تبیان، دستیار زندگی
قبل از این که امتحانات شروع شود مشکل همیشگی من این بود که چطوری موقع درس خواندن از قسمت های مهم یادداشت بردارم و وقتی می خواهم مرور کنم این نکته ها در دسترس باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک پیشنهاد جالب

یشنهاد

قبل از این که امتحانات شروع شود مشکل همیشگی من این بود که چطوری موقع درس خواندن از قسمت های مهم یادداشت بردارم و وقتی می خواهم مرور کنم این نکته ها در دسترس باشند. حالا سال ها از آن روزها می گذرد و روش های مختلفی برای یادداشت برداری و مرور درس ابداع شده است ولی ما این جا نمی خواهیم این روش ها را به شما یاد بدهیم بلکه یک کار جالب را به شما پیشنهاد می کنیم!

اگر کاغذ بزرگ سفید در خانه دارید حالا موقع استفاده از آن است. حتی کاغذ رنگی یا کاغذ الگو خیاطی هم برای این کار مناسب است کاغذ ها را از طرفی که استفاده شده است به همدیگر بچسبانید طوری که یک کاغذ بزرگ اندازه ی یک دیوار بشود.

می توانید این کاغذ بزرگ را به دیوار اتاق بچسبانید حالا شما یک تخته ی سفید خیلی بزرگ روی دیوار دارید که می شود نکته های مهم را روی آن نوشت و هر موقع که وارد اتاق می شوید این نکته ها جلوی چشم شما هستند و به راحتی می توانید آن ها را بخوانید. بهتر است که با ماژیک های رنگی بنویسید مثلاً ریاضی (قرمز) تاریخ (سبز) و ... تا یادداشت های شما از یک متری هم راحت خوانده شوند.

تخته را می توانید به چند قسمت تقسیم کنید مثلاً درس ریاضی در سمت راست پایین باشد و علوم در قسمت بالا سمت چپ از فضاهای سفید دیگر هم برای درس های دیگر. عنوان درس ها را با ماژیک بزرگ بالای هر قسمت بنویسید براساس اولویت و مهم بودن نکته ها می توانید از ستاره یا رنگ های مختلف استفاده کنید.

اگر دیوار اتاق جای مناسبی نیست می شود پشت در جای خوبی برای این کار است. اگر شیشه های پنجره اتاق مات است و در جایی ست که همسایه ها نمی بینند با ماژیکی که جوهر آن به راحتی پاک می شود نکته های مهم را یادداشت کنید.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: همشهری بچه ها (نادر بهادران)

مطالب مرتبط:

به خاطر چه کسی ...

کسی رو مسخره نکن

آماده شدن برای وقت نیاز

لوازم تحریر نو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.