تبیان، دستیار زندگی
.وینگادا در آستانه سرمربیگری تیم ملی فوتبال المپیک (امید) قرار گرفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وینگادا در آستانه سرمربیگری تیم امید


نلو وینگادا در آستانه سرمربیگری تیم ملی فوتبال المپیک (امید) قرار گرفت.


نلو وینگادا سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس جدی‌ترین گزینه فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی فوتبال المپیک (امید) است و پس از مذاکرات موفقیت‌آمیزی که با مدیران فدراسیون داشته در آستانه عقد قرارداد با آنها قرار دارد.

گفته می‌شود توافق اولیه این مربی پرتغالی با مسوولان فدراسیون برای عقد قراردادی 3 ساله است که این قرارداد پس از بازگشت علی کفاشیان رییس فدراسیون از سفر کربلا نهایی می‌شود. مذاکرات با وینگادا از یک‌ماه پیش آغاز شده بود. این مربی چندین پیشنهاد از تیم‌های باشگاهی دارد اما ظاهر در حال حاضر می‌خواهد هدایت یک تیم ملی را برعهده داشته باشد. او سال گذشته در امارات و در جریان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جام جهانی، عملکرد بازیکنان تیم ایران که هدایتش را اکبرمحمدی برعهده داشت، زیرنظر گرفته بود و از لژیونر شدن نفراتی چون علیرضا جهانبخش و سردار آزمون از آن تیم، اطلاع دارد.

سابقه مربیگری نلو وینگادا

وینگادا

او اواسط خرداد پیش از سه مسابقه پایانی تیم ملی در انتخابی جام جهانی مقابل قطر، لبنان و کره‌جنوبی به کمک کارلوس کی‌روش آمد و به عنوان مشاور در کنار او کار کرد. همان زمان زمزمه‌های تداوم حضور او در تیم ملی مطرح شد که وینگادا صراحتا آن را تکذیب کرد.

وینگادا در سال 1996 سرمربی تیم امید پرتغال در المپیک آتلانتا بود و با تیم کشورش به مقام چهارمی رسید. اولین خاطره ایرانی‌ها با وینگادا به جام ملت‌های آسیا سال 96 برمی‌گردد، زمانی که این مربی هدایت تیم ملی عربستان را برعهده داشت و در آن مسابقات دو مرتبه مقابل تیم ایران قرار گرفت.

او در فوتبال پرتغال سابقه سرمربیگری تیم ملی کشورش و همینطور تیم‌های بلننسه و ماریتیتو را داشته است. در آفریقا مدتی هدایت تیم‌های الزمالک و الاهلی و همینطور المپیک مصر را برعهده داشت. تیم امید مصر در المپیک 2008 پکن توانست تا مرحله یک‌هشتم‌نهایی بالا بیاید اما نهایتا به تیم ساحل عاج باخت و حذف شد. المپیک اردن، اف‌سی سئول کره‌جنوبی و دالیان چین از دیگر تیم‌هایی هستند که وینگادا سرمربی آنها بوده است. چین آخرین محل مربیگری دوست و هموطن کارلوس کی‌روش بود.

فدراسیون البته مربیان خارجی دیگری را هم مدنظر داشت و گفته‌ می‌شد فلمینگ دانمارکی سرمربی اسبق تیم ملی زیر 21 سال دانمارک که مدتی مدیر تیم‌های پایه مس کرمان هم بود جزو گزینه‌ها قرار داشته است اما آنچه مسلم است فدراسیون اکنون هیچ نظری روی این مربی ندارد.

تیم امید در حال حاضر از بازیکنانی تشکیل خواهد شد که سال گذشته در تیم ملی جوانان عضویت داشتند که در مسابقات قهرمانی آسیا با وجود شایستگی‌هایشان نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند.

قرار است اولین تورنمنت رسمی تیم امید که در این مقطع زمانی تشکیل می‌شود، بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی باشد تا این رقابت‌ها به عنوان مقدمه‌ای در راه آماده‌سازی این تیم برای بازی‌های مقدماتی المپیک 2016 ریودوژانیرو قرار گیرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا