تبیان، دستیار زندگی
اگر به تازگی ازدواج کرده‌اید و هنوز در حال مرور کردن خاطرات سفر ماه عسل خود هستید، تصور نکنید که طلاق برای شما واژه‌ای بی‌مفهوم و دور از انتظار است. این خطر از آن چه که تصور می‌کنید، به شما نزدیک‌تر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر تازه ازدواج كرده‌اید، بخوانید!

10 نکته مهم زناشویی برای تازه ازدواج کرده‌ها


اگر به تازگی ازدواج کرده‌اید و هنوز در حال مرور کردن خاطرات سفر ماه عسل خود هستید، تصور نکنید که طلاق برای شما واژه‌ای بی‌مفهوم و دور از انتظار است. این خطر از آن چه که تصور می‌کنید، به شما نزدیک‌تر است.


ازدواج

برای محافظت از زندگی‌تان در برابر طلاق، مطالعه نکات ذیل می‌تواند پرفایده باشد:

1 - اتفاقات ناخوشایند شب عروسی را فراموش کنید!

قرار بوده این شب، زیباترین شب زندگی شما باشد، پس سعی کنید وقایعی را که در این روز برخلاف میل شما رخ داده، فراموش کنید. این مطلب که مهمانان چه کادوهایی به شما داده‌اند و یا چه جملاتی به شما گفته‌اند، چندان اهمیتی ندارد. مهم خود شما و همسرتان هستید. پس سعی نکنید با یادآوری جملاتی که برایتان خوشایند نبوده و یا کاستی‌هایی که در مهمانی رخ داده، خاطره آغاز زندگی مشترکتان را خدشه‌دار سازید. باور کنید یا نه، پایه و اساس بسیاری از اختلافات زندگی مشترک، در همان شب عروسی ایجاد می‌شود.

2 - تفریح کنید!

بهتر است چند ماه اول زندگی مشترک را به تفریح، ملاقات با اقوام یکدیگر و تکمیل لوازم خانه بپردازید. قرار نیست از همان فردای عروسی، برنامه‌های 10 سال آینده خود را مرور کنید، اگرچه لازم است پیش از ازدواج، برنامه‌های زندگی آتی خود را با یکدیگر مرور کرده و به تصمیم‌های مشترک رسیده باشید، ولی طبیعی است که با آغاز زندگی مشترک، بار دیگر موج جدیدی از تصمیم‌گیری‌ها را تجربه خواهید کرد. از آغاز زندگی مشترکتان لذت ببرید، این کار به شما فرصت خواهد داد تا با خاطری آسوده، آشنایی بیشتری با خانواده همسر خود پیدا کرده و برای آغاز زندگی مشترک آماده شوید. ولی یک شرط را فراموش نکنید: قرار نیست تمام پس‌اندازتان را در این مدت خرج کنید!

3 - برنامه‌های خود را با هم مرور کنید!

پس از گذر از دوران اولیه، لازم است تا یک بار دیگر برنامه‌های خود را در آینده نزدیک با یکدیگر مرور کنید. به سراغ 10 سال آینده نروید! زندگی بارها مسیر تصمیم‌گیری‌های شما را تغییر خواهد داد، پس جلوی پای خود را نگاه کنید! نیم نگاهی به آینده دور، کافی است!

پیوند زناشویی یعنی برقراری پیوند میان دو خانواده بزرگ! پس سعی نکنید از ابتدای زندگی مشترک با جبهه‌بندی و تقسیم خانواده‌ها به دو خانواده خود و همسرتان، زمینه‌ساز مشکلات آینده شوید.

4 - مستقل باشید!

شما یک زندگی مستقل را آغاز کرده‌اید، پس قرار نیست مثل گذشته و زمانی که در منزل والدین خود بودید رفتار کنید. با مشارکت و همکاری همسرتان، به سوی زندگی مستقل قدم برداشته و برای تصمیم‌گیری درباره برخی مسائل مثل انتخاب مقصد تعطیلات عید با والدین خود تماس نگیرید! استفاده از تجربه والدین، کاری پسندیده و ضروری است، ولی فقط به عنوان یک تجربه!

5 - کنکاش بی‌مورد نکنید!

جستجو در گذشته همسرتان را باید قبل از بله گفتن در روز عقد انجام می‌دادید. پس حالا که با یکدیگر ازدواج کرده‌اید، قرار نیست به کنکاش بی‌مورد در گذشته یکدیگر بپردازید. مسلماً منظور از کنکاش، مواردی است که از آن با اصطلاح مچ‌گیری نام برده می‌شود. بازگویی گذشته‌ها، شما را باهم آشناتر خواهد کرد، ولی به شرطی که بهانه‌ای برای مواخذه یکدیگر نباشد چون شما آینده را پیش رو دارید.

6 - منتظر اتفاقات تازه باشید!

شما یک زندگی جدید را آغاز کرده‌اید، پس طبیعی است که باید منتظر اتفاقات جدید و گاهی غیر قابل انتظار باشید. این اتفاقات می‌تواند در مورد همسر شما، خانواده‌اش، شرایط زندگی مشترک و حتی تغییرات اخلاقی یا رفتاری خود شما باشد! پذیرش تغییر، گاهی سخت است و اگر از قبل خود را آماده کرده باشید، می‌توانید آسیب‌پذیری خود را در مقابل این تغییرات کاهش داده و از ویژگی‌های مثبت آن لذت ببرید.

شاید پیش از ازدواج، هر زمانی که می‌خواستید با دوستان خود به گردش و تفریح می‌رفتید، اما اکنون اولویت اول شما، همسرتان است، پس چگونگی ارتباط با دوستان دوران مجردی خود را مدیریت کنید.

7 - شکاک نباشید!

طبیعی است که شما و همسرتان در حال کشف ابعاد تازه‌ای از صفات و ویژگی‌های شخصیتی فردی و اجتماعی یکدیگر هستید. به این آشنایی، مثبت نگاه کنید و سعی نکنید تا هر کشف جدیدی را به داستان‌های عشقی یا جنایی که در مجلات خانواده چاپ می‌شوند مرتبط کنید! به یکدیگر فرصت دهید تا شناخت مناسبی از یکدیگر پیدا کنید و هرگز زود قضاوت نکنید.

8 - ارتباط با دوستان خود را مدیریت کنید!

شاید پیش از ازدواج، هر زمانی که می‌خواستید با دوستان خود به گردش و تفریح می‌رفتید، اما اکنون اولویت اول شما، همسرتان است، پس چگونگی ارتباط با دوستان دوران مجردی خود را مدیریت کنید. این به معنای قطع ارتباط با دوستان نیست، بلکه شما باید بپذیرید که اکنون نزدیک‌ترین دوست شما، همسرتان است.

در عین حال، قطع ارتباط کامل با دوستانتان، نه تنها منطقی نیست بلکه به زودی می‌تواند زندگی مشترک شما را با چالش‌های جدی مواجه کند، پس با همفکری و همکاری همسرتان، چگونگی ارتباط با دوستان خود را سازمان‌دهی کنید.

ازدواج

9 - فامیل من، فامیل تو نداریم!

پیوند زناشویی یعنی برقراری پیوند میان دو خانواده بزرگ! پس سعی نکنید از ابتدای زندگی مشترک با جبهه‌بندی و تقسیم خانواده‌ها به دو خانواده خود و همسرتان، زمینه‌ساز مشکلات آینده شوید.

به خانواده یکدیگر احترام گذاشته و تفاوت‌های فرهنگی و رفتاری خانواده یکدیگر را بپذیرید. شما قرار است باقی عمر را با هم زندگی کنید، پس انتظار نداشته باشید که همسرتان فقط با خانواده شما مراوده کند. این یک ارتباط دو طرفه است، پس با کمک یکدیگر، تفاوت‌های دو خانواده را درک و هضم کرده و خود را متعلق به هردو خانواده بدانید.

10 - به یکدیگر احترام بگذارید!

شما به زودی متوجه خواهید شد که برخلاف تصوراتی که پیش از ازدواج داشتید، با یکدیگر بسیار متفاوت هستید. این تفاوت، در موقعیت‌های مختلف از خرید یک مسواک گرفته تا تصمیم‌گیری برای بچه‌دار شدن، خود را نشان خواهد داد؛ پس با آگاهی از وجود این تفاوت‌های طبیعی، به تفاوت‌های فکری و شخصیتی یکدیگر احترام گذاشته و برای رسیدن به تصمیم‌های مشترک با یکدیگر، دوستانه و بی‌طرف صحبت کنید. هرگز سعی نکنید تا همسرتان را مانند خودتان کنید! نه تنها موفق نخواهید شد، بلکه ممکن است آینده زندگی مشترکتان را با این کار غیر منطقی نابود کنید. پس بالغ باشید و مذاکره منطقی و توافق با یکدیگر در تصمیم گیری‌ها را فراموش نکنید.

و کلام آخر:

اگر احساس می‌کنید زندگی مشترکتان دچار بحران شده و یا به هر طریقی احساس خطر می‌کنید، پیش از فاش کردن مشکلات خود برای کلیه اقوام و آشنایان و همسایگان، با یک مشاور و متخصص، مشورت کنید.

منبع: salamatnews


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mo_1443

برگرفته از گروه: ازدواج و همسرداری