تبیان، دستیار زندگی
دیسپچینگ یا مرکز راهبردی تجهیزات تالارهای باغ‌موزه دفاع مقدس، عصر روز سه شنبه سوم دی ماه سال جاری طی مراسمی با حضور سردار «علی فضلی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، «سردار خضرایی» مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس، سردار «محسن انصاری» قائم مقام بنیاد شهید و
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح دیسپچینگ در باغ‌موزه دفاع مقدس


دیسپچینگ یا مرکز راهبردی تجهیزات تالارهای باغ‌موزه دفاع مقدس، عصر روز سه شنبه سوم دی ماه سال جاری طی مراسمی با حضور سردار «علی فضلی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، «سردار خضرایی» مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس، سردار «محسن انصاری» قائم مقام بنیاد شهید و «سرهنگ جعفری» رئیس سابق سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش افتتاح شد.

افتتاح دیسپچینگ در باغ‌موزه دفاع مقدس

روح مقدس در باغ موزه

در ابتدای مراسم افتتاحیه حجت الاسلام امرودی، قائم‌مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ارزش‌های خلق شده در هشت سال دفاع مقدس گفت: انتقال این ارزش‌ها به نسل امروز و نسل آینده از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت. خوشبختانه یکی از ممتازترین و بی‌نظیرترین فعالیت‌های این باغ موزه انتقال همین ارزش‌ها با استفاده از تجهیزات به‌روز از نسل دیروز به نسل فردا، توسط نسل امروز است.

وی اظهار کرد: در هیچ جای دنیا سراغ نداریم که باغ موزه‌ای همانند باغ موزه دفاع مقدس تهران بتواند با بهره‌گیری از تجهیزات مختلف و تکنولوژی‌های به‌روز، مطالب و تصاویر تأثیرگذار دوران هشت سال دفاع مقدس را به مخاطبان خود عرضه کند. نسل آینده،‌ نسل مظلوم و محرومی خواهد بود، چرا که آن‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور نداشته‌اند.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: یکی از نکات مثبت باغ‌موزه دفاع مقدس تهران این است که خدمت گزار ان آن خودشان از بازماندگان دوران دفاع مقدس هستند. تپه‌های عباس‌آباد یکی از مناطق فرهنگی خوب در تهران است و می‌تواند قطب فرهنگی و مذهبی کشور و جهان اسلام باشد، چرا که باغ موزه کتاب، تهران‌سرای قرآن و باغ‌موزه دفاع مقدس در آن قرار دارد.

در این تالارها همانند سیستم بدن، میلیون‌ها کابل مورد استفاده قرار گرفته است تا اطلاعات 35 ترابایتی مربوط به هشت سال دفاع مقدس را به نمایش بگذارد

وی با توجه به نقش رهبری در کاربری تپه‌های عباس آباد افزود: باغ‌موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، باغ‌موزه دفاع مقدس نقش نگین را در این منطقه ایفا می‌کند که امیدوارم باغ‌موزه بتواند با تکنولوژی بالایی که دارد آن روح مقدس را که در دوران دفاع مقدس حاکم بود به جوانان انتقال دهد.

افتتاح دیسپچینگ در باغ‌موزه دفاع مقدس

میلیون‌ها کابل ناقل

نیز در این مراسم، مهندس مرتضی شفاهی مدیر فنی - مهندسی باغ‌موزه دفاع مقدس تهران با اشاره به فعالیت‌های دو سال گذشته این باغ موزه خاطر نشان کرد: هر یک از فعالیت‌ها و برنامه‌های مربوط به باغ موزه در حال تکمیل و اجرا است. مرکز فرمان تجهیزات سمعی و بصری مدت‌ها بود که در دستور اجرا قرار داشت که امروز مراسم افتتاحیه آن برگزار شد. این قسمت از 10 اتاق و یک سالن برای کنترل هر یک از تالارها تشکیل شده است و در طراحی و تزیین آن از رنگ‌های با نشاط استفاده کرده‌ایم.

معاون فناوری اطلاعات باغ موزه - توضیح داد: مجموعه باغ موزه از هشت تالار تشکیل شده است. 3500 دیوایس در بخش‌های مختلف تالارها وجود دارد. علاوه بر این 243 دیوارپرده و 213 مانیتور نیز موجود است که مطالب و تصاویر دوران هشت سال دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارند.

وی درباره سیستم راهبردی تجهیزات تالارها نیز گفت: این قسمت کنترل تجهیزات دانه به دانه و مانیتورینگ محتوا و اطلاعات هر یک از تالارها را بر عهده دارد. در این تالارها همانند سیستم بدن، میلیون‌ها کابل مورد استفاده قرار گرفته است تا اطلاعات 35 ترابایتی مربوط به هشت سال دفاع مقدس را به نمایش بگذارد.

افتتاح دیسپچینگ در باغ‌موزه دفاع مقدس

دیتاسنتر

در پایان این مراسم سردار جواد خضرایی، مدیرعامل باغ‌موزه دفاع مقدس تهران گفت: در گذشته با حضور هیئت مدیره این باغ‌موزه، دو کار بزرگ افتتاح جامع‌ترین کتابخانه دفاع مقدس و مرکز کنترل هوشمند باغ موزه (CCTV) انجام شد.

وی ادامه داد: در بخش کنترل هوشمند با نصب 126 دوربین توانستیم این پروژه را به انجام برسانیم. اگرچه تمامی این کارها بسیار سخت و زمان‌بر بود، اما با فعالیت اعضای باغ‌موزه این کارها صورت گرفت. امروز نیز به همت متخصصان و مهندسان حوزه IT و فناوری اطلاعات توانستیم مرکز راهبردی تجهیزات تالارهای باغ موزه را افتتاح کنیم.

سردار خضرایی درباره برنامه‌های آینده باغ‌موزه دفاع مقدس نیز یادآور شد: دو کار مهم دیگر که قرار است در آینده انجام شود، افتتاح سیستم برق اضطراری (UPS مرکزی) باغ موزه و سیستم دیتاسنتر است. برای راه‌اندازی سیستم دیتاسنتر بالغ بر 10 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است. این سیستم قرار است در اسفندماه رونمایی و افتتاح شود.

افتتاح دیسپچینگ در باغ‌موزه دفاع مقدس

وی همچنین از شبکه برق اضطراری و پروژه «دیتاسنتر» به عنوان دو پروژه مهم دیگر نام برد که در آینده از آن‌ها بهره‌برداری خواهد شد و با راه‌اندازی شبکه برق اضطراری دیگر هرگز قطعی برق نخواهیم داشت.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس بر همین اساس افزود: مهم‌ترین پروژه جدید ما، پروژه دیتاسنتر است که ان‌شاءالله در اسفند ماه از آن بهره‌برداری خواهیم کرد و تمامی اطلاعات خود را از طریق این دیتاسنتر در اختیار سایر کاربران قرار خواهیم داد.

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

قلب تپنده خرمشهر در تهران می‌تپد

خرمشهر به روایت لیزر

تجلیل از سلحشوران اقتصادی