تبیان، دستیار زندگی
ی به حرارت و شادابی ورزش خدمت شما سروران و ورزش دوستان گرامی و بازدید كنندگان سایت تبیان . اهمیت و نقش ورزش و تأثیرات فرهنگی و اجتماعی آن بر كمتر كسی پوشیده است لذا بدون مقدمه به مناسبت اولین سالگرد تأسیس مؤسسه فرهنگی و اطلاع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به نام خداوند جان و خرد

سلامی به حرارت و شادابی ورزش خدمت شما سروران و ورزش دوستان گرامی و بازدید كنندگان سایت تبیان .

اهمیت و نقش ورزش و تأثیرات فرهنگی و اجتماعی آن بر كمتر كسی پوشیده است لذا بدون مقدمه به مناسبت اولین سالگرد تأسیس مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به منظور آگاهی و اطلاع بیشتر شما عزیزان به تشریح فعالیت های انجام شده و در دست اقدام بخش ورزشی تبیان می پردازیم تا برای هر چه پویاتر شدن ، انتقاد و پیشنهادات شما سروران را به كار گیریم .

بخش ورزشی تبیان كه عمری ، قریب به 8 ماه دارد با توكل به خدا و هدف كسب رضایت ورزشی دوستانی كه بینندگان این سایت اسلامی و فرهنگی هستند با ارائه طرحی ، كار خود را آغاز كرد و در صدد این هستیم كه بخش ورزشی سایت تبیان با روزنامه ورزشی كه كار حاشیه ای و روزنامه ای دارند كمی با محتوی تر و متفاوت تر باشد و سعی می كنیم اخبار و موارد انتخابی و ارایه شده بیشتر به مذاق عموم سطح جامعه خوش آید . هر چند كه در حیطه وظایف و سیاست این بخش تجمیع اطلاعات در اولویت اول می باشد اما سعی كردیم با كمی ایجاد تنوع و تولید خبر و برنامه ریزی های جذاب به تولید سوژه ها و موضوع های متفاوت ورزشی بپردازیم .

در این رهگذر ، بخش ورزشی را با شاكله ای از قسمت جام جهانی 2002 كه الحق زحمات و تلاش همكاران در آن نمایان بود تحویل گرفته و روز به روز سعی در تكمیل تر شدن آن داشته و داریم . از قسمت های مهم این بخش می توان به قسمت جام جهانی 2002 كه شامل گل های جام جهانی و آلبوم تصاویر و استادیوم های جام جهانی و سایر مسائل فوتبال 2002 اشاره كرد كه سعی داریم در آینده با افزودن مطالب و اطلاعات جام های جهانی قبلی و اطلاعات مربوط به آن ، منبع اطلاعات جام های جهانی فوتبال را به طور كامل روی سایت داشته باشیم .

یكی دیگرازعمده ترین فعالیت های این بخش دعوت از بزرگان ورزش كشور بوده  و می باشد كه در رأس آنها حسین رضا زاده قهرمان جهان و قویترین مرد جهان در رشته وزنه برداری می باشد كه در دومین روزی كه پس از كسب افتخار از لهستان به كشورمان بازگشت، به دعوت این بخش و به همت مدیرعامل ورزش دوست مؤسسه، برای تجلیل از وی و بازدید ازمحل سایت و انجام مصاحبه به تبیان آمد كه علاوه بر اعطای هزینه سفر كربلای معلی، وعده طراحی و راه اندازی سایت اختصاصی حسین رضا زاده از سوی تبیان به وی داده شد كه به زودی شاهد آن نیز خواهید بود.

در ادامه برنامه دعوت از ورزشكاران،آقایان فرهاد كاظمی مربی موفق لیگ برتر و تیم سپاهان به همراه هادی ساعی قهرمان و دارنده چند دوره مدال و عنوان برای بازدید از این موسسه به محل تبیان آمدند و در مراسم قرعه كشی و اعلام كسانی كه به مناسبت 22 بهمن برترین های ورزش كشور را انتخاب كرده بودند شركت كردند و 5 نفر از شركت كنندگان را كه خود این عزیزان را به عنوان برترین مربی ایران و بهترین های فنی برگزیده بودند را مشخص كردند.

چهارمین میهمان ورزشی ما كسی نبود جز عادل فردوسی پور مجری و گزارشگر توانا و دوست داشتنی تلویزیون كه باز به انتخاب بینندگان ، عنوان برترین گزارشگر را كسب كرده بود كه در این بازدید آقای فردوسی پور ضمن بازدید از فعالیت های سایت ، اعلام آمادگی خود برای همكاری های مختلف با این سایت را اعلام كرد و قرارهایی برای همكاری متقابل در آینده با ایشان توسط مدیران و ایشان گذاشته شد .

كه پس از آنروز شما تا مدتی شاهد گزارش كامل و مكتوب برنامه 90 به روی سایت بودید كه حتی می توانستید از تكرار مجدد آن در تلویزیون زودتر شرح مكتوب برنامه جذاب 90 را بخوانید و پنجمین میهمان ما كسی نبود جز كاپیتان و بازیكن ارزشمند فوتبال كشورمان آقای علی دایی كه در بازدید 90 دقیقه ای خود از تبیان ، مصاحبه و صحبتهای صمیمانه ای را در این جلسه با حاضرین داشت كه شرحی از آنها به همراه تصاویر آن و گزارش خبری تقدیم حضورتان گردیده و از دیگر میهمانان ما می توان به یحیی گل محمدی ، گلزن بازی سرخ آبی اشاره كرد كه در زمره بازیكنان با اخلاق و محبوب فوتبال كشور است اشاره كرد كه او هم در مراسم قرعه كشی پیش بینی بازی استقلال ـ پرسپولیس شركت داشت .

گزارش خبری و تصویری حضور عزیزان نامبرده فوق همگی در قسمت های مربوط در منوی اصلی ورزشی موجود می باشد .

از دیگر اهداف و برنامه های كلان بخش ورزشی ، برگزاری میز گرد و نشست های ورزشی و تحلیلی از مسائل روز ورزش با حضور كارشناسان است تا بتوانیم برای علاقه مندان نتایج و دست آوردهای پخته تر و علمی تر از ورزش كشور فراهم نمائیم كه در اولین نمونه این اهداف ، طی نشستی با حضور سه تن از كارشناسان آقایان پرویز ابوطالب ( مدرس و مربی فیفا ) حسین فرزامی و كمال محسنی به بررسی موضوعی تحت عنوان مشكلات تیم فوتبال استقلال و عدم نتیجه گیری این تیم پرداختیم كه مسلماً با توجه به كسب نتایج و مطالب قابل توجه به دست آمده از این نشست كه در مطبوعات و رسانه های ورزشی كشور نیز بازتاب داشت متوجه آن شده اید و شرح كامل آن را به همراه تصاویر به روی سایت مشاهده فرموده اید .

امید است در آینده ای نزدیك با بررسی ِ دیگر تیم مطرح فوتبال یعنی پرسپولیس در این خصوص با حضور كارشناسان به جواب و نتیجه ای دیگر برسیم .

از فعالیت این بخش می توان به ارایه به روز صفحه اول روزنامه های ورزشی و پر تیراژ كشور اشاره كرد كه با ساعاتی تأخیر از روز قابل مشاهده می باشد .

در ادامه فعالیت ها و اهداف و به خاطر آگاهی بیشتر و دقیق تر شما عزیزان به ذكر فهرست برنامه های اجرایی و موجود ورزشی در این بخش می پردازیم :

1)  پوشش اخبار ورزشی در دو قسمت داخلی و خارجی

2) عناوین مطبوعات

3) آلبوم تصاویر كه در آینده شاهد تصاویر كمیاب تر و زیباتری از ورزش های متنوع و ورزشكاران داخلی و خارجی خواهید بود .

4) گزارش های ویژه ورزشی

5) ارائه مطالب و پژوهش های و تحقیقات علمی ورزشی

6) ارایه آموزش از قوانین و تاریخچه و معرفی ورزشهای مختلف

7) ارایه نتایج كامل لیگ برتر فوتبال ایران و جهان

8) ارایه مصاحبه با ورزشكاران داخلی و خارجی

9)  دسترسی به موزیك های متنوع ورزشی

10)ارایه اخبار و فعالیت های ورزش بانوان

11)ارایه و تولید كاریكاتوری های طنز ورزشی داخلی و خارجی

12)معرفی مراكز ورزشی

13) فیلم لحظه های ورزشی كه فعلاً می توانید صحنه هایی از افتخار آفرینی آقای حسین رضازاده را در مسابقات جهانی لهستان را ملاحظه فرمائید .

14) از دیگر فعالیت ها می توان به طرح سوالات ورزشی و برگزاری نظرسنجی ها و مسابقات پیش بینی نتایج ورزشی اشاره كرد .

15) تولید و تهیه عكس از رویدادهای ورزشی توسط عكاس این بخش كه به تازگی این كار آغاز گشته و در صدد افزایش و تولید عكسهای ورزشی بیشتری هستیم .

ارایه مطالبی در خصوص مناسبت های روزانه و ویژه و معرفی كامل تیم های باشگاهی جهان به همراه توضیحات و تصاویر كامل و جالب و معرفی ورزشكاران مسلمان جهان از دیگر اقدامات ارایه شده و در دست اقدام است كه در هر چند هفته با یك تیم فوتبال جهان آشنا می شوید . و از این پس می توانید هر هفته شاهد یك عكس ورزشی هفته باشید .

در ضمن در طرح های آینده ، بخش ورزشی سعی داریم گل های سرخ و آبی لیگ برتر و مهم و زیبای ایران و جهان را به همراه دیگر تصاویر حماسی و به یاد ماندنی در قسمت فیلم لحظه های ورزشی جای دهیم تا در آینده بتوانید گل ها و لحظات رویدادهای ورزشی را با كمترین فاصله زمانی ممكن مشاهده نموده و بتوانیم اندك اندك مخزن ورزشی و اطلاعاتی كاملی را برای شما و جامعه ورزشی تهیه نمائیم .

از برنامه های دیگر ، تهیه و طراحی  وب سایت برای نفرات برتر ورزش كشور و چهره های مطرح و قهرمانان بین المللی ایرانی در رشته های مختلف می باشد یكی از سیاست های موفق بخش ورزشی تولید اخبار و مصاحبه هایی بود كه بتواند سوژه استفاده و منبع مطبوعات و رسانه های ورزشی باشد كه از جمله می توان مصاحبه با اولین لژیونر فوتبال ایران را كه هفته بیستم لیگ برتر به نام آن یعنی بیوك جدیكار بوده عنوان كرد كه شرح كامل در روزنامه های معتبر ورزشی به چاپ رسید . مطمئناً در مطبوعات اخبار و مطالبی مربوط به بخش ورزشی مؤسسه تبیان برای  شما جلب توجه كرده است كه سعی در آن داریم تا در آینده منسجم تر و فعال تر در رسانه های ورزشی باشیم .

در پایان از شما عزیزان تقاضا داریم پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را از ما دریغ نداشته باشید و منتظر برنامه ها و فعالیت های جدید و متنوع بخش ورزشی تبیان  بمانید .