تبیان، دستیار زندگی
برادر شهید محسن شعبانلو در دیدار با شورای عالی قرآن که روز 7 دی برگزار شد، گفت: محسن از اوان کودکی به فعالیت‌های مذهبی پرداخت و با صوت زیبایی که قرآن را تلاوت می‌کرد، جوانان بسیاری را به مسجد جذب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صوت زیبای محسن


برادر شهید محسن شعبانلو در دیدار با شورای عالی قرآن که روز 7 دی برگزار شد، گفت: محسن از اوان کودکی به فعالیت‌های مذهبی پرداخت و با صوت زیبایی که قرآن را تلاوت می‌کرد، جوانان بسیاری را به مسجد جذب کرد.

صوت زیبای محسن

دیدار شورای عالی قرآن با خانواده شهید محسن شعبانلو از شهدای قرآنی تهران، عصر روز گذشته، 7 دی با حضور رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) و دو نفر از قاریان ممتاز کشوری برگزار شد که علاوه بر تجلیل از روح بلند این شهید، لوحی به رسم یادبود به خانواده این شهید تقدیم و آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد.

در ابتدای این دیدار، حسین شعبانلو، برادر شهید محسن شعبانلو به توصیف ویژگی‌های برادر شهیدش پرداخت و گفت: محسن، فرزند سوم خانواده بود. وی در سال 1344 در محله لویزان به دنیا آمد. از همان اوان کودکی، به واسطه موقعیت محله و برگزاری جلسات استاد ابوطالب اصغری، به فعالیت‌های مذهبی پرداخت.

وی ادامه داد: محسن به طور مستمر در جلسات قرآن استاد اصغری حضور یافته و با این کتاب الهی مأنوس شد و تا اوایل انقلاب نیز این روند را ادامه داد و توانست جزء 30 قرآن را حفظ کند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، به عضویت بسیج درآمد و فعالیت‌های مذهبی خود را در این ارگان انقلابی ادامه داد.

محسن با عضویت در کانون مسجد امام زمان (عج) ، به ترویج مسائل مذهبی و تلاوت قرآن پرداخت و با صوت زیبایش، جوانان زیادی را به مسجد جذب کرد

شعبانلو اظهار کرد: محسن با وجود اینکه سن و سال زیادی هم نداشت، اما از لحاظ جثّه بسیار تنومند بود. با آغاز جنگ، به سوی جبهه‌ها اعزام شد. قبل از اعزام به جبهه، به طور ناخواسته توسط یکی از دوستانش مجروح شد، اما از پای نایستاد و به جبهه رفت.

وی با بیان اینکه برادر شهیدش صوت زیبائی داشت و قرآن را بسیار رسا و شیوا تلاوت می‌کرد، اظهار کرد: محسن با عضویت در کانون مسجد امام زمان (عج) ، به ترویج مسائل مذهبی و تلاوت قرآن پرداخت و با صوت زیبایش، جوانان زیادی را به مسجد جذب کرد و خود نیز بارها به جبهه رفت تا اینکه روز 18 اردیبهشت‌ماه سال 64 شربت شهادت را نوشید.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، دیگر سخنران این دیدار بود که به تشریح چگونگی برگزاری اولین همایش شهدای قرآنی پرداخت.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری ایکنا