تبیان، دستیار زندگی
روزنامه انگلیسی گاردین گزارشی درباره شرایط آماده سازی تیم ملی ایران در راه جام جهانی 2014 منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش گاردین از اوضاع نامساعد تیم ملی ایران


روزنامه انگلیسی گاردین گزارشی درباره شرایط آماده سازی تیم ملی ایران در راه جام جهانی 2014 منتشر کرد.


تیم ملی ایران

تیم ملی ایران با صعود به جام جهانی برزیل، تابستان آینده فرصت رویارویی با برترین های فوتبال جهان را دارد و باید در اولین دیدار خود برابر نیجریه قهرمان آفریقا برود.

گاردین در مورد اوضاع تیم ملی ایران نوشت:‌اگرچه ایران و کره جنوبی به صورت همزمان جایگاه خود را در جام جهانی 2014 تثبیت کردند اما از ژوئن 2013 تا به امروز دو راه متفاوت را برای آماده سازی خود طی کردند. کره جنوبی از آن روز 13 بازی دوستانه انجام داده است تا خودش را به خوبی برای جام جهانی آماده کند و این در حالی است که ایران که با آرژانتین،بوسنی و نیجریه در برزیل بازی خواهد کرد هنوز یک مسابقه تدارکاتی هم برگزار نکرده است. تیم ایران از زمان بازی با کره جنوبی فقط 270 دقیقه را طی 8 ماه گذشته در میدان سپری کرده که آن هم سه بازی از مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا 2015 است که دو بازی با تایلند و یک مسابقه با لبنان را شامل می شد.

کی روش: در 32 ماه گذشته که به عنوان سرمربی تیم ملی ایران مشغول به کار بودم، همیشه تلاش کردم همه توانم را بگذارم. من جادوگر نیستم که بدون حمایت مالی کاری از پیش ببرم

روزنامه گاردین در ادامه نوشت:در این شرایط تعجبی نیست که کارلوس کی روش ناراحت باشد. عدم حضور تیم های درجه یک فوتبال در تهران تنها مشکل نیست. اردوی تمرینی در ماه سپتامبر در زادگاه کی روش که شامل بازی دوستانه مقابل غنا بود نیز در ماه آگوست گذشته به دلیل کمبود بودجه لغو شد. فدراسیون فوتبال ایران این موضوع را به دلیل تحریم های صورت گرفته از سوی آمریکا دانست که باعث بلوکه شدن پول ایران در خارج از کشور شده است. هفته گذشته هم سفر به آفریقای جنوبی به دلیل عدم حضور بازیکنان مهم لغو شد.

کارلوس کی روش در این باره عنوان کرد: در 32 ماه گذشته که به عنوان سرمربی تیم ملی ایران مشغول به کار بودم، همیشه تلاش کردم همه توانم را بگذارم. باید با آلکس فرگوسن، ژوزه مورینیو و فابیو کاپلو که از دوستانم محسوب می شوند تماس بگیرم تا از نصیحت‌های آنها برای تصمیم‌های بهتر استفاده کنم. من جادوگر نیستم که بدون حمایت مالی کاری از پیش ببرم.

ایران در گروه F جام جهانی 2014 با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: گاردین