تبیان، دستیار زندگی
کنسرت مانی جعفرزاده به همراه دو راوی اواسط دی ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنسرت مانی جعفرزاده


کنسرت مانی جعفرزاده به همراه دو راوی اواسط دی ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

کنسرت مانی جعفرزاده

مانی جعفرزاده از جمله آهنگسازان جوان و فعال کشورمان است که ساخت موسیقی سال‌های آتش و برف، رنگین کمان رویا و آتش زیر خاکستر را در کارنامه کاری خود دارد. بزودی کنسرتی از این هنرمند در تالار رودکی برپا خواهد شد.

مانی جعفرزاده، در این باره گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که این کنسرت 13 و 14 دی ماه سال جاری در تالار رودکی برگزار می‌شود.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: قرار است در این کنسرت به همراه چهار نوازنده و دو راوی به اجرای برنامه بپردازیم، همچنین در این اجرا قصه و موسیقی از ساخته‌های خودم است.

جعفرزاده تاکید کرد: در این کنسرت قصه زنی روایت می‌شود که مقابل آینه نشسته است و زندگی خودش را روایت می‌کند و از تنهایی‌های خود می‌گوید.

مانی جعفرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: در این کنسرت علی جعفری پویان (ویولن)، سهراب برهمندی (ویولا)، گلنار شعاری (کلارینت)، آتنا اشتیاقی (ویولن سل) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند و من هم به عنوان آهنگساز با این گروه همکاری می‌کنم.

این آهنگساز افزود: همچنین برای راویان با دو بازیگر مطرح سینما صحبت کردیم که تا هفته آینده خبر قطعی آن انعکاس می‌یابد.

جعفرزاده در ادامه گفت: همچنین در حال ساخت موسیقی فیلم "قاب خاطره" به کارگردانی حجت ذی‌جودی و تهیه‌کنندگی داوود بی‌دل هستم که به زودی اخبار دقیق آن اعکاس می یابد.

گفتنی است، مانی جعفرزاده، آهنگساز و موزیسین اول تیرماه سال 1357 به دنیا آمد.

او آهنگسازی و تئوری موسیقی را در دانشگاه مالاگا (در سال 2003 از اسپانیا) فرا گرفت و و همچنین دارای رساله در فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی با موضوع حاشیه‌ای بر فرهنگ شنیداری معاصر ایران معرفی جریان‌های اصلی موسیقی ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی و مقایسه تطبیقی آن‌ها است.

تدریس در کنسرواتوار تهران 1385 تا 1387 و حضور پیوسته در دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده هنر و معماری و به عنوان استاد راهنما و داور پایان‌نامه در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس جزو فعالیت‌های دیگر او است.

هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که این کنسرت 13 و 14 دی ماه سال جاری در تالار رودکی برگزار می‌شود.

آثار موسیقایی:

- بچه‌های زمانه افسوس، برای ارکستر سمفونیک و گروه کر (1383) - سال‌های آتش و برف، برای ارکستر سمفونیک (1384)، در فاصله  سال‌های 1385 تا 1389 نگارش مجموعه‌ای مفصل از کوارتت‌هایی با ترکیب‌های سازی متفاوت، که 5 کوارتت از آن‌ها زیر نام صدای مناظر مخدوش است:

1- چهار تابلو از یک منظره ، کوارتت برای کلارینت سی بمل ، دو ویلن و ویلنسل (1386)

2- سه تابلو از یک منظره ی دیگر، کوارتت زهی (1386)

3- چهار تابلو از یک منظره ی دیگرتر ، کوارتت برای دو کلارینت و دو ویلن ( 1387)

4- منظره بدون قاب ، کوارتت برای چهار ویلن (1389)

5- قاب خالی بدون منظره ، کوارتت سکوت (1389) - همپای باده نوشان (1387 ) کنسرتو برای سه تار و ارکستر زهی - فانتزی برای تار و ارکستر (1389) تقدیم به کیوان ساکت - اجرا ارکستر سمفونیک بوخوم ( آلمان ) - محاسبه ساحت مستور، دوازده دوئت برای ترکیب‌های سازی متفاوت (1390)

موسیقی‌های متن فیلم:

- رنگین کمان رویا ، کارگردان علی خودسیانی (1385)، همچنین ترانه سرا. تنظیم ترانه‌های این فیلم برای ارکستر پاپ توسط نیما کامکار انجام شده و موسیقی متن فیلم و کلام ترانه‌های کودکانه از مانی جعفرزاده است.

- موسیقی تیتراژ مجموعه ی تلویزیونی خواستگاران، کارگردان گلاب آدینه ( 1386) بر مبنای رنگ چهارگاه از علی اکبر شهنازی با اجرای ارکستر زهی پارسیان.

- دماغ، کارگردان فرزاد موتمن (1387)

- ماه در سایه، کارگردان سعید ابراهیمی فر (1387)

- ساعت گیج زمان ، کارگردان فرزاد موتمن (1388)

- غبار عشق ، کارگردان حسینعلی لیالستانی (1388) اجرا شده توسط ارکستر مجلسی کیف ( اکراین)

- راه، کارگردان کاوه سجادی حسینی ( 1388) اجرا شده توسط ارکستر مجلسی کیف ( اکراین )

- ایران بیست سال بعد ، کارگردان سعید ابراهیمی فر ( 1388)

- دشمنان صمیمی (1389) کارگردان اسماعیل میهن دوست

- آوای گمشده (1389) کارگردان سعید ابراهیمی فر

- آتش زیر خاکستر (1389) کارگردان کاوه سجادی حسینی

- یک تیر و دو نشان ( 1389) کارگردان اسماعیل میهن دوست - دو راهی بارانی (1390) محمد قاسمی .

مانی جعفرزاده همچنین ده‌ها یادداشت برای مطبوعات و چندین مقاله علمی برای ارائه در سمینارهای مختلف تخصصی به رشته تحریر در آورده و به عنوان سخنران در بیش از بیست همایش فرهنگی حضور داشته است.

وی همچنین بنیانگذار و عضو گروه فلسفه  "روز چهارم" است که با هدف ارتقاء دانش زیبا شناسی و پژوهش در حیطه فلسفه و تاریخ هنر شکل گرفته و جلسات آن به شکل مستمر با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک و دانش جویان موسیقی برگزار می‌شود.

در اردیبهشت ماه سال 1389 مرور برآثار موسیقایی (غیر سینمایی) مانی جعفرزاده در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

همشهری آنلاین

هنرآنلاین