تبیان، دستیار زندگی
عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی گفت: فیس‌بوک را برخلاف بعضی اظهار نظرات عالمانه نمی‌شود تبدیل به فرصت کرد زیرا تهدیدات آن بسیار زیاد است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرده برداری وزیر سابق از افشای اطلاعات شخصی


عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی گفت: فیس‌بوک را برخلاف بعضی اظهار نظرات عالمانه نمی‌شود تبدیل به فرصت کرد زیرا تهدیدات آن بسیار زیاد است.

جاسوسی

رضا تقی‌پور وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در اظهار نظر اخیر خود درباره شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: این شبکه هم مورد تأکید شورایعالی فضای مجازی و هم وزارت ارتباطات بوده است و خبر خوب در این زمینه هم اینکه هفته گذشته تعریف اصلی این شبکه در شورایعالی فضای مجازی تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه فضای سایبری دو بخش اساسی دارد، اظهار کرد: فیس‌بوک را برخلاف بعضی اظهار نظرات عالمانه نمی‌شود تبدیل به فرصت کرد زیرا آنقدر تهدیدات دارد و محتوای آن با ارزش‌های دینی، اخلاقی و عقیدتی ما در تضاد است که قطعا فیس‌بوک برای جمهوری اسلامی ایران تهدید خواهد بود.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: اما شبکه اجتماعی را حتما می‌شود تبدیل به فرصت کرد و هم‌اکنون کلوپ، فیس‌نما، افسران، هم‌میهن، دلشکسته و برخی دیگر شبکه ها هستند که در داخل کشور فعالیت می‌کنند.

او با تأکید مجدد بر اینکه شبکه ما باید امن باشد، تصریح کرد: این به هیچ وجه به منظور قطعی ارتباط با دیگران و اینترنت نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اما با این کار همانطور که جلوی حملات سایبری را که روزانه بیش از چند میلیون بود گرفتیم، جلوی آسیب‌های اینترنت را نیز می‌گیریم.

امروزه متأسفانه برخی توجه ندارند که با اولین ارتباط از طریق کامپیوتر و موبایل به اینترنت موضوعاتی از قبیل عکس‌های خانوادگی، شماره تلفن‌ها و آنچه که اسرار خانواده است افشا می‌شود

تقی‌پور با تأکید بر اینکه مدیریت شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی باید بومی باشد، اظهار کرد: امروزه متأسفانه برخی توجه ندارند که با اولین ارتباط از طریق کامپیوتر و موبایل به اینترنت موضوعاتی از قبیل عکس‌های خانوادگی، شماره تلفن‌ها و آنچه که اسرار خانواده است افشا می‌شود.

وی درباره راه‌حل این معضل گفت: راه‌حل این است که همچون بسیاری از کشورها نظیر برزیل و چین که شاید ارزش‌های عقیدتی ما را نداشته باشند، اما به فکر توسعه شبکه ملی اطلاعات خود هستند تا جلوی تهاجمات اینترنتی را بگیرند، این شبکه را در داخل کشور داشته باشیم.

تقی‌پور در پایان گفت: طبق تأکیدات اسلام و امام راحل، تمام مقصد ما مکتب ماست و ما در این زمینه باید به فکر باشیم زیرا ماهیت انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : سیتنا

مطالب مرتبط:

پرونده فیس بوک

وی چتانه! ( پرونده وی چت)