تبیان، دستیار زندگی
سایت ESPN در گزارش معرفی ۱۰ بازیکن برتر آسیا نام دو بازیکن ایرانی را نیز گنجانده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قوچان‌نژاد و نکونام در فهرست 10 بازیکن برتر سال آسیا


سایت ESPN در گزارش معرفی 10 بازیکن برتر آسیا نام دو بازیکن ایرانی را نیز گنجانده است.


قوچان نژاد و نکونام

سایت ESPN در گزارشی به معرفی 10 بازیکن برتر آسیا در سال 2013 پرداخته و در این میان نام رضا قوچان‌نژاد بازیکن ایرانی استاندارد لیژ بلژیک و جواد نکونام نیز به چشم می‌خورد.

فهرست 10 بازیکن برتر آسیا از دید این سایت به شرح زیر است:

10- رضا قوچان‌نژاد (ایران، استاندارد لیژ بلژیک)

مهاجم تیزپا حضور خود در تیم ملی را در اواخر سال گذشته شروع کرد اما به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی ایران شناخته شد. مسائل مربوط به گذرنامه شروع فعالیت ملی این بازیکن را در تیم جوانان هلند به تأخیر انداخت اما این انتظار به سود او تمام شد و او توانست با پیوستن به تیم ملی ایران در سال 2013 هشت گل برای کشورش بزند. ایران در آغاز ژوئن در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی تقلا می‌کرد اما بازیکن 26 ساله  در هر سه بازیکن پایانی تیمش مقابل قطر، لبنان و کره‌جنوبی گلزنی کرد تا تیم ملی با راهیابی به برزیل 2014 کشوری با 80 میلیون جمعیت را راهی سرزمین رویاها کند. اگر قوچان‌نژاد در بلژیک بیشتر بایز می‌کرد، می‌توانست سال فوق‌العاده‌ای را برای خودش رقم بزند.

9- شینجی اوکازاکی (ژاپن و ماینز آلمان)

8- عمر عبدالرحمن (امارات متحده عربی و العین)

جواد نکونام نتوانست جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خود کند اما کاپیتان تیم ملی ایران توانست 12 ماه عملکردی بسیار خوب داشته باشد. بازیکن 33 ساله هافبک تمام عیاری که در زمان بازی در لالیگا بود، نیست اما حضوری ثابت در ترکیب تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل داشت.

7- جواد نکونام (ایران و استقلال)

جواد نکونام نتوانست جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خود کند اما کاپیتان تیم ملی ایران توانست 12 ماه عملکردی بسیار خوب داشته باشد. بازیکن 33 ساله هافبک تمام عیاری که در زمان بازی در لالیگا بود، نیست اما حضوری ثابت در ترکیب تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل داشت. در آخرین مسابقه ایران در این دیدارها که هر دو تیم تحت شرایط پرفشار استرس برای راهیابی به جام‌جهانی قرار داشتند، نکونام در رهبری تیمش به حیاتی ترین پیروزی نقشی مقتدرانه بر عهده داشت. شاهزاده پارسی برای استقلال هم بد کار نکرد و به غول‌های تهران کمک کرد تا به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسند.

6- کیم یانگ گوان (کره‌جنوبی و گوانگژو اورگراند چین)

5- یویچیرو کاکیتانی (ژاپن و سرزو اوزاکا)

4- ژنگ ژی (چین و گوانگژو اورگراند)

3- علی عدنان (عراق و رایزسپور ترکیه)

2- منصور فقیریار (افغانستان و اولدنبرگ آلمان)

 1- سون هیونگ مین (کره‌جنوبی و بایرلورکوزن آلمان)

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت ESPN