تبیان، دستیار زندگی
به گزارش تبیان؛ راهپیمایی امسال رنگ و بوی خاصی داشت. این نکته ای بود که هم رئیس جمهور فعلی در سخنرانی خود بدان اظهار داشت و هم رئیس جمهور سابق بدان اذعان کرد. امسال مردم آمده بودند تا گزینه های روی میزشان را در مقابل نطق های زیاده خواهانه و متکبرانه دولتم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش راهپیمایی گزینه های روی میز


به گزارش تبیان؛ راهپیمایی امسال رنگ و بوی خاصی داشت. این نکته ای بود که هم رئیس جمهور فعلی در سخنرانی خود بدان اظهار داشت و هم رئیس جمهور سابق بدان اذعان کرد. امسال مردم آمده بودند تا گزینه های روی میزشان را در مقابل نطق های زیاده خواهانه و متکبرانه دولتمردان آمریکا به نمایش بگذارند. در این راهپیمایی دو شعار خود نمایی می کرد؛ یکی اینکه "ما مشتاق گزینه های روی میز هستیم" و دیگر آنکه "ما برای نبرد بزرگ آماده ایم".


این راهپیمایی در پایتخت و سایر شهرستان ها با شکوه خاصی برگزارشد و مردم و مسئولین دوشادوش هم در جشن پیروزی انقلاب شرکت کردند. همچینین آیات عظام و مراجع تقلید در این مراسم حضور داشته و از حضور مردم تقدیر کردند.

حضور بنرهای تبلیغاتی مذکور، شعار مرگ بر آمریکا، شعار مرگ بر شرمن، حضور گروه های نمایشی و غرقه های شازمان ها مانند سالهای پیش، پخش بیانیه هایی بر علیه توافق ژنو نیز از حاشیه های مراسم امروز بود

اهم اظهارت مسئولین در این راهپیمایی به شرح زیر است:

لاریجانی

علی لاریجانی: حضور مردم بهترین پشتوانه نظام و دولت برای مقابله با فشارهای بین‌المللی است

علی لاریجانی در حاشیه حضور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در گفت‌‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز جمعیت زیادی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن حضور دارند و این نشان از بصیرت و بینش دینی ملت ایران است.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم بهترین پشتوانه برای بهبود وضعیت کشور و به ویژه مقابله با فشارهای بین‌المللی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی امسال بیش از گذشته است و باید از ملت تشکر کرد که همیشه به موقع در صحنه‌های حساس حضور پیدا می‌کنند و این مهم ثمرات بسیار زیادی برای نظام دارد.

احمدی نژاد

احمدی‌نژاد: راهپیمایی 22 بهمن امسال باشکوه‌تر از گذشته است

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری سابق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به حضور پرشکوه مردم در این راهپیمایی آن را باشکوه‌تر از گذشته و نشانه عظمت ایران انقلابی توصیف کرد. همچنین احمدی‌نژاد در طول راهپیمایی با تعدادی از جانبازان کشورمان نیز که در راهپیمایی روز 22 بهمن حضور یافته‌ بودند، دیدار کرد.

ولایتی: اگر مسئولان آمریکایی همواره از وجود گزینه‌های مختلف بر علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنند امروز مردم عزیز کشورمان تحت رهبری مقام معظم رهبری نشان دادند که گزینه قطعی ما حضور و دلبستگی مردم به نظام، کشور و ولایت فقیه است

آیت الله جنتی: چشمان دشمنان با حضور گسترده مردم در راهپیمایی کور می‌شود

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: حضور مردم را تا کسی مشاهده نکند آن را نمی‌فهمد.

وی با بیان اینکه با زبان نمی‌توان حضور مردم را نشان داد، تصریح کرد: افراد خودشان باید در صحنه حضور داشته و این حضور گسترده مردم را مشاهده کنند.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه چشمان دشمنان با مشاهده حضور گسترده مردم در راهپیمایی کور می‌شود، گفت: من نمی‌توانم آمدن مردم را توصیف کنم و از بیان زیبایی‌های آن عاجزم.

جنتی با تشکر از مردم به پاس حضور گسترده در راهپیمایی امروز خاطر نشان کرد: امروز پلاکاردهایی با مضمون «ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم» در دست مردم بود که این پلاکاردها تابلویی بسیار عالی است.

ولایتی: گزینه قطعی ما حضور و دلبستگی مردم به نظام، کشور و ولایت فقیه است

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه حضور در راهپیمایی  22 بهمن ضمن تقدیر و تشکر از حضور میلیونی مردم که نشانه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این حضور چه تاثیری می‌تواند در روند مذاکرات آتی هسته‌ای داشته باشد گفت: جمهوری اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای توانسته در طول 35 سال گذشته مسیر رشد، پیشرفت و تعالی کشور را با حضور مردم در همه زمینه‌ها به دست آورد و به طور حتم این حضور چشمگیر مردم می‌تواند مهمترین پشتوانه برای مذاکرات آتی کشور محسوب شود.

وی ادامه داد: اگر مسئولان آمریکایی همواره از وجود گزینه‌های مختلف بر علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنند امروز مردم عزیز کشورمان تحت رهبری مقام معظم رهبری نشان دادند که گزینه قطعی ما حضور و دلبستگی مردم به نظام، کشور و ولایت فقیه است.

ظریف: امروز که ما مشغول مذاکره هستیم بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی همه مردم هستیم و همه ما در یک جبهه و در یک گروه حاضر هستیم

ظریف

ظریف: راهپیمایی 22 بهمن نشان داد با ملت ایران نمی‌توان با زبان زور و تهدید صحبت کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: بزرگترین پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای حضور مردم در صحنه است.

وی افزود: پیام این حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن این است که کسی نمی‌تواند به این مردم چیزی را تحمیل کند، این مردم فقط شایسته تکریم هستند و با این مردم با زبان زور و تهدید نمی‌شود صحبت کرد.

وی ادامه داد: نیاز است همه مردم با چشم باز و با بصیرت و با رفتار درست و بدون گرفتار شدن در بازی‌های بدخواهان نظام، در صف واحد حرکت کنند تا انشاءالله به اهدافمان برسیم و از حقوقمان دفاع کنیم تا رفاه مردم تأمین شود.

محمدجواد ظریف در پایان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حفظ انسجام و وحدت کلمه گفت: امروز که ما مشغول مذاکره هستیم بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی همه مردم هستیم و همه ما در یک جبهه و در یک گروه حاضر هستیم.

آیت الله لاریجانی

آیت الله صادق لاریجانی: مردم هر سال باشکوه‌تر از قبل در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در حاشیه حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: مردم هر سال باشکوه تر از قبل در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این حضور پر شور برای کشورهای جهان پیام مهمی را در بر دارد، تصریح کرد که ملت ایران با صلابت و عزت در این مراسم شرکت می‌کنند.

آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: مردم کشورمان با قدرت از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و اهداف و آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب که ترسیم شده و توسط مقام معظم رهبری دنبال می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: این حضور ملت ایران دارای این پیام برای کشورهای سلطه گر است که مردم ایران با تهدید و تحریم از پای نخواهند ایستاد و در راه حفظ انقلاب شان همچون گذشته ایستاده‌اند.

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره وظیفه مسئولان در قبال این حضور ملت ایران پرسید، گفت که قطعا مسئولان با دیدن این صحنه‌ها دلگرم خواهند شد و البته وظیفه شان هم سنگین تر خواهد شد.

هاشمی

هاشمی: تیم مذاکره‌کننده از پشتیبانی حضور مردم استفاده کند

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه این راهپیمایی، حضور مردم در راهپیمایی پایان 35 سالگی پیروزی انقلاب را نشانه وفاداری آنها به نظام اسلامی، امام راحل و شهدا دانست و گفت: عظمتی که امروز در خیابان‌های همه شهرهای ایران اسلامی خلق کردند، حمایت خوبی از انقلاب است و در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی در مقایسه حضور امسال مردم با سال‌های دیگر نیز گفت: آن‌قدر شلوغ بود که نتوانستم مردم را ببینم و همینجا به همه سلام می‌کنم و از همه تشکر می‌کنم.

هاشمی رفسنجانی در برابر این پرسش که "این حضور چه پیامی برای تیم مذاکره‌کننده ایران دارد؟" پاسخ داد: این حضور، یک پشتیبانی بسیار قوی است که باید از آن استفاده کنند و همه منافع ملت را در نظر بگیرند.

عارف

عارف: دولت انتقادهای سازنده را بپذیرد/ امید به حل کدورت‌ها با حضور اصلاح‌طلبان

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به گزینه‌هایی که مقامات آمریکایی از آن صحبت می‌کنند گزینه‌های ما نیز که مردم هستند، در صحنه حاضرند چرا که پشتوانه هر نظامی مردم بوده و این حضور مردم در صحنه دست برتر نظام ماست.

رضایی: دولت یازدهم با حفظ اعتدال واقعی و کمک گرفتن از همه می‌تواند اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کند

حداد عادل: مردم به انقلاب پایبند هستند/ گاهی دولت و منتقدان تندروی‌هایی می‌کنند

غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی در جمع خبرنگاران گفت: پیام مردم امروز این است که علیرغم تصور خاص آمریکا، ملت ایران همچنان در راه امام ثابت قدم مانده است.

وی تاکید کرد: ‌ملت ایران امروز نشان داد که به آرمان‌ انقلاب پایبند و به اسلام و انقلاب وفادار است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: این حضور باشکوه و گسترده مردم گزینه اصلی ملت ایران به یاوه‌گویی‌های آمریکاست.

حدادعادل در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا مقام معظم رهبری توصیه‌ای به دولت و منتقدان برای توجه به سعه صدر داشته‌اند، گفت: هر چه رهبری بگویند ما روی چشم می‌گذاریم.

وی ادامه داد: گاها از سوی دولتی‌ها و منتقدان تندروی‌هایی صورت گرفت که مقام معظم رهبری همه را به سعه صدر توصیه کردند.

رضایی: دولت اعتماد مردم را جلب کند

وی، استقلال را مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: استقلال از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و قطعاً باید این دستاورد را حفظ کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که دولت یازدهم با در پیش گرفتن اعتدال واقعی می‌تواند اعتماد مردم را بیش از پیش به خود جلب کند.

محسن رضایی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب برای ما تکیه‌گاه بزرگی درست کرده است که ملت ایران به آن تاکید می‌کند؛ اول خدای متعال، بعد رهبری و بعد خود مردم.

وی افزود: وحدت و انسجام ملت ایران یکی از بزرگترین تکیه‌گاه‌هایی است که ملت ایران به آن تکیه می‌کند و جلو می‌رود.

رضایی همچنین تصریح کرد: دولت یازدهم با حفظ اعتدال واقعی و کمک گرفتن از همه می‌تواند اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کند.

وی، استقلال را مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: استقلال از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و قطعاً باید این دستاورد را حفظ کنیم.

عطاالله باباپور

بخش سیاست تبیان