تبیان، دستیار زندگی
پاپ همه را شوکه کرده است! تغییرات جدید او نه جهنمی را می شناسد، نه آدم و حوایی را، می خواهد انجیل را تغییر دهد . پاپ فرانسیس چه می خواهد؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چراغ سبز به همجنس‌بازان


پاپ همه را شوکه کرده است! تغییرات جدید او نه جهنمی را می شناسد، نه آدم و حوایی را، می خواهد انجیل را تغییر دهد . پاپ فرانسیس چه می خواهد؟


همجنس بازی، کلیسا

مارتین لوتر شخصی که بر علیه کلیسای کاتولیک به پا خواست و مذهبی نو را در دل مسیحیت با عنوان پروتستان به وجود آورد حال عده ای از پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک روم به این عنوان یاد می کنند! و اعتقاد دارند او می تواند چنین نقشی را بر عهده گیرد .این اولین اظهارات جالب است که کلیسای کاتولیک به سمت گرایش مخالف خود می چرخد!

کلیسای کاتولیک که بزرگترین شاخه مذهبی در بین آیین مسیحیت را دارا است. اهداف خود را «گسترش انجیل عیسی مسیح، مدیریت کلیسا از طریق حاکمیت دینی و اعمال خیریه» تعریف می‌کند. خورخه ماریو برگولیو پس از استعفای پاپ بندیکت شانزدهم توانست اولین پاپ غیر اروپایی باشد

او در آخرین خطابه اش نیاز به تغییر را با مصادیق خود بیان داشته است. او از ابتدا می خواست تمام اعتقادات غلط به جا مانده از پاپ سابق را تصحیح نماید! وی گفته است ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد، زیرا اعتقاد به این مساله، عشق الهی را زیر سوال خواهد برد، همچنین خداوند قاضی نیست؛ بلکه دوستدار بشریت است.

وی در ادامه تصریح کرده است: خداوند قصد محکومیت کسی را ندارد، علاوه بر داستان آدم و حواء تنها یک اسطوره است و جهنم تنها کنایه ای از روح تنها است.

ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد، زیرا اعتقاد به این مساله، عشق الهی را زیر سوال خواهد برد، همچنین خداوند قاضی نیست؛ بلکه دوستدار بشریت است!

پاپ فرانسیس با بیان این که تمام ادیان صحت دارند زیرا از قلب تمام افرادی سرچشمه گرفته اند که به وجود خداوند ایمان دارند؛ تصریح کرد: کلیسا در گذشته در مورد برخی از مسایل اخلاقی به شکل نادرستی برخورد می کرد، اما امروز به نقش خود به عنوان قاضی پایان داده و آغوش خود را به روی تمام گروه های مختلف از جمله همجنس‌گرایان، لیبرالیست ها، محافظه کاران، کمونیست ها، افراد طرفدار سقط جنین و افرادی با میل جنسی مختلف، گشوده و از آنان می خواهد به آن بپیوندند؛ زیرا همگی خداوند را دوست داریم و همگی یک خدای واحد را می پرستیم وی همچنین به سراغ تحریف انجیل هم می رود پاپ فرانسیس با اشاره به این که انجیل کتاب مقدس مسیحیان است؛ بیان کرد: با وجود آن که انجیل کتاب زیبایی است، اما در آن کلمات و عباراتی وجود دارد که همگان را به تعصب و محاکمه دعوت می کند، در حالی که زمان آن رسیده است تا این بخش ها مورد بازبینی قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر برخی از قوانین از امکان به عهده گرفتن مقام پاپ توسط زن ابراز امیدواری کرده است.

پاپ فرانسیس در  نامه ها و بیانیه ی خود همیشه بر هم دلی مذاهب و صلح دوستی افراد اشاره کرده است که این خود موجب دلگرمی است به ویژه در روابط و مناسبات بین المللی اما اظهارات جدید رنگ و بویی خاص به این نوع مواضع می دهد و قابل تامل است. در اینجا قصد واکاوی دینی این مسائل را در آیین مسیحیت نداریم بلکه با مرور آنچه در غرب می گذرد قدری بیشتر پیرامون این مواضع و پیامدهای خواسته یا ناخواسته آن تامل می کنیم.

پاپ فرانسیس

برخی افراد با آمدن فرانسیس معتقد بودند که او کلیسا را به مسیر اصلی خود باز می گرداند اما آیا این مواضع با اهداف کلیسای کاتولیک تطابق دارد؟ و کلیسا به سمت کدام مسیر اصلی بر می گردد؟

کلیسا گویا  در این چند وقت اخیر از تحولات غرب عقب مانده بود. جوامع غربی خلاف روح هر دین و ارزش الهی و انسانی این روزها حجاب را نفی می کنند، آزادی بیان را خفه می کنند، بنیان ارزشمند خانواده را از بین برده، روابط آزاد و بی قید و بند را ترویج کرده، حتی برای همجنس بازان حقوق قائل می شوند و ازدواج آنها را در کلیسا به عنوان یک نهاد دینی  دنبال می کنند. این روند زیر پا گذاشتن بر روی ساده ترین اصول اخلاقی همه ادیان الهی می باشد اما چرا کلیسا به سمت این روند ضد دینی سیر می کند و چرا این جریان بالعکس شکل نمی گیرد و کلیسا سعی در زدودن جوامع غربی از این ضد ارزش ها از جمله  هم جنس بازی و سقط جنین نمی کند؟

تعصب نداشته باشیم!

زمانی هم تورات به طور خاص توسط جریان خاصی مورد تحریف قرار گرفت جریانی که خود را امروز صهیونیسم معرفی می کند آنها با دست بردن در اصول تورات جایی از دین یهود و آموزه های حضرت موسی باقی نگذاشتند بلکه با تکیه بر ظواهر این دین، ضد دین بودن را پیش گرفتند تا جایی که فراماسونرها به طور خاص این اهداف را در راستای نظم نوین جهانی و جهانی سازی دنبال می کنند.

آیا این آخرین نفس های کلیسای کاتولیک در برابر جریان صهیونیسم خواهد بود و کلیسا در آینده بیشتر رنگ و بوی حاکمیت سیاسی غربی را در فتاوای دینی خود خواهد گرفت؟ باید منتظر تاثیرات این تغییرات و دین سیاسی بر تعاملات بین المللی بود برای حاکم کردن ارزش های غیر انسانی در جوامع، جنگ و......

صهیونیست ها ضد دین بودن جوامع را مد نظر دارند اما در این راه عجله ای ندارند. آنها به دنبال این موضوع هستند که جوامع و شهروندان آنها را به تدریج ضد فرهنگ های بومی و دینی خود و به سمت ارزشهای مشترک نیل دهند و در نهایت هر چه جوامع به سمت ارزش های مشترک جهانی چون اباحه گری، اصالت نفع شخصی و لذت، آزادی اندیشه همجنس بازی و... که به طور خاص ضد آموزه های ادیان الهی است پیش روند، حاکمیت صهیونیسم جهانی تحکیم خواهد شد. در راه بردن جوامع به این سمت و سو صهیونیست ها برنامه های بلند مدتی را دنبال می کنند آنها ملت ها را گام به گام با خود همراه می کنند از برادری و برابری تا شکاکیت گرایی در اصول، عدم تعصب، اباحه گری، در نهایت ضد ارزش های الهی و دین بودن نقطه نهایی آنها می باشد. جوامع اکثرا همگام با نفوذ رسانه های صهیونیستی و نفوذ این افراد در نهاد های سیاسی به طور ناخوداگاه و به تدریج به این سمت در حرکت هستند.

مسیحیت

اظهارات فرانسیس هر چند از سر اجتهاد دینی در آیین مسیحیت باشند اما قطعا باب میل صهیونیستها و ایوانجلیست ها می باشد کسانی که اکنون بیش از همه، مدیریت غرب و فروپاشی نظام ارزشی آموزه های ادیان الهی را در سیاست های آنها می بینیم  و یقینا از این تغییرات استقبال می کنند و جریان سازی در اینباره را در دستور کار خود قرار می دهند.

پاپ فرانسیس در ادامه سخنان خود می گوید" وقت آن رسیده است که تعصب را کنار بگذاریم" اما این کنار گذراندن تعصبات در زمینه ضد افراط گرایی تعریف می شود یا بازیچه ای خواهد شد در دل پازل برنامه های صهیونیسم در زدودن ارزش ها از جوامع و شهروندانشان. کلیسای کاتولیک که امروز بیش از همیشه در تناقض با ارزش های اولیه خود موضع گرفته است و در دل روند نظم نوین جهانی و جهانی سازی پیش می رود اکنون بیشتر به پروتستان ها و ایوانجلیست هایی نزدیک می شود که روزی به علت مخالفت با او تشکیل شدند حتی این کلیسا در نزول از ارزش های خود رسما در سال 1965 میلادی، اصل اعتقادی قدیمی در الهیات کاتولیک، مبنی بر این‌که «یهودیان جمعا گناه مصلوب‌شدن عیسی مسیح را بر شانه دارند» را مطرود اعلام کرد.

آیا این مواضع جدید چه آگاهانه و چه ناآگاهانه این قرابت را به صهیونیسم بیشتر نمایان می کند و نقشه آنها را در پایمال شدن ارزش های دینی در جوامع و کاهش توجه و تحریف اصول اخلاقی تکمیل خواهد کرد؟ آیا صهیونیسم در این تحریف طولانی مدت و چرخش مواضع نقش داشته است؟ آیا این آخرین نفس های کلیسای کاتولیک در برابر جریان صهیونیسم خواهد بود و کلیسا در آینده بیشتر رنگ و بوی حاکمیت سیاسی غربی را در فتاوای دینی خود خواهد گرفت؟ باید منتظر تاثیرات این تغییرات و دین سیاسی بر تعاملات بین المللی بود برای حاکم کردن ارزش های غیر انسانی در جوامع، جنگ و  سایر ناهنجاری های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی.

امیر رضوانی

بخش سیاست تبیان


مطالب مرتبط:

رسوایی اخلاقی در کلیسای کاتولیک