تبیان، دستیار زندگی
کتاب «حق‌ المبین» اثر مرحوم آیت‌الله احمد شاهرودی از علمای عصر مشروطیت عصر دوشنبه 25 آذر ماه با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از کتاب «حق‌ المبین»


کتاب «حق‌ المبین» اثر مرحوم آیت‌الله احمد شاهرودی از علمای عصر مشروطیت روز دوشنبه 25 آذر ماه با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

کتاب «حق‌ المبین» رونمایی شد

مراسم رونمایی کتاب «حق ‌المبین» عصر دوشنبه 25 آذر ماه با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدحسن قدردان قراملکی عضو گروه احیاء آثار پژوهشکده باقر العلوم و مصحح این کتاب، حجت‌الاسلام شهسواری کارشناس بهائیت، حسین قشقایی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، علیرضا مهدوی نوه آیت‌الله احمد شاهرودی صاحب اثر، مدیران ارشد سازمان تبلیغات اسلامی، مسئولان مۆسسه انتشارات امیرکبیر، پژوهشکده باقرالعلوم و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی با اشاره به اینکه  کتاب «حق المبین» توسط فرزند شیخ احمد شاهرودی برای انجام تصحیح داده شده بود، گفت: این کتاب اثر گرانسنگی است که در عصر مشروطیت نوشته شده و  نویسنده کتاب با شهید مدرس هم دوره بوده، همچنین نشان می‌دهد که مۆلف دغدغه دینی داشته است.

کتاب «حق‌ المبین» رونمایی شد

کتاب «حق‌المبین: در اثبات مهدویت و ابطال فرقه ضاله بهائیت» با موضوع مهدویت – کتابشناسی، بابی‌گری - دفاعیه‌ها و ردیه‌ها و بهائیگری - دفاعیه‌ها و ردیه‌ها منتشر شده است.

حجت‌الاسلام محمدحسن قدردان قراملکی مصحح کتاب با اشاره به اینکه این نویسنده کتاب در سال 1310 دارفانی را وداع گفته است، اظهار داشت: از آن زمان 82 سال می‌گذرد و این نشان می‌دهد که در آن روزگار شبهات دینی در خصوص بابیت و بهائیت وجود داشته است، بنده افتخار می‌کنم که حدود دو سال در این کتاب کار کردم و امیدوارم خداوند این کار را به عنوان باقیات الصالحات از من قبول کند.

کتاب «حق‌ المبین» رونمایی شد

وی با اشاره به اینکه شیخ احمد شاهرودی در تمام علوم اسلامی سرآمد روزگار خویش بوده است و باید او را علامه دانست، افزود: نویسنده این اثر در علومی مانند عرفان، فلسفه، اصول، فقه و کلام تبحر خاصی داشته که در بند بند کتابش به خوبی این مسأله هویداست و اینکه به نقد بهائیت پرداخته است، ‌نشان می‌دهد دغدغه دفاع از دین را داشته است.

در ادامه مهدوی نوه آیت‌الله احمد شاهرودی به تشریح فعالیت‌های پدربزرگش پرداخت و درباره برخی آثار این عالم دینی گفت: کتاب «حق المبین» در رد بهائیت، کتاب «راهنمای دین» در رد فرقه ضاله و همچنین کتاب «ازالة الاوهام فی رد ینابیع الاسلام» که این کتاب در پاسخ به کتاب «ینابیع الاسلام» یکی از اندیشمندان مسیحی به نام عبدالمسیح مسیحی نوشته شده است که نویسنده مسیحی به زعم خود ثابت می‌کند که اسلام، سرچشمه وحیانی ندارد و مرحوم شیخ احمد در کتاب خود موهومات او جواب داده است.

کتاب «حق‌ المبین» رونمایی شد

کتاب «حق‌المبین: در اثبات مهدویت و ابطال فرقه ضاله بهائیت» با موضوع مهدویت – کتابشناسی، بابی‌گری - دفاعیه‌ها و ردیه‌ها و بهائیگری - دفاعیه‌ها و ردیه‌ها منتشر شده است.

مرحوم احمد شاهرودی از علمای به نام مشروطیت است که کتاب‌های فراوانی را در دوران خود برای مبارزه با هجمه‌هایی که علیه اسلام و تشیع می‌شد، نوشته است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری فارس