تبیان، دستیار زندگی
مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در شرایطی برگزار شد که عباس جدیدی به عنوان یکی از گزینه های ریاست این فدراسیون با نامه سازمان بازرسی مجوز حضور در مجمع را دریافت نکرد و رسول خادم به عنوان جدی ترین گزینه با کسب اکثریت آرای اعضای مجمع به عنوان رئیس چهار سا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی شد


مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در شرایطی برگزار شد که عباس جدیدی به عنوان یکی از گزینه های ریاست این فدراسیون با نامه سازمان بازرسی مجوز حضور در مجمع را دریافت نکرد و رسول خادم به عنوان جدی ترین گزینه با کسب اکثریت آرای اعضای مجمع به عنوان رئیس چهار سال آینده فدراسیون گوش شکسته‌ها انتخاب شد.

مجمع انتخابات فدراسیون کشتی از ساعت 10:30 امروز شنبه با حضور نصرالله سجادی معاون وزارت ورزش و جوانان و رئیس مجمع در سالن اصلی آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در پایان رسول خادم با کسب 37 رای از 38 رای ماخوذه برای چهار سال آینده به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

رسول خادم

مجتبی شیرازی تنها رقیب رسول خادم در این انتخابات بود زیرا پیش از شروع رای‌گیری، محمدرضا توپچی دبیر پیشین فدراسیون، علی بدیع و حمید سیفی به نفع خادم انصراف داده بودند.

فدراسیون کشتی در حالی رئیس خود را شناخت که طی دو سال گذشته با سرپرستی حجت‌الله خطیب اداره می‌شد و پس از کناره گیری وی، رسول خادم به عنوان سرپرست مشغول به کار شد و توانست آرامش نسبی را به این فدراسیون برگرداند. وی همچنین محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن را هم به تیم ملی بازگرداند.

خادم: فکر نمی‌کردم رئیس کشتی شوم

رئیس جدید فدراسیون کشتی اعلام کرد فکرش را نمی‌کرد روزی بتواند رئیس فدراسیون کشتی شود. وی همچنین گفت: ورزش ایران صاحب سند برنامه‌ریزی برای کشتی نبوده اما ما سندی را با چشم انداز المپیک 2014 تدوین کرده‌ایم.

رسول خادم پس از انتخابش به عنوان رئیس جدید فدراسیون کشتی ضمن بیان مطلب فوق گفت: هیچ وقت فکرش را نمی‌کردم روزی رئیس فدراسیون کشتی شوم اما روزگار به شکلی چرخید که در این مسئولیت قرار گرفتم.

وی با تشکر از اعضای مجمع که تکلیف فدراسیون را مشخص کردند، ادامه داد: در این مدت روی حوزه‌های مختلف بحث کردیم که از جمله آنها نظام برنامه‌ریزی جامع در کشتی است زیرا ورزش ایران صاحب سند برنامه‌ریزی برای کشتی نیست.

رئیس جدید فدراسیون کشتی در ادامه خاظرنشان کرد: ما ظرفیت‌های زیادی داشتیم که متاسفانه در این سال‌ها اتفاقاتی رخ داد که بزرگان این رشته از صحنه دور بودند و ما بسیار علاقمندیم آنها دوباره به صحنه‌های مختلف کشتی باز گردند.

مجمع انتخابات فدراسیون کشتی از ساعت 10:30 امروز شنبه با حضور نصرالله سجادی معاون وزارت ورزش و جوانان و رئیس مجمع در سالن اصلی آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در پایان رسول خادم با کسب 37 رای از 38 رای ماخوذه برای چهار سال آینده به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد

خادم اضافه کرد: این سند با چشم انداز المپیک 2024 تدوین شده که اجرای همین سند هم بحث بسیار مهمی است و نباید اجازه داد مانند سندهای دیگر بایگانی و آرشیو شود.

وی در این خصوص افزود: بحث دیگرمان در فدراسیون کشتی، نظام بودجه‌ بندی است که باید تعریف شود، خوشبختانه پیش نویس و سرفصل‌های آن تهیه شده است که با کمک دوستان آن را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس جدید فدراسیون کشتی در مورد اقداماتش در بحث بین‌الملل فدراسیون کشتی هم گفت: در این خصوص بحث باید از قالیچه و پسته خارج شده و ما کاری جامع‌تر و بهتر را انجام دهیم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان