تبیان، دستیار زندگی
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که گیاهان چه می خورند؟ آن ها چیزهایی را که انسان ها احتیاج دارند، می خورند. مثل کود کشاورزی و دی اکسید کربن....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیاهان چیزهای دور ریختنی را می خورند.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که گیاهان چه می خورند؟ آن ها چیزهایی را که انسان ها احتیاج ندارند، می خورند. مثل کود کشاورزی و دی اکسید کربن.

گیاه از این مواد دور ریختنی استفاده می کند و آن ها را به موادی تولید می کند که انسان نیاز دارد، مثل اکسیژن و غذا.

ما برای داشتن زندگی سالم تر، از گیاهان تغذیه می کنیم و آن ها به عنوان سوخت می سوزانیم. هم چنین از گیاهان برای ساختن محل زندگیمان استفاده می کنیم. جالب است بدانید که گیاهان برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. دانشمندان برای از بین بردن آلودگی ها از گیاهان بهره می برند. گیاهان می توانند آلودگی های آب های زمینی، خاک و هوا را از بین ببرند. فرایندی که از گیاهان برای پاکیزگی استفاده می شود فایترومیدیشن(phytoremediatio)  نامیده می شود که phyto  به معنای گیاه و mediation به معنای معالجه و درمان می باشد. بنابراین استفاده از گیاهان برای از بین بردن آلوگی هایی که به انسان ها صدمه می زند، مفید است. گیاهان باعث رفع آلودگی های محیطی و ایجاد محیطی پاکیزه تر برای انسان ها می شود.

 

همه گیاهان با دریافت دی اکسید کربن از محیط و تولید اکسیژن به پاکیزگی هوا کمک می کنند. گیاهان آلودگی ماشین ها و سیگار را کاهش می دهند.

هم چنین گیاهان می توانند آلودگی آب های سطح زمین را برطرف کنند. ریشه درختان را در آب های آلوده قرار می دهند، آن ها، آب آلوده را از زمین دریافت می کنند و از طریق منافذ روی برگ های خود آب پاکیزه را خارج  می کنند. این آلودگی ها پای درخت می مانند تا وقتی به طور کامل از بین بروند.

در امریکای جنوبی از درخت کاج برای تمیز کردن آب های سطح زمین استفاده می شود، زیرا این درخت به سرعت رشد می کند، هم چنین از چوب این درخت نیز زیاد استفاده می شود. از دیگر درختانی که برای تمیز کردن آب های آلوده استفاده می شود می توان به درخت صنوبر و ارس و هیبرید اشاره کرد.

دانشمندان نه تنها از گیاهان برای تمیز کردن آب های سطح زمین استفاده می کنند، هم چنین از آن ها برای تمیز کردن خاک نیز استفاده می کنند.

گیاهان با استفاده از آب آلودگی های خاک را خیس می کنند، در برخی موارد گیاهان می توانند آلودگی را از خاک جدا کنند.

برخی دیگر ار گیاهان، آلودگی های خاک را خیس کرده و در یک جا ثابت نگه می دارند از جمله درختانی مثل توت و صنوبر و گیاهان کوچک مثل یونجه و چچم این کار را انجام می دهند.

گیاهان هم چنین می توانند با باکتری های موجود در خاک کار کنند. باکتری ها آلودگی های موجود در خاک را می خورند و بعد گیاهان مقدار باقی مانده را خیس می کنند.

گیاهان با تمیز کردن آب و هوا و خاک، حس بهتری را برای زندگی کردن انسان ها و موجودات زده دیگر فراهم می کنند. قدر آن ها را بیشتر بدانیم.

در آموزش تعاملی زیر سعی کنید با دادن آب و نور و گرمای کافی به گیاه، آن را رشد بدهید و با روند رشد گیاهان آشنا شوید.

برای رشد خوب و کافی یک گیاه لازم است که تلاش زیادی انجام دهید.

در این فعالیت تعاملی،‌ مقدار آب مورد نیاز و گرما را با تنظیم دستی های Water و Heat تعیین کنید و با کلیک بر دکمه Grow رشد گیاه را مشاهده کنید، البته در طی رشد، لازم است که مقدار آب و گرما مناسب و کافی باشد تا این گیاه گل بدهد.


بخش مرکز یادگیری سایت تبیان