تبیان، دستیار زندگی
برای درمان سرماخوردگی ساده یا تب بالا و گلو درد بر اثر آنفلوآنزا، نیاز به استراحت دارید تا زودتر سلامت خود را به دست بیاورید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه کنیم سرماخوردگی‌مان طولانی نشود؟


برای درمان سرماخوردگی ساده یا تب بالا و گلو درد بر اثر آنفلوآنزا، نیاز به استراحت دارید تا زودتر سلامت خود را به دست بیاورید.


سرماخوردگی

اگر از بدن خود، درست مراقبت کنید، طی یک هفته می‌توانید کارهای روزمره‌تان را انجام دهید. در غیر این صورت، دوران سرماخوردگی شما طولانی خواهد شد. بعضی از ما دچار اشتباهاتی می‌شویم که دوره بهبود بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. در این مطلب به موضوعاتی درباره علت‌های طولانی شدن سرماخوردگی اشاره می‌کنیم.

انتشار میکروب‌ها:

به نقل از سایت «MSN»، احساس بهبودی چند روز پس از یک سرماخوردگی شدید، به این معنا نیست که دیگر بیماری شما واگیردار نیست. باید همچنان مراقب انتقال بیماری بین اطرافیان و همکارانتان در محل کار باشید. شستن دست‌ها به طور مرتب و گرفتن جلوی دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه کردن، از شیوع میکروب‌ها پیشگیری می‌کند.

استعمال دخانیات:

استنشاق نیکوتین و تنباکو، به بافت ریه آسیب می‌رساند و آن را به عفونت مستعد می‌کند؛ در نتیجه، مقابله با سرماخوردگی سخت‌تر می‌شود. پس اگر می‌خواهید زودتر خوب شوید، بهتر است حداقل چند روز از سیگار کشیدن دست بردارید.

بیماری خود را نپذیرفتن:

اگر سرماخوردگی یا آنفلوانزا را نادیده بگیرید، دوره بهبود شما طولانی‌تر خواهد شد. پس انرژی خود را برای مقابله با این بیماری صرف کنید.

مصرف آنتی‌بیوتیک‌های تجویز نشده:

برای درمان عفونت‌های باکتریایی و نه ویروس سرماخوردگی، به آنتی‌بیوتیک نیاز است. شایع‌ترین اشتباهی که دوره بهبود سرماخوردگی را طولانی می‌کند، مصرف آنتی‌بیوتیک است. با مصرف نادرست آن، بدن به داروها مقاوم و در نتیجه سیستم دفاعی بدن ضعیف می‌شود؛ لذا از داروهای مناسب برای درمان سرماخوردگی استفاده کنید.

احساس بهبودی چند روز پس از یک سرماخوردگی شدید، به این معنا نیست که دیگر بیماری شما واگیردار نیست. باید همچنان مراقب انتقال بیماری بین اطرافیان و همکارانتان در محل کار باشید. شستن دست‌ها به طور مرتب و گرفتن جلوی دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه کردن، از شیوع میکروب‌ها پیشگیری می‌کند.

خواب ناکافی:

برای تقویت سیستم ایمنی، لازم است که خوب استراحت کنید. یعنی استراحت بیش از حد معمول. در برخی موارد بیماری شما ممکن است به علت کمبود خواب باشد.

استرس زیاد:

علاوه بر کمبود خواب، دومین عامل سرماخوردگی، استرس است.

مصرف ناکافی مایعات:

مصرف مایعات از جمله آب‌میوه طبیعی، چای گیاهی، سوپ و... را افزایش دهید. هرچه مایعات بیشتری مصرف کنید، گرفتگی سینوس‌ها کمتر است.

مصرف زیاد قرص سرماخوردگی:

مصرف بی‌رویه قرص‌ها یا داروهای رفع احتقان، باعث شدت پیدا کردن علایم سرماخوردگی و تورم شدید حفره بینی می‌شود.

مصرف همزمان چندین داروی سرماخوردگی:

این عمل می‌تواند پیامدهای خطرناکی داشته باشد، بنابراین همیشه به برچسب داروها توجه کنید.

باشگاه خبرنگاران


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mo_1443

برگرفته از گروه: اطلاعات دارویی و پزشکی

مطالب مرتبط:

بهترین راه درمان سرماخوردگی

هفت نکته برای سرما نخوردن

خوراکی‌هایی که شما را در برابر آنفلوآنزا ایمن می‌کنند