تبیان، دستیار زندگی
ایرج مظفری سرمربی تیم نوجوانان والیبال ایران در باره آینده این رشته با خبرنگار تبیان همکلام شد و گفت: بعد از این که تیم ایران در پی برنامه ریزی نامناسب در مسابقات جهانی به مقام چهارم رسید اعضای این تیم به امان خدا رها شده اند. البته من هم قبول دارم تشکیل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والیبال ایران و آینده سازان


ایرج مظفری سرمربی تیم نوجوانان والیبال ایران در باره آینده این رشته با خبرنگار تبیان همکلام شد و گفت: بعد از این که تیم ایران در پی برنامه ریزی نامناسب در مسابقات جهانی به مقام چهارم رسید اعضای این تیم به امان خدا رها شده اند.
ایرج مظفری

البته من هم قبول دارم تشکیل اردو در ایام تحصیل بازیکنان خیلی به صلاح نیست. اما ای کاش با تعیین قطعی مربی در رده جوانان و نوجوانان او بتواند از فرصت موجود برای برنامه ریزی استفاده کند. اواسط سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا در رده جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد. ما در رده جوانان به دلیل پشتوانه ای که از نوجوانان داریم دغدغه زیادی نیست. اما در رده نوجوانان کار دشواری پیش رو داریم. مربی نوجوانان ایران کار سختی برای قهرمانی در آسیا در پیش دارد. ما بدون این که مسئولیتی در این باره داشته باشیم نفرات خوبی را شناسایی کرده ایم که می توانند در نوجوانان مثمرثمر باشند. بیش از هزار نفر را در مدت 21 ماه ارزیابی کردم که این شروع خوبی خواهد بود. دوست ندارم حاصل این تلاش در اختیار مربی خارجی قرار گیرد چون معتقدم اغلب مربیان خارجی فقط برای پول به ایران می آیند.

ما در رده بزرگسالان نیاز به مربی بزرگ داشتیم که ولاسکو آمد. چند بار از او خواهش کردم که به تیم نوجوانان سر بزند که نزد. لابد سرش شلوغ بوده است. اکنون و با وجود موفقیت مربیان ایرانی چرا باید کار در این رده را به عهده مربی خارجی قرار دهیم. من در مدت 21 ماه از لحاظ فرهنگی و اخلاقی هم روی بچه ها کار کرده ام آیا مربی خارجی ناآشنا به فرهنگ ما می تواند این کار را سروسامان دهد؟

متاسفانه 5 یا 6 ماه است خانه نشین هستم و کسی از ما سراغ نمی گیرد. من از این نظر گلایه مندم. عشق من ساختن بازیکن است. الان با دیدن 7 تا 8 بازیکن معرفی شده از تیم نوجوانان در تیم های لیگ برتری کیف می کنم اما آیا نباید از ما سراغی گرفته شود؟

اواسط سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا در رده جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد. ما در رده جوانان به دلیل پشتوانه ای که از نوجوانان داریم دغدغه زیادی نیست. اما در رده نوجوانان کار دشواری پیش رو داریم

ما باید قدر مربیان ابتدایی را بدانیم تا آنها برای دیده شدن مجبور نباشند به رده بزرگسالان بروند. به عنوان پیشنهاد به فدراسیون گفتم اجازه دهند تا در هر دو رده با کمک همکارانم جوانان و نوجوانان را تحت نظر داشته باشیم که به این ترتیب در پرداخت دستمزدها هم صرفه جویی خواهد شد اما می گویند این کار با اعتراض دیگران مواجه خواهد شد.

به هر صورت معتقدم چند ماه آینده فرصت کمی برای ساختن یک تیم قدرتمند در رده نوجوانان است. مسابقاتی که در آن متاسفانه بحث استفاده از بازیکنان صغر سنی بیداد می کند. ما برای داشتن یک تیم پاک و قوی نیاز به تمرینات مستمر داریم و خیلی زود باید با تعیین مربی زمان لازم را در اختیارش قرار دهیم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان