تبیان، دستیار زندگی
به لطف عکس‌برداری که ماهواره های گوگل از زمین گرفته اند و نقشه های گوگل، مکان های عجیب و مرموزی شناسایی شده اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین


به لطف عکس‌برداری که ماهواره های گوگل از زمین گرفته اند و نقشه های گوگل، مکان های عجیب و مرموزی شناسایی شده اند.

در این مطلب به 12 مکان مرموز و فوق‌العاده دیدنی دیده شده در نقشه های گوگل در سال 2013 اشاره می کنیم:

1-جزیره فانتوم (Phantom Island)

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

در سال 2013 گروهی از محققان اسرالیای جزیره ای به اندازه منهتن (در آمریکا) در جنوب اقیانوس آرام کشف کردند. این جزیره مرموز و اسرار آمیز به شکل جنگنده فانتوم می باشد و به همین دلیل به این نام خوانده می شود. در اینجا تصویر آن را مشاهده می فرمایید.

2- دریاچه خون

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

در خارج شهر صدر عراق در مشخصات جغرافیایی (33.396157° شمالی و 44.486926° شرقی) در یاچه ای کشف شده است که به رنگ قرمز می باشد. تاکنون هیچ توضیح رسمی در باره رنگ مرموز این دریاچه ارایه نگشته است.

3- جزیره ای در دریاچه

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

جزیره ای در داخل دریاچه ای که خودش نیز در داخل جزیره ای هست که جالب است خود جزیره بزرگتر نیز در داخل دریاچه ای هست!! این مکان استثنایی که در کشور کانادا واقع شده است در مشخصات جغرافیایی(69.793° شمالی و 108.241° غربی واقع گشته است) این مکان مرموز در کنار باریکه ای انگشت مانند در 121 کیلومتری جنوب سواحل ویکتوریا است. در این منطقه مرموز (جزیره ای در زیر زیر زیر یک جزیره دیگر!) تا کنون هیچ انسانی قدم نگذاشته است.

4- بنیارد (The boneyard)

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

این مکان عجیب که به نام گورستان هواپیماهای نظامی نیروی هوایی آمریکا شناخته می شود و پایگاه دیویس مونتان نیروی هوایی آمریکا در آن قرار دارد. این مکان در توکسان ایالت آریزونا قرار دارد که در مشخصات جغرافیایی (32 08'59.96" N و  110 50'09.03"W که برابر:40.99 درجه شمالی و 160.15 درجه غربی است).

مشخصات بر اساس دقیقه بیان شده اند که داریم:

هر 1 ساعت قوسی= 60 درجه قوسی  (Deg)

هر 1 درجه قوسی = 60 دقیقه قوسی    (arcmin)

هر 1 دقیقه قوسی = 60 ثانیه قوسی (arcsec)

در این پایگاه هوایی که منطقه بنیارد معروف شده است انواع هواپیماهای از دور خارج شده از جنگ جهانی دوم از هواپیمای B-52 StratoFortress تا هواپیمای  F-14 Tomcat وجود دارد!

5- بزرگترین کلمه (Biggest word)

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

شاهزاده حمد بن حمدان آل نهیان که عضوی از خانواده شیوخ میلیاردر و ثروتمند ابوظبی است با پول میلیاردی خود نام حمد را برروی شن و ماسه های جزیره ای خودش خریده است به نام Futaisi Island  که در خلیج فارس قرار دارد نوشته شده است. طول این اثر 3.2 کیلومتر و عرض آن 800 متر می باشد. این اثر از فضا نیز قابل مشاهده است و آنقدر بزرگ است که بر اثر آب دریا از بین نمی رود بلکه حتی آب آمده ناشی از جزر و مد را نیز جذب خود می کند (همانطور که در شکل می بینید که آب در داخل حرف M  ریخته شده است).

6-دیده شدن فیل های وحشی

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

شاید تاکنون فیل های وحشی آفریقایی را به صورت گله ای ندیده باشید (شاید تنها در اندک مستنداتی به صورت گله ای دیده شده باشد). اما خوشبختانه در یک تصویر با کیفیت این گله فیل ها در کشور چاد در آفریقا با مشخصات جغرافیایی (10.903497 شمالی و  19.93229 شرقی) به تصویر کشیده شده اند.

7- صحرای گبی

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

در این تصویر کرکوز که در صحرای گبی در چین گرفته شده است. مجموعه ای از اشکالی که استادانه طراحی شده اند را مشاهده می کنید. متخصصان نظامی معتقدند که این یک مکان نظامی فوق پیشرفته برای ردیابی ماهواره های جاسوسی و آزمایش های ابزار دقیق است. شکل این مکان مرموز شبیه آنت آرایه ای یاگی است که برای ردیابی و بررسی پدیده های هوایی استفاده می شود.

8- تبلیغ نقشه ای KFC

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

شاید برای خیلی از افرادی که نقشه های زمین گوگل را به خوبی رصد می کنند چندان عجیب نباشد دیدن تبلیغاتی که به منظور دیده شدن از فضا ایجاد شده اند. مثلا در منطقه هیل ساید کشور شیلی 70000 قوطی خالی شیشه نوشابه کوکا کولا برای تبلیغات قرار داده شده است! در این اثر تبلیغاتی لوگوی شرکت غذایی KFC  سرهنگ ساندرز دیده می شود. این بنر در صحرای نوادا آمریکا است و در مشخصات جغرافیایی (37.646163° شمالی و 115.750819 غربی) قرار دارد.

9- کشتی بزرگ

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

در این تصویر کشتی باربریss jasem  دیده می شود که این کشتی باربری متعلق به کشور بولیوی است و در سواحل سودان و در صخره های wingate  به گل نشسته است. این اتفاق در سال 2003 افتاده است و این بزرگترین کشتی است که می توان بدین شکل در نقشه های گول دید با طول 81 متر! مشخصات جغرافیایی (19° 38' 46.00"  شمالی و 37° 17' 42.00" شرقی) می باشد.

10-  دهان

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

این شکل لب در دارفور سودان وجود دارد. این تصویر جالب یک شکل طبیعی است و در مشخصات جغرافیایی (12°22'13.32" شمالی و 23°19'20.18" شرقی ) می باشد.

11-  تالار یوفو

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

در استرالیا در سال 2007 یک مثلث مرموز کشف شد که برخی از یوفولوژیست ها آن را یک یوفو معلق در آسمان قلمداد می کردند. با این حال برخی از کارشناسان آن را یک رادار مثلث شکل که از راه دور کنترل می شود و با سیم هایی به شکل مثلث شکل می گیرد و در وسط آن یک آنتن برای کنترل سیگنال های مغناطیسی در نظر می گیرند. این شی در مشخصات جغرافیایی (30°30'38.44 جنوبی و 115°22'56.03" شرقی) قرار دارد.

12-  ستاره پنج ضلعی جالب و مرموز

جالب‌ترین مکان‌های کشف‌شده در زمین

در آسیای مرکزی در گوشه ای دور افتاده از قزاقستان یک ستاره پنج ضلعی بزرگ قرار دارد. در این منطقه فرقه هایی از شیطان پرستی و فرقه های گمراه وجود دارند. این شکل در واقع یک پارک است که با درختانی که در آنجا کاشته شده است به شکل ستاره در آمده است. قطر این ستاره 366 متر است.

رامتین مجتهدی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: LiveScience

مطالب مرتبط:

مرموزترین های جهان هستی

مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

خطرناکترین موجودات جهان