تبیان، دستیار زندگی
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به تحصیل 120 هزار دانشجویی ایرانی در خارج از کشور، از برگزاری همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور در هفته آینده خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند دانشجوی ایرانی در خارج درس می خوانند


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به تحصیل 120 هزار دانشجویی ایرانی در خارج از کشور، از برگزاری همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور در هفته آینده خبر داد.

دانشجو، دانشگاه

حجت الاسلام ابومحمد مرتضوی ظهر امروز به همراه عباس ملکی - دبیر همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور، در نشستی خبری به جزئیات برگزاری این همایش اشاره کرد.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه این همایش یک روزه 15 دی ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود، ادامه داد: 70 دانشجوی ایرانی خارج از کشور با حضور مسئولان برخی وزارتخانه ها از جمله، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه و بنیاد ملی نخبگان و برخی دستگاههای برگزار می شود.

وی افزود: دانشجویان ایرانی از کشورهای ایتالیا، مالزی، هند، ژاپن، چین، سوئد، آذربایجان، استرالیا، ارمنستان، ترکیه، تاجیکستان، تایلند، پاکستان، نیوزلند، سوریه، انگلیس، ایرلند، مکزیک، اسپانیا، سوئیس، روسیه، فیلیپین، هلند و قاره آفریقا در تعطیلات ژانویه در این همایش حضور می یابند.

به گفته مرتضوی، دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پست دکتری در این همایش شرکت دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور درباره آخرین آمارها از میزان دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، اظهار داشت: هر چند آمار دقیقی از میزان دانشجویان و استادان ایرانی شاغل به تحصیل در سایر کشورها وجود ندارد اما بر اساس آخرین آمار ثبت شده در وزارت علوم، هم اکنون 120 هزار دانشجویی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند.

وی آمار تعداد استادان ایرانی خارج از کشور را نامعلوم اعلام کرد.به گفته مرتضوی، بر اساس آمارها، بین 4 تا 6 میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند.

دانشجویان ایرانی از کشورهای ایتالیا، مالزی، هند، ژاپن، چین، سوئد، آذربایجان، استرالیا، ارمنستان، ترکیه، تاجیکستان، تایلند، پاکستان، نیوزلند، سوریه، انگلیس، ایرلند، مکزیک، اسپانیا، سوئیس، روسیه، فیلیپین، هلند و قاره آفریقا در تعطیلات ژانویه در این همایش حضور می یابند

همچنین عباس ملکی در این باره، اظهار داشت: با توجه به تغییر دولت، فرصتی برای یک گفتمان جدید به وجود آمده است و ایرانیان خارج از کشور مایلند از تحولات داخل کشورشان در زمینه های مختلف مطلع شوند.نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، بر آن شد تا همایشی به منظور ارائه آخرین وضعیت تحولات داخل کشور برای دانشجویان ایرانی ساکن در سایر کشورها، برگزار کند.

به گفته ملکی بیش از 70 درصد دانشجویان ایرانی شرکت کننده در این همایش در دوره های دکتری و پست دکتری تحصیل می کنند.

بخش اجتماعی تبیان

منبع : مهر