تبیان، دستیار زندگی
یك منبع آگاه از مشاهده كشمیری و کلاهی در شهر «كلن» آلمان خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ردپای عوامل ترور بهشتی و رجایی در آلمان


یك منبع آگاه از مشاهده كشمیری و کلاهی در شهر «كلن» آلمان خبر داد


ردپای عوامل ترور بهشتی و رجایی در آلمان

مسعود كشمیری عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری و محمدرضا كلاهی صمدی عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در آلمان رویت شده‌اند. نامبردگان كه از اعضا و هواداران فعال گروهك تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا مشاهده شده‌اند

32 سال پس از حادثه تلخ انفجار در دفتر نخست‌وزیری و حزب جمهوری اسلامی دیروز خبر رسید كه عاملان این دو حادثه اخیرا در آلمان رویت شده‌اند. به گزارش «تهران امروز» یك مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران خبر داد: مسعود كشمیری عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری و محمدرضا كلاهی صمدی عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در آلمان رویت شده‌اند. وی كه خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار ایرنا در عراق گفت: نامبردگان كه از اعضا و هواداران فعال گروهك تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا در رستورانی در شهر «كلن» و هنگام رانندگی در شهر «هامبورگ» آلمان مشاهده شده‌اند. این مقام آگاه با اشاره به نقش مسعود كشمیری در انفجار دفتر نخست‌وزیری و نیز محمدرضا كلاهی صمدی در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اضافه كرد: محمدرضا كلاهی صمدی زیرنظر یكی از افراد كادر مركزی گروهك تروریستی رجوی به نام هادی روشن‌روان با نام مستعار مقدم فعالیت می‌كرده است.

نقش كلاهی صمدی

محمدرضا كلاهی صمدی عامل اصلی انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر سال 60 است. در این حادثه 72 نفر از اعضای حزب جمهوری به اضافه شهید آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌بهشتی به درجه شهادت نائل آمدند. كلاهی كه به عنوان یكی از عوامل نفوذی سازمان منافقین خلق در حزب جمهوری شناخته می‌شد، توانست كیفی حاوی یك بمب قدرتمند را وارد دفتر حزب كرده و پس از آن ساختمان حزب را ترك كند. كلاهی پس از انفجار فرار كرده و راهی فرانسه شد. سعید شاهسوندی عضو سابق كمیته مركزی سازمان مجاهدین خلق(منافقین) اخیرا در مصاحبه‌ای تاكید كرد كه كلاهی عامل انفجار 7 تیر سال 60 است. وی درباره كلاهی به بی‌بی سی فارسی می‌گوید: «درست در فردای هفتم تیر، من و سه نفر دیگر به عنوان گروه موسس رادیو مجاهد، بنا به دعوت قاسلمو عازم دفتر محل سیاسی حزب دمكرات كردستان در ارتفاعات زمزیران شدیم. چند هفته بعد، فردی به جمع ما پیوست. ظاهری نجیب و آرام و روحیه‌ای تشكیلاتی و اجرایی داشت. هویت او برای همه مشخص نبود. او با نام تشكیلاتی كریم رادیو در بخش فنی رادیو مجاهد سازماندهی شد. او كسی جز محمدرضا كلاهی، عامل انفجار 7 تیر نبود.» شاهسوندی همچنین با اشاره به كناره‌گیری كلاهی از سازمان منافقین خلق گفته است: «كلاهی به دلیل نقشی كه در ماجرای 7 تیر داشت، امكان زندگی علنی ندارد و به صورت ناشناس زندگی می‌كند.»

مسعود كشمیری عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری و محمدرضا كلاهی صمدی عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در آلمان رویت شده‌اند. نامبردگان كه از اعضا و هواداران فعال گروهك تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا مشاهده شده‌اند

نقش كشمیری در انفجار دفتر نخست‌وزیری

مسعود كشمیری عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری در 8 شهریور سال 60 و شهادت شهید محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و شهید حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر نخست‌وزیر است. كشمیری 31 ساله توانسته بود در مدت كوتاهی اعتماد مسئولان كشور را برای گرفتن پست‌های كلیدی از جمله برای دبیری شورای‌عالی امنیت ملی جلب كند.

هر چند بعد از انقلاب كشمیری مدعی شد كه از سازمان مجاهدین خلق كنار كشیده ولی مخفیانه به عنوان یكی از عناصر این سازمان تروریستی عمل می‌كرد. او به مرور زمان چهره‌ای حامی جمهوری اسلامی به خود گرفت و توانست بیش از گذشته به عنوان عامل نفوذی عمل كند. كشمیری همزمان با فعالیت مخفیانه خود و خانواده‌اش در سازمان منافقین، به عضویت در كمیته مستقر در اداره دوم ارتش تحت سرپرستی محمدكاظم پیرورضوی در می‌اید. وی مدتی نیز در ضد اطلاعات مركزی نیروی هوایی و مركز مستشاری آمریكایی‌ها با عنوان نماینده نخست‌وزیر دولت موقت و زیرنظر كمیته اداره دوم ارتش مستقر بود. در این مدت، از جمله اقدامات وی می‌توان به مداخله و جلوگیری از به جریان افتادن و محاكمه عاملان كشتار 17 شهریور اشاره كرد كه با توجه به ریشه آمریكایی جمعه خونین محل تامل فراوان است. وی در بدو تاسیس طرح و برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مدتی به عضویت آن درآمد. وی همچنین عضویت موثر در ستاد خنثی‌سازی كودتای نوژه به نمایندگی از كمیته اداره دوم ارتش داشته است كه از جمله خیانت‌های وی در این مقطع، فراری دادن رهبر عملیات كودتا سرهنگ احسان بنی عامری بوده است. در روز انفجار دفتر نخست وزیری،‌كشمیری به عنوان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی همراه با یك ساك وارد جلسه می‌شود. درباره بازرسی این ساك روایت‌های متعددی وجود دارد. برخی می‌گویند این ساك یك بار از سوی تیم حفاظت بازرسی و بعدا تعویض شد ولی برخی نیز معتقدند چون كشمیری مورد وثوق رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر بود از او بازرسی انجام نشد.بعد از انفجار دفتر نخست وزیری چنین تصور شد كه مسعود كشمیری كه آن زمان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی بود نیز در این انفجار كشته و تكه‌های اجساد بدنش در آتش سوخته است. ولی پس از مدتی معلوم شد كه وی از مرتبطان با سازمان مجاهدین(منافقین خلق) و عامل اصلی انفجار بوده و به خارج از ایران گریخته‌است.به نظر می‌رسد با شناسایی و بازداشت عوامل اصلی این حادثه كه هم‌‌اكنون در آلمان زندگی می‌كنند، زوایای پنهان این دو حادثه مكشوف خواهد شد.

بخش سیاست تبیان


منابع: تهران امروز