تبیان، دستیار زندگی
این روزها که دیگر تقریبا رایانه ها جای قلم و کاغذ را گرفته اند، مهارت تایپ و سرعت در آن یکی از لازمه های کاری بسیاری از کاربران است و حتی تایپ کلمات بیشتر در یک دقیقه به معنی پول بیشتر برای برخی از کاربران است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش تایپ ده انگشتی


این روزها که دیگر تقریبا رایانه ها جای قلم و کاغذ را گرفته اند، مهارت تایپ و سرعت در آن یکی از لازمه های کاری بسیاری از کاربران است و حتی تایپ کلمات بیشتر در یک دقیقه به معنی پول بیشتر برای برخی از کاربران است. در این جا است که سرعت بخشیدن به مهارت تایپ یکی از مهمترین ملزومات کار با رایانه محسوب می شود.

مهارت تایپ یکی از مهارتهای پایه رایانه است و در حالی که همه کاربران به نوعی توانایی تایپ کردن با رایانه را به خوبی میدانند، اما سرعت تایپ یکی از مهمترین فاکتورها برای کاربران رایانه است.

آموزش تایپ ده انگشتی

در حالی که برخی از آموزشگاه های علوم رایانه ای، آموزش این مهارت را به عنوان یک مهارت پایه در سر فصلهای خود دارند و همچنین نرم افزارهای آموزشی برای این منظور در بازار وجود دارد، اما وب سایتهایی نیز هستند که به شکل رایگان و روشهای ابتکاری و خلاقانه سعی در بهبود سرعت تایپ کاربران دارند. در اینجا شما را با چند نمونه از این وب سایتها آشنا می سازیم.

TypingWeb

آموزش تایپ ده انگشتی

این وب سایت یکی از با سابقه ترین نمونه ها و شناخته شده ترین آنها در حوزه آموزش تایپ است. در اینجا میتوانید بعد از ساختن یک حساب کاربری جدید، هر کدام از سطوح آموزشی را از مبتدی تا پیشرفته انتخاب کنید و یا سرفصلهای ویژه را امتحان کنید.

در این وب سایت هر کدام از ردیف کلیدها بر روی صفحه کلید درس و سرفصل مربوط به خود را دارد. نکته جالب در خصوص این وب سایت این است که در حین آموزش تشخیص میدهد که شما در کدام قسمت از صفحه کلید دچار مشکل تایپ هستید و بر همان اساس دروسی مخصوص به این قسمتها برای شما تدوین میکند.

کاربران در هر سطحی از مهارت تایپ، می توانند با مراجعه به این وب سایت ها مهارت خود را در تایپ به معرض آزمون گذاشته و به بهبود سرعت تایپ خود کمک کنند

این وب سایت تمرینات متفاوتی را برای سطوح مختلف تدوین میکند. در ابتدا با کلمات و ترکیبات ساده شروع میکند تا چگونگی حرکت انگشتان بر روی صفحه کلید و جایگاه کلیدها برای کاربر مشخص شود و در سطوح پیشرفته تر جملات بلند و پاراگرافهای طولانی را در اختیار کاربران میگذارد.

TypeDown

آموزش تایپ ده انگشتی

این وب سایت در اساس در قالب یک بازی طراحی شده است که کاربر باید در آن اقدام به تایپ کلمات و ترکیباتی کند که در حال حرکت هستند. کلمات و ترکیبات از پایین به بالا حرکت میکنند و قبل از انکه ستون کلمات به بالای صفحه برسد، کاربر باید با تایپ هر کلمه آن را حذف کند.

هرچند این وب سایت با وب سایت قبلی یعنی TypingWeb از لحاظ ساخت آموزشی متفاوت و کمتر حرفه ای است، اما در واقع با ساختار بازی مانند خود، تاثیر به سزای در سرعت بخشیدن به تایپ در حالت ناخودآگاه دارد.

Typeracer

آموزش تایپ ده انگشتی

این وب سایت نیز مانند TypeDown در قالب یک بازی سعی در آموزش و بهبود سرعت تایپ دارد. اما در اینجا یک رقابت نیز در میان است. در اینجا شما با تایپ خود پشت فرمان خودرویی هستید که هرچه قدر سرعت تایپ شما سریعتر باشد، سریعتر حرکت می کند.

در اینجا کاربر با کاربران دیگر به شکل اتفاقی رقابت می کند و با ساخت حساب کاربری می تواند امتیاز خود را ثبت کرده و در مقایسه با سایر کاربران قرار دهد:

آموزش تایپ ده انگشتی

اگر جزو آن دسته از کاربران هستید که رقابت جویی جزوی از ویژگی های شما است، این وب سایت کمک زیادی در بهبود سرعت تایپ شما خواهد داشت.

TypeOnline

آموزش تایپ ده انگشتی

اما به همان اندازه که واژه ها در مهارت تایپ مهم هستند، اعداد نیز از اهمیت خاصی برخوردارند. این وب سایت دقیقا به این منظور طراحی شده است که مهارت تایپ اعداد را برای کاربران بهبود دهد.

در این وب سایت کاربران می توانند هشت درس و سر فصل را برای آزمون دقت و سرعت در تایپ اعداد پشت سر بگذارند که شامل اعداد و علامت (+) است. همچنین دستورالعملی را برای آموزش استفاده از انگشتان برای فشردن هر کلید در بر دارد.

Keybr

آموزش تایپ ده انگشتی

این وب سایت یکی از زیباترین و سر راست ترین نمونه ها در آموزش تایپ است. این وب سایت از امکانات فوق العاده ای نظیر انتخاب بین هفت زبان مختلف، سه سطح مهارتی متفاوت و همچنین قابلیت انتخاب بین تایپ کلمات و ترکیبات اتفاقی، متن دلخواه و یا محتوی یک وب سایت، برخوردار است.

همچنین از جلوه های بصری برای کاربران نو آموز برای نشان دادن کلیدهای لازم و شناسایی آنها بر روی صفحه کلید استفاده می کند و در پایان هر آزمون، کلیدهایی که اشتباه فشرده شده را با رنگ قرمز و کلیدهای صحیح را با رنگ سبز به کاربر نشان می دهد.

از سوی دیگر کاربران قادر هستند تا با ایجاد حساب کاربری در رتبه بندی این سایت شرکت کرده و یا با دوستان خود در شبکه اجتماعی فیس بوک، رقابت کنند.

سخن آخر اینکه کاربران در هر سطحی از مهارت تایپ، می توانند با مراجعه به این وب سایت ها مهارت خود را در تایپ به معرض آزمون گذاشته و به بهبود سرعت تایپ خود کمک کنند.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: تابناک