تبیان، دستیار زندگی
بازیکن اسبق پرسپولیس از دلایل عدم طراوت در فوتبال ایران می گوید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابوالقاسم پور:فوتبال نتیجه گرا طراوت ندارد


لیگ برتر فوتبال شادابی لازم را ندارد. این مهم چند دلیل دارد که باید به آن پرداخت.


بهنام ابوالقاسم پور بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص عدم طروات بازی های لیگ طی هفته های جاری به خبرنگار تبیان گفت: فوتبال ایران در رده باشگاهی با وجود نتیجه گیری تیم های پرطرفداری مثل پرسپولیس و استقلال طراوت و شادابی لازم را ندارد. این امر باعث شده تا ما با سکوهای خالی در ورشگاه ها روبرو باشیم. این بحث از چند منظر قابل بررسی است. به نظرم این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که طرفداران هم مثل مدیران نتیجه گرا شده اند و خواسته و ناخواسته تیم ها به این سمت می کشانند.

ابوالقاسم پور

قبل از فقط مدیران دنبال برد بودند تا به این ترتیب جایگاه خود را حفظ کنند. این فشار اکنون از روی سکو به تیم ها به ویژه پرسپولیس و استقلال وارد می شود. به این ترتیب این دو تیم ناخودآگاه دست از انجام بازی زیبا بر می دارند و رو به سوی نتیجه گیری به هر ترتیب می آورند.

فشارهای موجود به شدت بخش فنی دوتیم را آماج حملات خود قرار داده است. عدم ثبات در کار مدیریت مشکلات مالی همه و همه دست به دست داده تا تیم ها تمرکز لازم را نداشته باشند. در این بین گمان می کنم پرسپولیس طراوت بیشتری نسبت به استقلال دارد که آن هم به دلیل حضور چند بازیکن جدید مثل خلعتبری ، مسلمان ، صادقیان و حاتمی است.

البته این طراوت هم در همه بازیها نیست و گاهی به چشم می آید. به نظرم علاوه بر این ما در بخش فنی هم دچار مشکل هستیم. می دانم مربیان بزرگ چون دایی و قلعه نویی نهایت تلاش خود را می کنند اما آنها نیز نمی توانند همه هوش و حواس خود را به امور فنی معطوف کنند و ناچار هستند کارهایی انجام دهند که در شرح وظایف آنها هم نیست.

از سوی دیگر برخی بازیکنان با استفاده از فرصت و مشکلات موجود با گوش نکردن به حرف مربی کار را سخت تر هم می کنند و من در این باره برای مربیان غصه می خورم.

اگر امکانات و ابزار لازم بود می دانم دایی و قلعه نویی کسی نیستند که جلوی بازیکن کم بیاورند . اما مشکلات موجود تمرکز همه را به هم زده است

اگر امکانات و ابزار لازم بود می دانم دایی و قلعه نویی کسی نیستند که جلوی بازیکن کم بیاورند . اما مشکلات موجود تمرکز همه را به هم زده است. به نظرم با وجود همه این مشکلات شرایط خوبی فراهم است تا بازیکنان با انگیزه لازم تلاش و کوشش بیشتری داشته باشند و تماشاگران را راضی کنند. بازیکنان تیم های مدعی باید آگاه باشند که پیروزی های نزدیک با رقابت سختی که وجود دارد بسیار شکننده است و هر لحظه ممکن در یک بازی کار پیچیده شود. تجربه نشان داده با اولین گره در کار اوضاع به هم می ریزد که تیمی که برای قهرمانی بازی می کند باید با این واقعیت ها آشنا باشد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان