تبیان، دستیار زندگی
معاون وزارت ورزش و جوانان در سخنانی که در جمع دانشجویان رشته تربیت بدنی ایراد کرد به اجرای تاسیس بانک اطلاع ورزش اشاره داشت، حرکتی که یکی از گمشده های ورزش طی ادوار گذشته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزارت ورزش؛ از شعار تا واقعیت


معاون وزارت ورزش و جوانان در سخنانی که در جمع دانشجویان رشته تربیت بدنی ایراد کرد به اجرای تاسیس بانک اطلاع ورزش اشاره داشت، حرکتی که یکی از گمشده های ورزش طی ادوار گذشته است.


محمود گودرزی

طی سالیان اخیر و به ویژه پس از هر جابجایی در راس وزارت ورزش متولی جدید به اصل کمبود برنامه کاربردی در اشاره کرده است. این سخنان کلیشه ای تقریبا از زبان همه مسئولان ورزش از گذشته تا به حال شنیده شده و هرکدام به شکل محترمانه نفر قبلی را متهم به بی برنامه بودن کرده است. امروزنیز همین رویه بر ورزش کشورمان حاکم است.

با رای اعتماد مجلس به محمود گودرزی و با توجه به سابقه علمی وی این گفته ها شدت بیشتری به خود گرفت و پیش بینی کارشناسان بر این واقعیت استوار شد که وزیر جدید تاکید فراوانی بر طراحی برنامه علمی خواهد داشت. اما نکته مهم در این باره این است که وی و برنامه ریزانش بدون داشتن اطلاعات لازم آیا امکان برنامه ریزی را خواهند داشت؟

در جلسه اخیر وزیر ورزش با نمایندگان رسانه های ورزشی که به لحاظ نوع برگزاری با انتقادات زیادی هم همراه بود و برخی رسانه ها معتقد بودند در آن برخی افراد " خودی" اجازه داشتند! خبرنگار ما لزوم تاسیس بانک اطلاعات جامع ورزش را برای برنامه ریزی اصولی مطرح کرد. اکنون و پس از چند روز زمزمه تاسیس این بانک اطلاعات از زبان کیومرث هاشمی به گوش می رسد. خبر خوشحال کننده ای که دغدغه هایی هم به همراه دارد.

نگرانی ها از این جهت است که از این اقدام به شکل شعاری و آن هم در جمعی دانشجویی و علمی بهره برداری لحظه ای شود. تاسیس بانک اطلاعات جامع ورزش یکی از نیازهای ضروری ورزش ایران است که زحمت فراوانی برای اجرایی شدن در پی دارد. تلاشی که غالبا مسئولانی که با امور روزمره طرف هستند از انجامش طفره می روند.

محمود گودرزی

نگرانی ها از این جهت است که از این اقدام به شکل شعاری و آن هم در جمعی دانشجویی و علمی بهره برداری لحظه ای شود. تاسیس بانک اطلاعات جامع ورزش یکی از نیازهای ضروری ورزش ایران است که زحمت فراوانی برای اجرایی شدن در پی  دارد. تلاشی که غالبا مسئولانی که با امور روزمره طرف هستند از انجامش طفره می روند. اما باید باور داشت که طراحی هر برنامه ای بدون داشتن اطلاعات جامع  ممکن نیست. قطعا افرادی که با علم سروکار دارند بیش همه با این واقعیت آشنا هستند.

بنا داشتیم تا طی تماسی با معاون وزارت ورزش و جوانان بیشتر از کم و کیف این اقدام مطلع شویم اما متاسفانه تماس های مکرر ما بی پاسخ ماند! گویا این امری عادی در نزد مسئولان ورزش شده که به محض گرفتن حکم ریاست در اولین اقدام از پاسخگویی به تلفن خود خودداری کنند. پیش از این روابط عمومی وزارت ورزش چنین رویه ای داشت و این کار رفته رفته به سایر مسئولان هم در حال سرایت است.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان