تبیان، دستیار زندگی
.زندگی نامه .گالری تصاویر .فهرست آثار «هرمان هسه» شاعر و نویسنده بزرگ آلمانی در دوم جولای سال 1877 در شهر «كالوCalw» از شهرهای جنوبی آلمان دیده به جهان گشود و در 9 آگوست سال 1962 در سویس در گذشت. در سال 1899 نخستین اثر شعری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

11 تیر ماه، دوم جولای، سالروز تولد هرمان هسه (شاعر آلمانی)

.زندگی نامه

.گالری تصاویر

.فهرست آثار

«هرمان هسه» شاعر و نویسنده بزرگ آلمانی در دوم جولای سال 1877 در شهر «كالوCalw» از شهرهای جنوبی آلمان دیده به جهان گشود و در 9 آگوست سال 1962 در سویس در گذشت.

در سال 1899 نخستین اثر شعری خویش را انتشار داد و پس از انتشار «پیتركامن سیند»(1) و موفقیتی كه به دست آورد نویسندگی را پیشه كرد. آنگاه دست به سفری طولانی به مشرق زمین زد.

هسه مدتهای مدیدی در «هندوستان» در میان جنگل ها با بودائیان می زیست و با آیین آنها آشنا گشت و به تدریج علاقه ی شدیدی به وارستگی این مردم پیدا كرد؛ به طوری كه در بیشتر آثار خود عقاید و زندگی آنها را تشریح نموده است.

هرمان هسه مدتها با نام مستعار «امیل سینكلر» به نثر آثار خویش می پرداخت. وی در سال 1945 به دریافت «جایزه ادبی گوته» نایل گشت و در سال 1946 آكادمی سوئد «جایزه ادبی نوبل» را به واسطه نوشتن كتاب «آقای لودی: بازی مهره های شیشه ای» (2) به وی اهدا نمود.

گر آثار مهم هسه عبارتند از: «گرترود»(3) ، دمیان(4)، سیدارتا(5) ، گرگ بیابان(6) «دانشمندی از مشرق زمین»(7) «سفر مشرق زمین»«شادی نقاشی» «نظرات سیاسی»   «كنولپ»(8) «نارسیس و گولدموند»(9) «گلازپرلن شپیل »(10)

1)Peter Camenzind

2)the Glass Bead Game : Magister Ludi

3)Gertroud

4)Demian

5)Siddhartha

6)Steppenwolf

7)Journey to the East

8)Knulp

9)Narziss und Goldmund

10)Glasperlenspiel