این دقیقا همان چیزی است که اتفاق می افتد.

فیس بوک

محققان پیو از 1،445 بزرگسال در مورد عادت‌های شبکه های اجتماعی‌شان  پرسیدند و 5 جواب به دست آمد : فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام ، لینکداین و پینترست.

هر 5 سرویس بین سال‌های 2012 تا 2013 با افزایش کاربر مواجه شده است.

محبوبیت فیس بوک

جدول رشد رسانه‌های اجتماعی

برای فیس‌بوک نتیجه گرایش واضح بود : بیشترین رشد کاربران از مسن ترین گروه سنی بود.

در نظر سنجی جدید، از میان متقاضیان 65 سال و بیشتر، %45 خود را کاربر فیسبوک اعلام کرده اند. که این %35 بیشتر از سال قبل است.

با نگاهی دقیق به سایر گروه‌های سنی، الگوی متفاوتی را مشاهده می کنیم.در بین گروه سنی 18 تا 29 سال ، نفوذ فیسبوک از %86 در سال گذشته به 84% در این سال کاهش یافته است. این کاهش با حاشیه خطای %2,9 محاسبه می شود اما تقریبا با اظهارات اخیر مدیران اجرایی فیسبوک، سازگار است.

بدتر از آن، وقتی درآمد کم می شود، گرایش نامطلوب تر از زمانی است که سن کاربران کاهش می یابد. نفوذ فیسبوک در میان افرادی که درآمد خانوار زیر 50،000 دلار دارند و نیز افرادی که در بالا اشاره شد، سال به سال با شدت در حال افزایش است.

با نگاهی دقیق به سایر گروه‌های سنی، الگوی متفاوتی را مشاهده می کنیم.در بین گروه سنی 18 تا 29 سال ، نفوذ فیسبوک از %86 در سال گذشته به 84% در این سال کاهش یافته است. این کاهش با حاشیه خطای %2,9 محاسبه می شود اما تقریبا با اظهارات اخیر مدیران اجرایی فیسبوک، سازگار است

پوشش نقره‌ای در اینجا به تغییر نحوه استفاده بعضی از مردم از شبکه های اجتماعی دارد، مثلا کاربران فیسبوک که برای دقایقی شبکه اجتماعی‌شان را از فیسبوک به اینستاگرام تغییر می دهند. این سرویس اشتراک گذاری عکس با رشد زیادی در میان کاربران  18 تا 29 سال (از %28 به %37 افراد) و همچنین افرادی که در آمد خانوار بیش از 50،000 دلار دارند، مواجه شده است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : رسانه های اجتماعی

مطالب مرتبط:

پرونده فیس بوک

وی چتانه! – پرونده وی چت