تبیان، دستیار زندگی
تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی با برگزاری 3 مسابقه شناخته می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملاقات استقلال - ملوان؛ در جام حذفی


تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی با برگزاری 3 مسابقه شناخته می‌شوند. استقلال در تهران به مصاف ملوانی می‌رود که در اندیشه شکستن طلسم است. مس در کرمان با تنها باقیمانده لیگ دسته دوم دیدار می‌کند و تراکتورسازی برای خروج از بحران نتیجه‌گیری، روز سختی را برابر نفت در مسجد سلیمان پیش‌رو دارد.


استقلال و ملوان

مرحله یک‌هشتم نهایی بیست و ششمین دوره از رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور عصر فردا یکشنبه با برگزاری 3 دیدار به پایان می‌رسد که چهار تیم لیگ برتری برابر دو تیم دسته اولی به میدان می‌روند و در پایان این بازی‌ها حریفان ذوب‌آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان و راه‌آهن سورینت در مرحله بعدی مشخص می‌شود که به اختصار به این دیدارها اشاره می‌کنیم.

مس کرمان - نفت امیدیه

تیم فوتبال مس کرمان که به لطف متوقف کردن تراکتورسازی در خانه و شکست فجر برابر سپاهان، بالاخره از قعر جدول لیگ برتر نجات یافت، قطعا شانس اندکی برای آسیایی شدن از لیگ دارد، به همین دلیل سعی می‌‎کند از مسیر آسانی که در جام حذفی دارد، برای رسیدن به آسیا استفاده کند.

کرمانی‌ها که در مرحله گذشته برابر تیم دسته دومی شهرداری دزفول به برتری 3 بر یک رسیدند، در صورت پیروزی برابر نفت امیدیه در خانه که تیمی دسته دومی است، در مرحله بعد به مصاف تیم دسته اولی صنعت نفت آبادان می‌روند و این یعنی با سه پیروزی در جام حذفی برابر تیم‌های دسته اولی و دومی شانس رسیدن به جمع 4 تیم پایانی این جام را خواهند داشت.

البته تیم نفت امیدیه هم که در مرحله قبل مقابل صبا در قم به پیروزی یک بر صفر رسید، تیمی که هدایت آن برعهده محمد مایلی‌کهن بود، برای ادامه شگفتی‌سازی‌های خود در این جام، به فکر برتری برابر مس است تا به عنوان تنها تیم دسته دومی فوتبال ایران، به جمع 8 تیم برتر جام حذفی صعود کند.

استقلال تهران - ملوان بندرانزلی

آخرین رویارویی استقلال و ملوان در مسابقات جام حذفی به دو فصل پیش باز می‌گردد، یعنی روز 12 خردادماه سال 1390، جایی‌که ملوان توانست با برتری 2 بر یک مقابل استقلال، به دیدار فینال راه یابد، آنهم درحالیکه هادی تامینی مدافع این تیم گیلانی در دقیقه 70 از زمین اخراج شد. روز یکشنبه و کمتر از دو سال از آن بازی، بار دیگر این دو رقیب سنتی در جام حذفی، برابر هم صف آرایی کردند.

تیم استقلال که به لطف بردهای ناپلئونی خود در مسابقات لیگ، به رده دوم جدول صعود کرده است، در کنار چشم دوختن به قهرمانی در لیگ برتر، قصد قهرمانی در این جام را هم آنهم بعد از 5 سال دارد. این تیم آبی‌پوش در صورت پیروزی مقابل ملوان، در مرحله بعد به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود و در مرحله نیمه‌نهایی هم با یکی از سه تیم مس کرمان، نفت امیدیه و یا صنعت نفت آبادان روبرو خواهد شد، پس می‌تواند از مسیر نسبتا آسانی که در جدول جام حذفی قرار گرفته، برای رسیدن به فینال و در نهایت قهرمانی استفاده کند.

شاگردان قلعه‌نویی که این روزها به خاطر بازی‌های نه چندان قابل قبول، مورد انتقاد اهالی فوتبال هم قرار دارند و به نوعی تماشاگران را از سکوها فراری داده‌اند، در صورت کسب پیروزی دلچسب برابر ملوان و صعود به مرحله بعدی، با هواداران خود آشتی خواهند کرد و با انگیزه بهتری مسابقات لیگ را ادامه خواهند داد اما شکست در این بازی، آنها را در دیدارهای لیگ دچار مشکل خواهد کرد.

استقلال - ملوان

اما ملوانی‌ها که این روزها به خاطر تغییرات مدیریتی، از نظر مالی در شرایط مطلوبی قرار دارند، هرچند بازی گذشته خود را در خانه به پرسپولیس واگذار کردند، اما یکی از بهترین‌ تیم‌های دو ماه اخیر فوتبال ایران بوده‌اند، به همین دلیل برای پیروز شدن مقابل استقلال و خلق یک شگفتی دیگر در این جام به ورزشگاه آزادی می‌آیند.

البته دیدار با سرخابی‌ها در ورزشگاه آزادی برابر ملوان زیاد خوش یمن نیست. آنها در نیم فصل نخست لیگ در ورزشگاه آزادی با نتایج مشابه یک بر صفر بازی را به استقلال و پرسپولیس واگذار کردند و فصل گذشته نیز با 6 گل در همین ورزشگاه مقابل پرسپولیس در رقابتهای جام حذفی مغلوب شدند. قطعا صعود از آزادی به مرحله یک‌چهارم نهایی، نتیجه بسیار خوب برای شاگردان اسکوچیچ خواهد بود و ضمن شکستن طلسم جام حذفی، روزهای بسیار خوبی را در آینده برای این تیم رقم خواهد زد.

هاشم بیک‌زاده و بوبکر کبه از تیم استقلال و امیرحسین فشنگچی هم از تیم ملوان به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نخواهند داشت.

نفت مسجد سلیمان - تراکتورسازی تبریز

پایان همکاری با مجید جلالی و انتخاب علی کریمی به عنوان سرمربی؛ این مهمترین حاشیه و شایعه‌ای که از باشگاه تراکتورسازی تبریز به گوش می‌رسد که قطعا ماحصل نتایج اخیر این تیم در لیگ برتر و سقوطش از رده اول به رده پنجم است.

در این شرایط پیروزی برابر نفت آنهم در مسجد سلیمان، نتیجه‌ای که می‌تواند به بحران نتیجه‌گیری و شایعه تغییرات در کادر فنی تیم تراکتورسازی تبریز پایان بخشد اما شکست برابر تیم دسته اولی نفت مسجد سلیمان حاشیه‌های پیرامون تیم تراکتورسازی را بیشتر کرده و ممکن است باعث تغییرات در کادرفنی دومین تیم تبریزی در کمتر از یک هفته شود.

در سوی دیگر میدان تیم نفت مسجد سلیمان قرار دارد، تیمی که در رده هشتم گروه "ب" لیگ دسته اول قرار داشته و از 11 بازی گذشته خود در این مسابقات تنها 14 امتیاز بدست آورده است. این تیم که در مرحله قبلی جام حذفی برابر سایپا پیروز شده است، در صورت پیروزی برابر تراکتورسازی با استفاده از امتیاز میزبانی، دومین تیم دسته اولی لقب می‌گیرد که به جمع 8 تیم برتر این جام صعود کرده است.

تیم برنده دیدار نفت مسجد سلیمان و تراکتورسازی تبریز در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مصاف تیم راه‌آهن سورینت خواهد رفت.

برنامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

یکشنبه - 08/10/92

* مس کرمان - نفت امیدیه، ساعت 14:15، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

* استقلال تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 14:25، ورزشگاه آزادی

* نفت مسجد سلیمان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15، ورزشگاه الغدیر اھواز

دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی هم به شرح زیر است:

* ذوب‌آهن اصفهان - برنده دیدار استقلال با ملوان بندر انزلی

* صنعت نفت آبادان - برنده دیدار مس کرمان با نفت امیدیه

* راه‌آهن سورینت - برنده دیدار نفت مسجد سلیمان با تراکتورسازی تبریز

* فولادخوزستان - پرسپولیس تهران

در زیر اشاره‌ای گذرا به 25 فینال گذشته مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های شده است:

سال 1355: ملوان بندرانزلی 4 - تراکتورسازی تبریز یک

سال 1356: استقلال تهران 2 - هما تهران صفر

سال 1365: خیبر خرم آباد صفر - ملوان بندرانزلی 2

سال 1366: پرسپولیس تهران یک - ملوان بندرانزلی صفر

سال 1367: شاهین اهواز 5 - ملوان بندرانزلی 3

سال 1369: ملوان بندرانزلی صفر - استقلال تهران صفر (ملوان در ضربات پنالتی به پیروزی 6 بر5 رسید)

سال 1370: پرسپولیس تهران 2 - ملوان بندرانزلی یک

سال 1372: سایپا تهران یک - جنوب اهواز یک (سایپا به علت گل زده در خانه حریف به پیروزی رسید)

سال 1373: تراکتورسازی تبریز یک - بهمن تهران 2

سال 1374: استقلال تهران 5 - برق شیراز یک

فصل 75 - 1374: برق شیراز یک - بهمن تهران یک (در ضربات پنالتی برق شیراز به پیروزی 3 برصفر رسید)

فصل 78 - 1377: پرسپولیس تهران 2 - استقلال تهران یک

فصل 79 - 1378: بهمن تهران یک - استقلال تهران 3

فصل 80 - 1379: فجر شهید سپاسی شیراز 3 - ذوب آهن اصفهان یک

فصل 81 - 1380: استقلال تهران 4 - فجر شهید سپاسی شیراز 3

فصل 82 - 1381: ذوب آهن اصفهان 4 - فجر شهید سپاسی شیراز 4 (در ضربات پنالتی ذوب آهن به پیروزی 4 بر3 رسید)

فصل 83 - 1382: استقلال تهران 2 - سپاهان اصفهان 5

فصل 84 - 1383: صبا تهران 2 - ابومسلم مشهد 2 (در ضربات پنالتی صباباتری به پیروزی 4 بر 2 رسید)

فصل 85 - 1384: سپاهان اصفهان 2 - پرسپولیس تهران 2 (در ضربات پنالتی سپاهان به پیروزی 4 بر 2 رسید)

فصل 86 - 1385: صباباتری تهران صفر - سپاهان اصفهان 4

فصل 87 - 1386: استقلال تهران 3 - پگاه گیلان یک

فصل 88 - 1387: ذوب آهن اصفهان 5 - راه آهن شهرری 2

فصل 89 - 1388: پرسپولیس تهران 4 - فولادگستر تبریز یک

فصل 90-1389: پرسپولیس تهران 4 - ملوان بندرانزلی 3

فصل 91-1390: پرسپولیس تهران 2 (یک)- سپاهان اصفهان 2 (4)

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر