تبیان، دستیار زندگی
شنای ایران برای جبران عقب ماندگی هایش به حمایت نیاز دارد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خسرو امینی:شنا در بیم و امید  قرار دارد


شنای ایران برای جبران عقب ماندگی هایش به حمایت نیاز دارد.


خسرو امینی کارشناس شنا و واتر پلوی ایران در خصوص وضعیت این روزهای این دو رشته به خبرنگار تبیان گفت: وضعیت امروز شنا پس از انتخاب آقای رضوانی از دو جهت قابل بررسی است. ابتدا ما باید قابلیت های فردی رئیس را ارزیابی کنیم. رضوانی در پنج دوره مسابقات آسیایی واتر پلو حضور داشته که سه دوره اش را با کاپیتانی آن سپری کرده است. به عبارتی ایشان بیش از 17 تا 18 سال در سطح قهرمانی حضوری جدی داشته است.

امینی

او در جوانی از شنا آمده است و دوره درخشان قهرمانی داشته است. هم اکنون هم شنیده ام که دکترای تربیت بدنی را طی می کند. چند سالی در حوزه معاونت قهرمانی کار کرده و دوسال هم دبیر فدراسیون بوده است. این سابقه عالی است. نه شنا بلکه در هر رشته ای این سابقه را می پسندند. در بخش اجرایی او در زمان بدی مصدر کار شده است. علاوه بر مشکلات بودجه ای او با بدهی های سنگین از مدیریت های قبلی روبروست. آیا در وزارت ورزش که خودش هم با مشکل بودجه روبروست اراده ای برای یاری رضوانی وجود دارد؟ همه فدراسیون ها از نداری می نالند. نمی خواهم از چیزی حرف بزنم که از بی اطلاع هستم. اما آیا رضوانی می تواند برای روزهای خوب شنا درآمدسازی هم بکند؟

اگر نتواند و حمایت نشود با مشکلات سخت مواجه خواهد شد. ما مسابقات آسیایی را در پیش داریم و حداقل در واترپلو باید نتیجه لازم را بگیریم. مجموعا من رییس جدید را بهتر از نفرات قبلی می بینم. شنا با تغییرات پی در پی دچار مشکلات زیادی شده است.

خبر دارم که گروهی از دوستان و همدوره های رضوانی کمک کار او هستند. احمد یاقوتی به عنوان یک چهره قدیمی و کار بلد به این مجموعه اضافه شده و این ها مایه امیدواری است. به نظرم اگر از لحاظ مالی فدراسیون مشکلات خود را حل کند و حامی مالی پیدا شود آینده خوبی خواهیم داشت.

به نظرم اگر از لحاظ مالی فدراسیون مشکلات خود را حل کند و حامی مالی پیدا شود آینده خوبی خواهیم داشت.

مساعدت درخصوص واگذاری مجموعه 9 دی کمک بزرگی به شناست که باید این را امتیاز خوبی ارزیابی کنیم. البته کمبود بودجه باعث شده تا در واتر پلو ما مربی خارجی خوبی را از دست بدهیم. این مربی کسی است که الان چینی ها دنبال او هستند. در بخش شنا ما مربیان داخلی خوبی داریم که در این شرایط می توانند کار را به سرانجام برسانند. به نظرم مربیان ایرانی بخش شنا توانایی بیشتری نسبت به همتایان خود در واترپلو دارند و ما مشکل کمتری در شنا نسبت به واتر پلو داریم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان