تبیان، دستیار زندگی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های رضا فرجی دانا در باره برخی انتصاب ها در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری قانع نشدند و وی نخستین کارت زرد را از مجلس نهم دریافت کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارت زرد مجلس به دومین وزیر


نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های رضا فرجی دانا در باره برخی انتصاب ها در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری قانع نشدند و وی نخستین کارت زرد را از مجلس نهم دریافت کرد.

فرجی دانا برای پاسخ به سوال ملی 23 نفر از نمایندگان درباره برخی انتصاب ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس حضور یافت، اما پاسخ های وی نمایندگان را قانع نکرد و مجلس وارد رای گیری شد.

فرجی دانا

در این رای گیری از مجموع 240 نماینده حاضر تنها 73 نماینده رای موافق دادند و 149 نماینده رای مخالف و 10 نماینده رای ممتنع دادند.

این سوال ابتدا با حضور فرجی دانا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی شده بود.

محمد رضا باهنر که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس را پس از علی لاریجانی برعهده داشت پس از اعلام این که نمایندگان از توضیحات فرجی دانا قانع نشدند،گفت: ما متاسفیم که در ابتدای کار وزیر علوم، شاهد عدم رضایت نمایندگان از عملکرد وزارت علوم هستیم.

وی افزود: این علامت خوبی نیست، امیدواریم با دقت و درایت بیبشتری این وزارتخانه اداره شود و رای اعتماد نمایندگان به وزیر علوم تثبیت شود.

سید محمود نبویان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر امروز به نمایندگی از 23 نماینده سوال کننده، سوال از فرجی دانا را در صحن علنی مطرح کرد.

فرجی دانا برای پاسخ به سوال ملی 23 نفر از نمایندگان درباره برخی انتصاب ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس حضور یافت، اما پاسخ های وی نمایندگان را قانع نکرد و مجلس وارد رای گیری شد

در این جلسه همچنین ویدئو کلیپی از مراسم 16 آذر امسال که با حضور معصومه ابتکار و فرشاد مومنی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان یکی از اسناد سوال کنندگان پخش شد.

وزیر علوم صبح امروز در جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس نیز شرکت کرد.

فرجی دانا در این جلسه به سوال های مطرح شده در یک ماه اخیر درمورد عملکرد خود در وزارت علوم پاسخ داد.

بخش سیاست تبیان

منبع : تابناک