تبیان، دستیار زندگی
شرکت موتورولا در تبلیغ گوشی موتو ایکس در نشریه Wired، ترتیبی داده است که کاربر بتواند با اشاره روی رنگ‌های زیر گوشی در تبلیغ، رنگ گوشی را تغییر بدهد! چندی پیش هم نوکیا تبلیغی برای گوشی لومیا 920 ساخت که در آن به طور خنده داری طرفداران سامسونگ و اپل را دست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کار تبلیغاتی جالب موتورولا


شرکت موتورولا در تبلیغ گوشی موتو ایکس در نشریه Wired، ترتیبی داده است که کاربر بتواند با اشاره روی رنگ‌های زیر گوشی در تبلیغ، رنگ گوشی را تغییر بدهد! چندی پیش هم نوکیا تبلیغی برای گوشی لومیا 920 ساخت که در آن به طور خنده داری طرفداران سامسونگ و اپل را دست می اندازد!

کار تبلیغاتی جالب موتورولا

معمولا انتظار نداریم که آگهی چاپ‌شده در یک نشریه کاغذی بتواند جنبه تعاملی با خواننده‌اش پیدا کند، تغییر کند و یا جلوه‌های بصری پویایی را بشود در آن اعمال کرد. ما انتظار داریم که آگهی منتشرشده در یک نشریه یک عکس و متن ثابت باشد، نه بیشتر.

اما شرکت‌های بزرگ هر چند وقت یک بار با استفاده از فناوری‌هایی، آگهی‌های متفاوتی در نشریات درج می‌کنند.

در تازه‌ترین مورد، شرکت موتورولا در تبلیغ گوشی موتو ایکس در نشریه Wired، ترتیبی داده است که کاربر بتواند با اشاره روی رنگ‌های زیر گوشی در تبلیغ، رنگ گوشی را تغییر بدهد!

علیرغم این ترفندها، فروش موتو ایکس چندان بالا نیست، در سه ماهه سوم سال 2013 این گوشی 500 هزار دستگاه فروش داشت که در مقایسه با فروش میلیونی گلکسی اس 4 یا آی‌فون 5S اصلا زیاد نیست

برای این کار از کاغذ پلی‌کربنات، باتری‌های لیتیومی، لامپ LED و مدارهای الکتریکی استفاده شده است، حاصل کار یک صفحه شده که ضخامتش فقط اندکی از ضخامت یک صفحه معمولی بیشتر است.

به این ترتیب 153 هزار مشترک مجله Wired در نیویورک و شیکاگو می‌توانند، رنگ‌های مختلفی به عکس گوشی موتو ایکس بدهند.

با این کار موتورولا می‌خواهد روی یکی از ویژگی‌ها برتر گوشی‌اش، یعنی امکان شخصی‌سازی و انتخاب رنگ دلخواه در هنگام سفارش آنلاین تأکید کند.

کار تبلیغاتی جالب موتورولا

علیرغم این ترفندها، فروش موتو ایکس چندان بالا نیست، در سه ماهه سوم سال 2013 این گوشی 500 هزار دستگاه فروش داشت که در مقایسه با فروش میلیونی گلکسی اس 4 یا آی‌فون 5S اصلا زیاد نیست. البته شاید توزیع جهانی محدود گوشی هم یک عامل میزان فروش نسبتا پایین متو ایکس باشد.

آگهی خنده‌داری که در آن نوکیا طرفداران سامسونگ و آی‌فون را دست انداخته است چندی پیش هم نوکیا تبلیغی برای گوشی لومیا 920 ساخت که در آن به طور خنده داری طرفداران سامسونگ و اپل را دست می اندازد!

کار تبلیغاتی جالب موتورولاکار تبلیغاتی جالب موتورولا

این ویدئو یک مراسم عروسی را نشان می‌دهد که در آن فن‌بوی اپل از کسی که گلکسی در دست دارد می‌خواهد که از جلوی مسیر با گوشی عظیمش سد نکند تا او بتواند عکس بگیرد. عروسی خیلی زود به میدان جنگ طرفداران اپل و سامسونگ تبدیل می‌شود.

در این میان تنها آدم‌های عاقل دو خدمتکار هستند که با لومیا 920 خود خوشحالند و نگاه عاقل اندر سفیه دارند!

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: یک پزشک