تبیان، دستیار زندگی
اگر می خواهید سرو سامانی به روابط تان بدهید و یک خانواده ی موفق با روابط استثنایی داشته باشید ،این کتاب را بخوانید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : ندا داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابی سحرآمیز از دنیای رابطه‌ها


اگر می خواهید سرو سامانی به روابط تان بدهید و یک خانواده ی موفق با روابط استثنایی داشته باشید ،این کتاب را بخوانید.

روانشناسی رابطه ها

شابک 2-9930-03-964

عنوان : روانشناسی رابطه ها

تالیف : دکتر غلامعلی افروز

ناشر : موسسه انتشارات و جاپ دانشگاه تهران

شمارگان : 3000نسخه

تاریخ انتشار : تابستان 1382(چاپ سوم)(چاپ اول ناشر)

چاپ و صحافی: موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران

در طول زندگی یکی از موضوعاتی که باید در آن تبحر زیادی داشته باشیم ،مدیریت روابطمان با دیگران است.وقتی کودک هستیم ، ارتباطمان با والدین ، با مربی مهد کودک ،با دوستان با مادر بزرگ و پدر بزرگ و .....اهمیت دارد ،هر چه بزرگ تر می شویم و دایره ی ارتباطات مان بیشتر می شود ،باید مدیریت بیشتری هم بر آن داشته باشیم. بعد از ازدواج هم که گروه جدیدی از روابط وارد زندگی مان می شود. تنها نقش همسری نیست که به باید بپذیریم بلکه کلیه ی مخلفات آن هم دارای اهمیت است.

نحوه ی ارتباط زن و شوهر ها می تواند ترسیمگر چگونگی روابط بین پدرها و پسرها،مادرها و دخترها،خواهر ها و برادرها،حتی عروس ها و مادر شوهرها و نوه ها و مادربزرگ ها و...باشد

در حقیقت رابطه ها در یک خانواده دارای گستردگی زیادی است و دانستن اهمیت و چگونگی هر کدام از این روابط برای رسیدن به یک محیط آرام لازم و ضروری است.به طور کلی چگونگی روابط درون خانوادگی بیشترین تاثیر را در توان و نحوه ی برقراری و استمرار رابطه با دیگران در بین اعضای خانواده خواهد داشت.پایه و اساس روابط درون خانوادگی بر محور رابطه زن و شوهر (پدر و مادر)استوار است.نحوه ی ارتباط زن و شوهر ها می تواند ترسیمگر چگونگی روابط بین پدرها و پسرها،مادرها و دخترها،خواهر ها و برادرها،حتی عروس ها و مادر شوهرها و نوه ها و مادربزرگ ها و...باشد.

اینبار ما می خواهیم به شما یک کتاب جمع و جور صد و چهل و سه صفحه ای را معرفی کنیم که می تواند یک دنیای بزرگ از رابطه ها را به شما معرفی کند.هر کدام از شما در چندین بخش آن می توانید خود را و نیازهای یتان را پیدا کنید .

این کتاب که دکتر غلامعلی افروز ،استاد دانشگاه تهران ،آنرا نوشته است با قلمی سلیس و روان و موضوعات کاربردی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

در قسمت پیشگفتار آمده است:

نگاه روان شناسانه به چگونگی روابط انسانها از جهات مختلف حائز اهمیت است.بخش قابل توجهی از ویژگیهای اخلاقی و رشد و تحول شخصیت کوچکتره و بزرگترها حاصلی از نحوه ارتباط و روابط فی مابین است.

هر قدر روابط اشخاص صادقانه تر ومحترمانه تر و کریمانه ترو سازنده تر و تعالی بخش تر باشد،زمینه بهداشت روان و سلامت فکر و رضامندی و آرامش خاطرشان بیشتر فراهم می گردد.

بدیهی است که برقراری ،حفظ و استمرار روابط خوشایند و هدایتگر بین اعضای خانواده این کانون همیشه مقدس از بیشترین اهمیت برخوردار است.

در این اثر سعی شده است مبانی روان شناسی روابط متقابل اعضای خانواده به زبان ساده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته با توجه به روابط موجود در غالب خانواده ها ،تصویری از روابط مطلوب ترسیم گردد.

این کتاب شامل 11 بخش به شرح زیر است:

* رابطه ها

* زنها و شوهرها

* پدرها و پسرها

* مادرها و دخترها

* خواهر ها و برادرها

* عروس ها و مادر شوهرها

* نوه ها و مادر بزرگها

* خانواده ها و وابسته ها

* خانواده ها و همسایه ها

* خانواده ها و همسفرها

* خانواده ها و مدرسه ها

امیدواریم با خواندن این کتاب فصل جدیدی در زندگی تان و روابط تان با دیگران ایجاد شود.

ندا داودی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

عادت کنید که خوشبخت باشید

آهن ربایی برای جذب دل‌ها

دارو درمانی برای زوج‌های ناموفق