تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا رودکی کاپیتان سابق تیم ملی جودوی ایران قصد بازگشت به دنیای قهرمانی را دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رودکی: جودو منتظر اتفاق خوب است


محمدرضا رودکی کاپیتان سابق تیم ملی جودوی ایران قصد بازگشت به دنیای قهرمانی را دارد.


او در این باره گفت: جودوی ایران یکی از رشته هایی است که در چند سال اخیر با افت بسیار شدیدی مواجه شده و به غیر از مدال هایی که گاهی در برخی تورنمنت ها به دست می آید، ورزشکاران این رشته در سایر مسابقات ناکام بوده اند که این موضوع باعث شده جایگاه آنها در رده بندی فدراسیون جهانی جودو نیز با سقوط مواجه شود. قطعاً با ناکامی هایی که باعث شده جودوی ایران پیشرفت نکند، باید یک اتفاق خوبی بیفتد تا از این وضعیت بحرانی نجات پیدا کنیم. در چند سال اخیر نه مدال آوری صورت گرفته است و نه سرمایه گذاری خوبی روی جودوکاران انجام شده است و این رشته بیشترین آسیب را دیده است.

جودو

متاسفانه نه تماسی برقرار می شود و نه دیداری صورت می گیرد.  بیشتر حاشیه درست شده است تا این که شرایط بهتری برای ما فراهم شود! فکر می کنم بیشتر دوست دارند تا امثال من جودو را کنار بگذارند. اما باید بگویم که من با قدرت به فعالیتم در جودو ادامه خواهم داد و دوباره به موفقیت می رسم. متاسفانه در این چند وقت جودو اتفاقات خوبی را شاهد نبوده و خیلی از جودوکاران ایرانی را فراری داد تا به کشورهای دیگر پناه ببرند! ما در چند سال اخیر جودوکاران مختلفی را از دست داده ایم که به کشورهایی مثل لبنان، آلمان و هلند رفته اند و فکر می کنم دلیل این موضوع ضعف مدیریتی است و عدم سرمایه گذاری روی جودوکاران با استعداد.

من هم پیشنهاد داشته ام اما به دلیل شرایطی که داشتم، اصلاً تصمیم به رفتن از ایران نگرفته ام. با این حال این ورزشکارانی که رفته اند، پشتوانه های بسیار خوبی برای جودوی ایران بوده اند که رفتن آنها به ضرر ما تمام شد. برخلاف برخی که تغییر قوانین را عامل نا کامی جودو می دانند من می گویم اگر تغییر قوانینی بوده، برای همه دنیا بوده است نه فقط برای ما. ما در زمان مدیریت آقای درخشان به وضعیت خوبی رسیده بودیم و سرمایه گذاری بلند مدتی در جودو انجام شده بود و در زمان آقای امینی هم یک مربی ایتالیایی برای تیم ملی انتخاب شد که بسیار خوب با بچه ها کار می کرد و اردوهای مشترک بسیار خوبی برگزار شد که باعث شد ما حتی به مقام دومی آسیا دست پیدا کنیم اما بعد از آن باز هم تغییرات مختلف در فدراسیون جودو باعث شد که افت کنیم و به وضعیت فعلی برسیم.

من هم پیشنهاد داشته ام اما به دلیل شرایطی که داشتم، اصلاً تصمیم به رفتن از ایران نگرفته ام.

در حال حاضر ما حتی یک تیم کامل هم نداریم و در تورنمنت های اخیری هم که شرکت کرده ایم به نتیجه خوبی نرسیده ایم اما با این حال امیدواریم که اتفاقات خوبی برای جودو بیفتد و ما به شرایطی که مدنظر همه علاقه مندان به این رشته است دست پیدا کنیم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان