تبیان، دستیار زندگی
امیر عابدینی این هفته‌ در برنامه «90» از فردی سخن گفت که مدعی بود در قبال دریافت یک‌ونیم میلیارد تومان داماش را در رتبه‌های بالای لیگ نگاه می‌دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی جنجالی عابدینی با 90


امیر عابدینی این هفته‌ در برنامه «90» از فردی سخن گفت که مدعی بود در قبال دریافت یک‌ونیم میلیارد تومان داماش را در رتبه‌های بالای لیگ نگاه می‌دارد. مدیرعامل داماش  از این فرد نشانه‌هایی داد که با خواندن آنها می‌توان دریافت که او چه کسی بوده است.


مدیرعامل کهنه‌کار باشگاه داماش بار دیگر با بیان حرف‌هایی در پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی جنجال‌آفرین شد. درباره صحبت‌هایش توضیح‌هایی را ارائه داد. سعید مظفری‌زاده، آلبرت گریگوریان و صدیقی، اعضای سازمان لیگ، مهدی تاج، عزیزالله محمدی‌، حجت‌الاسلام علیپور، محمود رفیعی و فردی که از او یک‌ونیم میلیارد تومان خواسته تا داماش را در جدول لیگ بالا ببرد، کسانی بودند که توضیح‌های عابدینی شامل آنها می‌شود.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

عابدینی

آقای عابدینی! حرف‌هایی زدید که شهر را به هم ریخته است.

شهر به هم ریخته بود. من فقط آن چه را باید می‌گفتم، گفتم. البته فکر می‌کنم از حرف‌هایم در «90» استنباط غلط شده، چون در آن برنامه گفتم، فردی به من گفت: "اگر یک‌ونیم میلیارد تومان به او بدهم، داماش را در جدول بالا می‌برد." منظورم از آن فرد آقایان آلبرت و صدیقی نبود. در این میان اشتباهی رخ داده است.

شما گفتید که این دو نفر حرف‌هایی به شما زده‌اند که از آنها بوی تخلف به مشام می‌رسیده است. می‌شود درباره‌اش توضیح بیشتری بدهید؟

با این دو نفر در دو مقطع و دو جای مختلف دیدار داشتم. اول در دفتر من به من گفتند که دوست داری، تیمت چندم بماند! یک بار هم که در جاده برفی گیر افتاده بودیم و قرار شد در جایی ناهار بخوریم، همین دو نفر گفتند که بازی‌های بیرون از خانه را برای ما درمی‌آورند! این حرف را در حضور داور بازی زدند و او هم رد نکرد. حالا چطور می‌توانم جلوی سه نفر شاهد باشم، چون آنها قطعا مساله را کتمان می‌کنند.

این مساله را به کسی نگفتید؟

همان یک سال و نیم پیش موضوع را به کفاشیان گفتم و او در جواب گفت: "عجب!" آن وقت تاج نبود و به همین دلیل موضوع را به کفاشیان گفتم. او گفت که پیگیری می‌کند و باید تغییراتی صورت بگیرد. این مساله گذشت تا روزی در هیات رییسه سازمان لیگ به صورت سربسته گفتم که آقایان اول باید خودمان را درست کنیم. گفتم که بعضی‌ها مشکل دارند ولی به صراحت نگفتم که چه مشکلی دارند. قرار شد که تاج دستور پیگیری بدهد و علیپور هم پیگیری کند.

ماجرای یک‌ونیم میلیارد تومان چه بود؟ چه کسی این حرف را به شما زد؟

یک روز در دفتر عزیز محمدی و علیپور شخصی آمد و گفت که یک‌ونیم میلیارد تومان می‌گیرد و تیمم را بالا می‌آورد. تازه او نگفت که هزینه‌اش یک‌ونیم میلیارد می‌شود. بلکه فقط گفت این پول را می‌گیرد. حالا اگر عزیز محمدی و علیپور بخواهند از خودشان دفاع کنند، می‌گویند که او نوشت که با این پول تیم را بالا می‌آورد ولی شاید منظورش این بوده که با مدیریت این کار را می‌کند.

شما این حرف را قبول دارید؟

سوال من این است که او چه مدیریتی داشته که از من بهتر بوده و می‌توانسته با آن پول تیم را بالا بیاورد؟ ضمن این که چند وقت بعد در دفتر یک مدیرعامل همین مساله باز مطرح شد! این حرف‌ها به صدیقی و آلبرت نمی‌خورد.

ولی از صحبت‌های مطرح شده در «90» این چنین برمی‌آمد.

نکته جالب برنامه «90» این بود که آقایی به عنوان کارشناس داوری آمده بود (محمود رفیعی) و می‌گفت این صحنه پنالتی نبود، آن صحنه خطا نبود و طوری صحبت می‌کرد که داوران الا و لابد هیچ مشکلی ندارند. بعد هم در بحث دخالت می‌کند و با من جدل می‌کند. کسی نیست بگوید که شما کارشناس داوری هستی نه مدافع سیستم‌ ناظران و داوری که مشکل پیدا کرده است. چرا داوری را که محروم شده و هنوز قضاوت نمی‌کند، رها کرده‌اند؟ اگر بی‌گناه است چرا اعلام نمی‌کنند؟ نمی‌دانم علی دایی چه مدارکی ارائه داد که می‌گویند حرفش درست است ولی می‌دانم که حتما مدارکی نشان داده که حرفش را ثابت می‌کند. پس چرا رای اعلام نمی‌شود؟

مشکل کجاست؟

عابدینی

من می‌گویم که مهدی تاج بسیار بزرگوار است. عزیز محمدی خیلی خوب است و مشکلی ندارد اما در روش‌ها اهمال ‌کرده‌ایم. درست عمل نکرده و پیگیری نکرده‌ایم. شاید افراد به خاطر حجب و حیا و از ترس این که خدای نکرده اشتباه نشود و آبروی کسی نرود، سکوت کرده‌اند. در حالی که باید برخی جاها با قاطعیت برخورد کنیم. همین دو نفر (صدیقی و آلبرت) با من سلام و علیک داشتند ولی حدود دو سال است که هیچ ارتباطی با آنها ندارم. به تاج گفتم که نگذارد این افراد سر بازی بروند و اصرار هم کردم اما او گفت که به آنها تاکید کرده که دقت کنند چون حساسیت وجود دارد. به او گفتم که این حرف هیچ فایده‌ای ندارد.

چرا به بهروان اطلاع ندادید؟

اتفاقا بهروان همین گله را از من داشت اما برایش پیغام گذاشتم ولی تماس نگرفت. به یکی از دوستان مشترک هم زنگ زدم که جواب نداد.

مساله مظفری‌زاده چه بود؟

متاسفانه از وقتی شروع کردم به گفتن حرف‌ها، جریانی شروع کرده که عابدینی را از بین ببرد. در برنامه «90» با مظفری‌زاده بحث می‌کردم ولی او بحث امیرمنصور آریا را پیش کشید. آقای محترم! داماش در این پرونده‌ جایی ندارد. داماش در گیلان بوده ولی مشکل در خوزستان پیش آمده. آقایانی که رشوه گرفتند، مشخص هستند. دو سال و نیم است که داماش زیر نظر ناظران قضایی کار می‌کند. آنها با هیچ کسی تعارف ندارند و اگر فردی کوچک‌ترین شبهه را داشته باشد، یقه‌اش را می‌گیرند. وقتی این حرف را از رسانه ملی اعلام می‌کنند، مردم رشت، هواداران و بازیکنان داماش می‌گویند که به آنها توهین شده و اتهام اخلال در نظام اقتصادی زده‌اند. می‌دانم که این حرف‌ها از کجا آب می‌خورد و می‌دانم که چه کسی به مظفری‌زاده گفته است این حرف را بزند. او باید درباره داوری‌اش پاسخگو می‌بود ولی حالا بنده خدا باید جواب چیزهای دیگری را هم بدهد.

پس معتقدید که جریانی علیه شما فعالیت می‌کند؟

جالب است که همه می‌گویند فوتبال سالم است. در حالی که هر هفته‌ یک مشکلی هست. به محض این که من در مجمع فدراسیون فوتبال از بودجه ایراد گرفتم و گفتم که بودجه حاصل بی‌سوادی است و از آقایان خواستم که دقت کنند و بودجه نویسی را یاد بگیرند تا ارقام درست باشد، علیه من فعال شدند.

یعنی همان‌ها که در مجمع با شما جدل کردند، پشت این ماجرا هستند؟

بله! همان دوستان هستند. می‌دانم که غیر از این نمی‌تواند باشد. ماجرا به هم گره خورده و بسیار پیچیده شده است.

مدارکی که گفتید از مظفری‌زاده در دست دارید، چیست؟ از کجا این مدارک را به دست آورده‌اید؟

از روزنامه‌ها و سایت‌ها فهرست بازی‌هایی را که او قضاوت کرده و این که برای چه تیم‌هایی سوت زده و چه بازی‌هایی به جنجال کشیده شده است، همه را به علیپور تحویل داده‌ام.

چه زمانی مدارک را به علیپور دادید؟

حدود دو هفته‌ قبل این کار را کردم.

نگفتید آن فرد که یک‌ونیم میلیارد تومان را خواست، چه کسی بوده است.

عزیز محمدی و علیپور می‌دانند چه کسی بوده است. سوال این است که وقتی او این حرف را زد، آقایان او را سوال پیچ کردند که چطور چنین کاری را می‌خواهد بکند یا رهایش کردند؟ اگر رها کرده‌اند به چه دلیلی این کار را کرده‌اند؟ آیا او مثلا به من لطف کرده بود که چنین کاری می‌خواست بکند؟

گفتید که آن فرد در فوتبال ایران رشد کرد. آیا اکنون ارتباطی با سازمان لیگ دارد؟

او با سازمان لیگ ارتباطی ندارد، قبلا هم نداشت اما زمانی تا کادرفنی تیم ملی هم بالا رفت.

یعنی در کسوت مربی تیم ملی؟

خیر! مربی که نیست.

پس یعنی سرپرست تیم ملی؟

بله!

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا