تبیان، دستیار زندگی
پنج بازی عرضه ‌شده در سایت Verigames به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی کاربر یک معما را حل می ‌کند و به مرحله بالاتر می ‌رود، در واقع یک معادله ریاضی را حل کرده که با استفاده از آن می ‌توان معایب نرم‌افزار موردنظر را که می‌ تواند مورد سوء استفاده در حملات
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با این بازی کارمند آمریکا شوید!


پنج بازی عرضه ‌شده در سایت Verigames به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی کاربر یک معما را حل می ‌کند و به مرحله بالاتر می ‌رود، در واقع یک معادله ریاضی را حل کرده که با استفاده از آن می ‌توان معایب نرم‌افزار موردنظر را که می‌ تواند مورد سوء استفاده در حملات سایبری قرار گیرد، شناسایی کرد.


بازی امریکا

امروزه بازی های آنلاین علاوه بر سرگرمی، به یک ابزار قوی برای اِعمال قدرت نرم و همچنین معرفی و ترویج فرهنگ یک کشور در دیگر کشورها تبدیل شده است. بازی صنعتی است که علاوه بر تولید قدرت نرم و جاسوسی، به تنهایی سالانه ده ها میلیارد دلار سودآوری دارد و مانند دیگر محصولات فرهنگی پاپ، مردم متوجه تاثیر بازی ها بر ژانرهای فیلم و موسیقی شده اند.

در این راستا و به گزارش سایت wired، مرکز پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون (DARPA) با استفاده از یک ترفند جدید به شناسایی افراد مستعد در زمینه فعالیت‌ های سایبر می ‌پردازد و این ترفند، چیزی نیست جز یک سایت بازی‌های آنلاین. Flow Jam یکی از بازی‌رهایی است که مرکز پروژه ‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون به طور آنلاین ارائه کرده است.

مرکز دارپا (سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا) مدتی است یک سایت بازی‌ های آنلاین به نام Verigames راه‌ اندازی کرده است. دارپا مدعی است این سایت بازی آنلاین، در شناسایی نواقصی که در نرم‌ افزارهای تجاری مورد استفاده ارتش، دولت و سایر سازمان‌ های آمریکا موجود است، کاربرد دارد. در واقع برنامه موسوم به CSFV که از سوی دارپا ارائه شده، شامل بازی‌ هایی است که به طور هم ‌زمان نرم ‌افزارهای c و جاوا را اجرا می ‌کند و طی فرآیندی مشخص می ‌کند که آیا آن نرم‌ افزار دچار عیب و نقصی هست که به طور بالقوه مورد استفاده حملات سایبری قرار بگیرد یا خیر. این در حالی است که شیوه مرسوم بررسی معایب و نواقص نرم‌ افزارها توسط مهندسان و متخصص آموزش‌دیده انجام می‌شود که شیوه بسیار هزینه ‌بر و کُندی است. اما دارپا معتقد است که با استفاده از توانایی و استعداد هزاران کاربر اینترنت، فراینده بررسی معایب نرم‌افزارها را می‌توان با هزینه بسیار کمتر و با سرعت بسیار بیشتر نسبت به فرآیندهای رسمی انجام داد.

پنج بازی عرضه ‌شده در سایت Verigames به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی کاربر یک معما را حل می ‌کند و به مرحله بالاتر می ‌رود، در واقع یک معادله ریاضی را حل کرده که با استفاده از آن می ‌توان معایب نرم‌افزار موردنظر را که می‌ تواند مورد سوء استفاده در حملات سایبری قرار گیرد، شناسایی کرد

پنج بازی عرضه ‌شده در سایت Verigames به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی کاربر یک معما را حل می ‌کند و به مرحله بالاتر می ‌رود، در واقع یک معادله ریاضی را حل کرده که با استفاده از آن می ‌توان معایب نرم‌افزار موردنظر را که می‌ تواند مورد سوء استفاده در حملات سایبری قرار گیرد، شناسایی کرد.

بازی امریکا

از دیگر سو سازمان NSA در شکار فعالیت ‌های تروریستی، جاسوسان آمریکایی و بریتانیایی به بازی‌های آنلاین مانند World of Warcraft نفوذ کردند و آنها را به عنوان زمین‌های حاصلخیزی برای جمع آوری اطلاعات در نظر گرفته اند. در برخی اسناد لو رفته این سازمان به طور خاص به بازی World of Warcraft، بازی زندگی دوم و ایکس باکس زنده به عنوان اهداف بالقوه برای جاسوسی، ردیابیID، ردیابی محل، و دیگر فعالیت‌های ضد تروریستی اشاره شده است. این اسناد همچنین نشان می ‌دهد که سازمان‌ های جاسوسی، بازی ‌های آنلاین را برای استخدام خبرچینان مورد استفاده قرارداده ‌اند.

"درو دین" مدیر برنامه ‌ریزی دارپا در این باره می ‌گوید: "ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر معادلات و محاسبات سخت ریاضی را به بازی‌های معمایی جذاب و مفرح تبدیل کنیم، بازیگران آنلاین می‌توانند آنها را حل کنند. با استفاده از هوش و ذکاوت گستره وسیعی از بازیگران آنلاین، ما امیدواریم تا بار کاری فراوانی را که هم‌اینک بر دوش تحلیلگران امنیت شبکه است، کم کنیم و به طور اساسی فرآیند بررسی رسمی نرم‌ افزارها را بهبود ببخشیم." گفتنی است در سایت مذکور، فقط افراد بالای 18 سال می ‌توانند در بازی مشارکت کنند.

تایمز، گاردین و پروپابلیکا خبر دادند که سازمان امنیت ملی آمریکا NSA و آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده CIA در حال جاسوسی از میلیون‌ ها افرادی هستند که در سراسر جهان از بازی آنلاین World of Warcraft and Second Life استفاده می‌ کنند

انتشار این خبر هم ‌زمان با افشای جاسوسی آمریکا از بازی‌ های رایانه ‌ای قابل تامل است. چندی پیش نشریات نیویورک تایمز، گاردین و پروپابلیکا خبر دادند که سازمان امنیت ملی آمریکا NSA و آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده CIA در حال جاسوسی از میلیون‌ ها افرادی هستند که در سراسر جهان از بازی آنلاین World of Warcraft and Second Life استفاده می‌ کنند. باید توجه داشت که بازی به یک رسانه تاثیرگذار برای تبادل فرهنگی، تبدیل شده است. همانطور که سازندگان بیشتری از نقاط مختلف جهان وارد این صنعت نوظهور می شوند، بازیکنان نیز فرصت تجربه فرهنگ های مختلف، و در عین حال لذت از بازی های فوق العاده را کسب می کنند!

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: مشرق / خبر فارسی / ویکیپدیا

مطالب مرتبط:

جنگ نرم با سلاح غذایی!