تبیان، دستیار زندگی
رئیس پلیس راهور در حالی اعلام کرده پرونده تصادفات اتوبوس اسکانیا در دادگاه باز است و سازندگان آن با قید وثیقه آزادند که مدیرعامل شرکت عقاب افشان مدعی است این اتوبوسها منطبق با استانداردهای جهانی است و تاییدیه های لازم را از سازمان استاندارد و پلیس راهور د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف تولید اسکانیای مرگ


رئیس پلیس راهور در حالی اعلام کرده پرونده تصادفات اتوبوس اسکانیا در دادگاه باز است و سازندگان آن با قید وثیقه آزادند که مدیرعامل شرکت عقاب افشان مدعی است این اتوبوسها منطبق با استانداردهای جهانی است و تاییدیه های لازم را از سازمان استاندارد و پلیس راهور دارد!

اسکانیا

سردار اسکندر مومنی گفت: اتوبوس اسکانیا ایراد جدی در سیستم برق‌رسانی دارد و همین عامل منجر به وقوع  آتش‌سوزی این اتوبوس پس از تصادف شده است. ضعف بدنه اتوبوس اسکانیا نیز که در ایران ساخته می‌شود محرز است و از عوامل افزایش مرگ و میرهای حوادث این اتوبوس است. وی با اعلام اینکه این اتوبوس بالاترین میزان کشته را در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای دارد و پلیس در مورد ایرادت فنی آن یقین دارد، تصریح کرد: شرکت عقاب افشان تا بهمن فرصت دارد نواقص این خودرو را رفع کند و در صورت خودداری شماره‌گذاری این اتوبوس متوقف می‌شود.

سردار مومنی با بیان اینکه نواقص اتوبوس اسکانیا به دستگاه قضاء و نهادهای مرتبط اعلام شده افزود: متأسفانه شرکت خودروساز به جای رفع عیب‌های تولیدات خود اعلام کرده که نقص از خودروی تولیدی آنها نیست و عواملی همچون اشتباه راننده، جاده، لاستیک، گاردریل و  غیر منجر به وقوع این حوادث می شود.

این اولین بار نیست که یک اتوبوس اسکانیا فاجعه می آفریند. در آخرین حادثه از تصادفات زنجیره‌ای این خودرو بامداد دوشنبه، تصادف کامیون بنز با اتوبوس اسکانیا در کیلومتر 35 محور سعادت شهر در استان فارس سبب کشته شدن دو تن و زخمی شدن 6 نفر دیگر شد. همچنین  تصادف مرگبار میان اتوبوس اسکانیا، کامیون بنز و سواری سمند در کیلومتر 27 محور سیرجان در استان فارس یک کشته و دو زخمی به جای گذاشت.

شهریور ماه امسال دو دستگاه اتوبوس اسکانیا در اتوبان قم تصادف کردند و 44 تن از سرنشینان آنها جان خود را از دست دادند. این اتوبوس‌ها پس از برخورد، دچار آتش سوزی شدند و تلفات سنگینی به بار آوردند. طی دو سال اخیر، اتوبوس‌های اسکانیا در چند تصادف پرتلفات دیگر نیز درگیر بوده‌اند، از جمله اوایل سال گذشته، تصادف و آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در جنوب ایران باعث کشته شدن چهارده سرنشین آن شد و پاییز سال گذشته نیز، 26دانش آموز که سرنشین یک دستگاه اتوبوس اسکانیا بودند در یک تصادف جان خود را از دست دادند که نقص فنی عامل این تصادف عنوان شد.

در آخرین حادثه از تصادفات زنجیره‌ای این خودرو بامداد دوشنبه، تصادف کامیون بنز با اتوبوس اسکانیا در کیلومتر 35 محور سعادت شهر در استان فارس سبب کشته شدن دو تن و زخمی شدن 6 نفر دیگر شد. همچنین  تصادف مرگبار میان اتوبوس اسکانیا، کامیون بنز و سواری سمند در کیلومتر 27 محور سیرجان در استان فارس یک کشته و دو زخمی به جای گذاشت

در همین رابطه چندی پیس عبدالله اکبری راد مدیرعامل شرکت عقاب افشان اعلام کرده بود: 7 مدل خودرو زیر نظر شرکت اسکانیای سوئد در کشورمان تولید می شود اما با توجه به تحریم ها تمامی قطعات با نظر مهندسان سوئدی وارد کشور شده و پس از طراحی و ساخت اتاق، قطعات بر روی محصولات اسکانیا نصب می شود. ما اتوبوس ها را بر اساس الزامات قانونی تولید و به بازار عرضه می کنید. این اتوبوس ها منطبق با استانداردهای جهانی است و تاییدیه های لازم را از سازمان استاندارد و پلیس راهور دارد.

بخش اجتماعی تبیان

منبع : خبرآنلاین